پرده سینما

تقدیر ویژه جوایز سزار فرانسه از رابرت ردفورد

پرده سینما

 







 

 

 

رابرا ردفوردرابرت ردفورد بازیگر بزرگ سینمای هالیوود که اخیرا اعلام بازنشستگی کرده، با دریافت جایزه افتخاری سزار فرانسه مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، ردفورد که اخیرا اعلام کرده پیرمرد و اسلحه آخرین فیلم او است و به دوران چند دهه‌ای حضور خود در عرصه بازیگری پایان می‌دهد؛ در جوایز سینمایی سزار فرانسه که روز ۲۲ فوریه (سوم اسفند) در پاریس برگزار می‌شود، جایزه افتخاری خود را دریافت می‌کند.

آلن تارزیان رئیس آکادمی سزار فرانسه گفت: بسیاری از فیلم‌های رابرت ردفورد در مقابل و پشت صحنه، هم‌اکنون آثار کلاسیک سینما محسوب می‌شوند و کمتر سینماگرانی را می‌توان یافت که چنین تاثیری بر تاریخ سینما داشته باشند.

این سینماگر کهنه‌کار از سال ۱۹۶۰ در عرصه بازیگری فعال است، زمانی که کار خود را در چندین برنامه تلویزیونی آغاز کرد و سپس نقشی کوتاه در درامی به نام تال استوری به دست آورد.

وی در این دهه به موفقیت خود ادامه داد و در فیلم‌هایی چون تعقیب و پابرهنه در پارک نیز بازی کرد و پس از آن در فیلم بوچ کسیدی و ساندنس کید با پل نیومن همبازی شد.

وی در دومین همکاری خود با نیومن در سال ۱۹۷۳ در فیلم نیش بازی کرد که موفق‌ترین فیلم او در گیشه نام گرفت و برای این فیلم تنها نامزدی اسکار بازیگری خود را به دست آورد. ردفورد ‌اولین فیلم خود را نیز به نام مردم عادی در سال ۱۹۸۰ کارگردانی کرد و برای این اثر اسکار کارگردانی گرفت.

از برخی دیگر از مهم‌ترین فیلم‌ها با بازی رابرت ردفورد می‌توان به گتسبی بزرگ، تعقیب، جاسوس‌بازی، بروبیکر، این ملک متروک‌شده، پیشنهاد بی‌شرمانه، کفش‌های کتانی، آخرین قلعه، خروج از آفریقا، رودخانه‌ای از میانش می‌گذرد، نجوای اسب و هاوانا اشاره کرد.

ردفورد در سال ۱۹۸۱ دانشگاه سینمایی ساندنس و چند سال بعد، جشنواره‌ای به همین نام را نیز تأسیس کرد و در  سال ۲۰۰۲ جایزه‌ اسکار افتخاری از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار دریافت کرد.

پیرمرد و اسلحه جدیدترین و آخرین فیلم با بازی رابرت ردفورد است که دیوید لاوری آن را کارگردانی کرده است، ردفورد برای بازی در این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۹ بود.

جورج کلونی و مایکل داگلاس از دیگر چهره‌های هالیوودی هستند که تاکنون جایزه افتخاری سزار را دریافت کرده‌اند و کریستین استوارت همچنان تنها بازیگر آمریکایی است که موفق شده برنده جایزه افتخاری سزار شود.


 تاريخ ارسال: 1397/10/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.