پرده سینما

احمد امینی یکی از شاهکارهای جان هیوستن را به «سینما یک» این هفته می آورد

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

احمد امینی و غلامعباس فاضلی در برنامه «سینما یک»برنامه «سینما ۱» این هفته ۷ دی ماه میزبان احمد امینی کارگردان سینما و منتقد و نویسنده سینمایی است.

امینی فارغ التحصیل رشته فیلمبرداری از «مدرسه عالی تلویزیون و سینما»، و همچنین فارغ التحصیل رشته کارگردانی از «دانشکده هنرهای دراماتیک» می باشد.

احمد امینی در سال ۱۳۷۱ نخستین فیلم سینمایی خود را با نام «سایه های هجوم» ساخت و پس از آن با ساختن فیلم «غریبانه» در عرصه سینمای تجاری هم موفقیت قابل توجهی را کسب کرد. «چتری برای دو نفر»، «این زن حرف نمی زند»، و «بی خداحافطی» فیلمهای بعدی امینی هستند.

وی همچنین کارگردان چند سریال موفق تلویزیونی از جمله «تصویر یک رویا»، «اولین شب آرامش»، «باران عشق»، «بی گناهان» و «ماه و پلنگ» بوده است.

احمد امینی برای «سینما۱» این هفته یکی از شاهکارهای جان هیوستن را که فیلم به شدت مورد علاقه اوست، و حتی فیلم انتخابی او در پژوهش برای پایان نامه تحصیلی اش بوده، برگزیده است.

-در برنامه «سینما۱» این هفته همچنین یک فیلم مستند ۲۰ دقیقه ای به نام «و چیزهایی که اصلاً درباره احمد امینی نمی دانستید!» پخش می شود که در آن به تأثیرات بسیار مهم امینی بر جریان نقد فیلم ایران و پرورش منتقدان سینمایی از دهه ۱۳۶۰ تا امروز پرداخته می شود.

تهیه کننده، سردبیر، و مجری برنامه «سینما1» غلامعباس فاضلی منتقد و نویسنده سینمایی است.

برنامه «سینما۱» پنجشنبه ها ساعت ۲۲.۱۰  از  شبکه یک سیما پخش می شود. این برنامه در گروه «تأمین برنامه» شبکه یک تولید شده است که از دهه ۱۳۷۰ تا امروز عهده دار ساخته شدن برنامه های سینمایی در این شبکه بوده است.



 تاريخ ارسال: 1396/10/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.