پرده سینما

میرکریمی از داوری در جشنواره مسکو گفت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رضا میرکریمیرضا میرکریمی در نشست خبری جشنواره فیلم مسکو به عنوان یکی از چهار داور بخش رقابتی حضور یافت.

به گزارش ایسنا، رضا میرکریمی در کنار آلبرت سرا، نویسنده و کارگردان اسپانیایی، یورن جان دونر، کارگردان و تهیه‌کننده از فنلاند و اورنلا موتی، بازیگر ایتالیایی، چهار داور بخش رقابتی اصلی سی‌ونهمین دوره این رویداد سینمایی هستند.

میرکریمی در نشست خبری این رویداد سینمایی گفت: که از این که دوباره و این‌بار در جایگاهی متفاوت به جشنواره بین‌المللی مسکو می‌آیم بسیار خوشحالم و باید به شما بگویم گرفتن جایزه بسیار آسان است، اما فکر کردن به جوایز و انتخاب برندگان کاری بسیار پیچیده‌ای است.

وی که پیش از این دوبار با فیلم‌های به همین سادگی و دختر جایزه زرین بهترین فیلم جشنواره مسکو را از آن خود کرده تاکید کرد: زمانی که فیلم‌هایش را به جشنواره می‌آورد، این امکان را داشت تا درباره آن صحبت و از آن دفاع کند؛ اما حالا در مقام داور و با مسئولیت بحث و انتخاب پیرامون فیلم‌ها باید جنبه‌هاب بسیار زیادی را در نظر بگیرد. اعضای هیئت داوران سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم مسکو بسیار حرفه‌ای و مجرب هستند و ما امیدواریم که به شکلی هماهنگ و کارآمدی با یکدیگر همکاری کنیم.

فیلم دختر آخرین ساخته میرکریمی سال گذشته و در اولین حضور بین‌المللی‌اش در جشنواره فیلم مسکو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی) را نیز از این رویداد سینمایی از آن خود کرد.

این فیلم همچنین تاکنون  جایزه بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی) جشنواره «باتومی» گرجستان، جوایز بهترین فیلم و بازیگر مرد جشنواره «گوا» در کشور هند، جوایز بهترین فیلم و بازیگر مرد جشنواره فیلم «داکا» در کشور بنگلادش و همچنین ۴ جایزه از جمله جایزه بزرگ و جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره بین‌المللی «عشق» در مُنس بلژیک کسب کرده است.

جشنواره فیلم مسکو در بخش‌های رقابتی بین‌الملل، مستند و کوتاه و چندین بخش غیررقابتی از تاریخ ۲۲ تا ۲۹ ژوئن (۱ تا ۸ تیرماه) در کشور روسیه برگزار می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1396/4/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.