پرده سینما

ژان میشل فرودون: ایران در ۲۰ سال اخیر بهترین فیلمسازان را به جهان معرفی کرده است

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

ژان میشل فرودون ژان میشل فرودون سردبیر سابق مجله معتبر «کایه دو سینما» نظر خود را درباره سینمای ایران، نگاه جشنواره کن به فیلم‌های ایرانی، بهترین فیلم ایرانی که دیده است و... بیان کرد.

ژان میشل فرودون منتقد فرانسوی و سردبیر سابق مجله‌ «کایه دو سینما» که در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور یافته است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر به تمام استانداردهای یک جشنواره بین المللی دست پیدا کرده است و خوشحالم که در این دوره از جشنواره حضور دارم و می توانم دوستان ایرانی خود را ببینم اما تنها چیزی که خیلی من را در این جشنواره متاسف کرد این است که بین جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر فاصله زمانی وجود دارد و این دو جشنواره در کنار هم برگزار نمی شود.

 

جای فیلم های ایرانی خالی است

 

وی ادامه داد: در واقع من به ایران آمده ام که فیلم های ایرانی را ببینم زیرا فیلم های خارجی را که می شود در جشنواره های مختلفی که در سراسر دنیا برگزار می شود، دید. فکر می کنم بخش ملی جشنواره فیلم فجر از اهمیت بسیاری برخوردار است و بسیاری از مهمانان آمده اند که آثار سینمای ایران را هم ببینند.

 

«خانه سیاه است» بهترین فیلمی است که دیده ام

 

این منتقد سینما در پاسخ به این پرسش که بسیاری در ایران معتقدند جشنواره کن آثاری را از ایران انتخاب می کند که نگاه تلخی نسبت به شرایط این کشور داشته باشد نظر شما چیست، توضیح داد: من چنین نظری را قبول نمی کنم و چنین نگاهی را در جشنواره فیلم کن نمی بینم. این جشنواره فیلم هایی را که از هرجهت خوب باشد انتخاب می کند و چنین نگاهی را نسبت به انتخاب آثار سینمایی ایران ندارد و هیچ تفاوتی نسبت به سینمای ایران و دیگر کشورها برایش وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: بهترین فیلمی که تا امروز از سینمای ایران دیده ام، خانه سیاه است به کارگردانی فروغ فرخزاد بوده است.

میشل فرودون در پایان گفت: ایران طی ۲۰ سال گذشته بهترین فیلمسازان را به جهان معرفی کرده است که از جمله می توان به عباس کیارستمی اشاره کرد اما با تمام این شرایط امیدوارم سینمای ایران بتواند آثار متفاوت و در استایل های جدید بسازد و از تولید فیلم های نزدیک به آثار تلویزیونی دوری کند.



 تاريخ ارسال: 1396/2/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.