پرده سینما

بی‌اعتنایی نخست‌وزیر ژاپن به برنده نخل طلا

پرده سینما

 






 

 

شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن و هیروکازو کورئیدا برنده نخل طلای کن ۲۰۱۸ بسیاری تبریک نگفتن شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به هیروکازو کورئیدا برنده نخل طلای کن ۲۰۱۸ را به مضمون فیلم دزدان فروشگاه نسبت می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر،‌ سینمای ژاپن در هفتادویکمین جشنواره فیلم کن توانست پس از سال‌ها دوباره نخل طلای بهترین فیلم را با دزدان فروشگاه ساخته هیروکازو کورئیدا از آن خود کند اما در اتفاقی نادر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن هیچ واکنشی به کسب این موفقیت برای سینمای ژاپن نداشت.

در این میان بسیاری دلیل بی‌اعتنایی نخست‌وزیر محافظه‌کار ژاپن به این موفقیت سینمایی را به پرداختن به مضمون "محرومیت اجتماعی" در فیلم دزدان فروشگاه نسبت می‌دهند؛ این فیلم درباره خانواده‌ای است که به اعمال بزهکارانه خُرد می‌پردازند و به موضوع فقر در ژاپن اشاره دارد که پیش‌تر به ندرت در سینمای این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

این در حالی است که مقامات ژاپنی اغلب به سرعت از افتخارآفرینان عرصه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی تقدیر می‌کنند؛ به عنوان مثال شینزو آبه در اکتبر سال گذشته و با اعطای جایزه نوبل ادبیات یه کازوئو ایشی‌گورو یک پیام تبریک رسمی منتشر کرد، با وجود این‌که ایشی‌گورو متولد بریتانیاست، به زبان انگلیسی می‌نویسد و بسیار کم ژاپنی بلد است.

اولین‌بار و  در سال  ۱۹۵۴ تینوسوکه کینوگاسا برای فیلم دروازه جهنم نخل طلا را برای سینمای ژاپن را کسب کرد و پس از آن «کوراساوا» در سال ۱۹۸۰ با فیلم کاگه موشا این جایزه را به خانه برد. شوهی ایمامارو نیز در سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۹۷ با فیلم‌های ترانه غم‌انگیزی از نارایاما و مارماهی این جایزه را به خود اختصاص داد تا مجموع جایزه‌های نخل طلای ژاپنی‌ها با نخل طلای امسال فیلم دزدان فروشگاه به عدد پنج برسد.


 تاريخ ارسال: 1397/3/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.