پرده سینما

حذف یک نام از فهرست اعضای آکادمی اسکار

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

کوبی برایانتآکادمی علوم و هنرهای سینمای اسکار اعلام کرده کوبی برایانت بسکتبالیت اسطوره‌ای آمریکایی نمی‌تواند به عضویت این نهاد سینمایی درآید.

به گزرش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، برایانت یکی از بهترین بسکتبالیست‌های تاریخ که در سال ۲۰۱۶ بعد از ۲۰ سال فعالیت ورزشی بازنشسته شده بود، امسال توانست برای انیمیشن بسکتبال دوست داشتنی موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اسکار شود.

وی علاوه بر نگارش فیلمنامه بسکتبال دوست‌داشتنی؛ در این انیمیشن در نقش خودش نیز صداپیشگی کرده و پس از کسب اسکار به همراه گلن کین انیماتور این فیلم از سوی کمیته اجرایی شاخه انیمیشن کوتاه و بلند آکادمی برای عضویت در این نهاد سینمایی پیشنهاد داده شد اما نام او پس از بررسی نهایی فهرست اعضای جدید آکادمی حذف شده است.

کمیته عضویت آکادمی ظاهرا به دلیل آن‌که کوبی برایانت دارای مجموعه فعالیت سینمایی کافی نبوده است؛ وی را شایسته عضویت در نظر نگرفته است چرا که انیمیشن بسکتبال دوست داشتنی اولین تجربه سینمایی‌اش بوده است.

این اولین باری نیست که یکی از برندگان اسکار برای عضویت در آکادمی دعوت نمی‌شود، سال گذشته نیز مارک سوندهیمر برای انیمیشن کوتاه لوله کش برنده اسکار شد، اما در نهایت عضو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار نشد.

قرار است فهرست افرادی که برای عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار دعوت می‌شوند هفته آینده منتشر شود.

کوبی برایانت با کمپانی فیلم سازی «کوبی» ساخت دومین فیلم خود را آغاز کرد و این شانس را خواهد داشت تا در آینده عضو آکادمی اسکار شود.



 تاريخ ارسال: 1397/4/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.