پرده سینما

رنگ ارغوانی از تئاتر دوباره به سینما می‌آید

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

استیون اسپیلبرگ این بار به عنوان تهیه‌کننده ساخت فیلمی به اقتباس از نمایش موزیکال رنگ ارغوانی را عهده دار خواهند بود.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، رنگ ارغوانی درابتدا در قالب یک رمان نوشته الیس واکر در سال ۱۹۸۲ به چاپ رسد و در سال ۱۹۸۵ استیون اسپیلبرگ فیلمی سینمایی و موفق به اقتباس از این رمان ساخت که در ۱۱ بخش نامزد کسب جایزه اسکار شد و پس از آن یک نمایش موزیکال نیز بر اساس آن به روی صحنه رفت که توانست برنده جایزه معتبر تونی شود و حالا قرار است یک نسخه سینمایی بر اساس این نمایش موزیکال نیز ساخته شود.

استیون اسپیبرگ که پیش از این ساخت فیلم سینمایی رنگ ارغوانی را بر عهده داشته در کنار اوپرا وینفری، کوئینسی جونز و اسکات سندرز، تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی موزیکال و جدید را بر عهده خواهد داشت.

این فیلم روایتگر داستان یک دختر جوان آمریکایی آفریقایی و مشکلات زنان آفریقایی‌تبار در اوائل دههٔ ٬‍۱۹۰۰ شامل فقر، نژادپرستی و تبعیض جنسی است.

آلیس واکر در سال ۱۹۸۲ برای نگارش رمان رنگ ارغوانی که تاکنون چندین بار در سینما و تئاتر اقتباس شده، به عنوان اولین نویسنده زن سیاه پوست موفق به کسب جایزه پولیتزر در بخش ادبیات داستانی شد.

پروژه فیلم موزیکال رنگ ارغوانی در مراحل آغازین قرار دارد و هنوز نویسنده فیلمنامه، کارگردان و تیم بازیگری آن مشخص نشده است.

استیون اسپیلبرگ که امسال در مقام کارگردان فیلم بازیکن شماره یک آماده را به سینما آورده است، آخرین‌بار با فیلم لینکلن با بازی دنیل دی لوئیس در سال ۲۰۱۲ توانست نامزد جایزه اسکار شود، پیش از این در سال ۱۹۹۳ با فیلم فهرست شیندلر و در سال ۱۹۹۸ با فیلم نجات سرباز رایان دو جایزه اسکار بهترین فیلم و یک اسکار کارگردانی را از آن خود کرده است.

پست (۲۰۱۷)، غول بزرگ مهربان (۲۰۱۶)، پل جاسوس‌ها (۲۰۱۵)، لینکلن (۲۰۱۲)، اسب جنگی (۲۰۱۱)، ماجراهای تن‌تن (۲۰۱۱)، ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (۲۰۰۸)، نجات سرباز رایان (۱۹۹۸)، فهرست شیندلر (۱۹۹۳)، پارک ژوراسیک (۱۹۹۳)،‌ رنگ ارغوانی (۱۹۸۵)، ایندیانا جونز و معبد مرگ (۱۹۸۴)،‌ ای.تی. موجود فرازمینی (۱۹۸۲)، مهاجمان صندوق گمشده (۱۹۸۱)، برخورد نزدیک از نوع سوم (۱۹۷۷) و آرواره‌ها (۱۹۷۵) ازمهم‌ترین ساخته‌های اسپیلبرگ محسوب می‌شوند.

 



 تاريخ ارسال: 1397/8/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.