پرده سینما

فرحبخش: بهتر است آقای سجادپور طرح جدول‌بندی اكران را اجرا نكند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرحبخش:  به نظرم بهتر است آقای سجادپور طرح جدول‌بندی را اجرا نكند و چون ایشان را مدیری اهل مشورت می‌دانم، این را می‌گویم و مطمئن هستم كه این طرح جواب نخواهد داد.

 

حسین فرح بخشحسین فرحبخش تهیه‌كننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره طرح جدید جدو‌ل‌بندی اكران سینمایی كه قرار است در تعامل معاونت سینمایی با شورای صنفی نمایش به اجرا درآید، اظهارنظر كرد.

تهیه‌كننده آواز قو گفت: ضمن احترامی كه برای معاونت سینمایی، هم برای آقای سجادپور و هم برای آقای شمقدری قائل هستم، معتقدم كه دولت نمی‌تواند قانونا در این زمینه ورود پیدا كند، چون اكران فیلم مسئله‌ای است كه به صاحب فیلم و صاحب سینما ربط پیدا می‌كند.

وی افزود: یک سری فیلم‌ها هستند كه به درد اكران نمی‌خورند كه صاحبان این فیلم‌ها به وزارت ارشاد و معاونت سینمایی فشار می‌آورند. آنها هم بهترین كار را در این می‌بینند كه به سینما و صاحبان فیلم فشار بیاورند.

فرحبخش با اشاره به نحوه اكران فیلم‌ها در دهه 60 گفت: ما نتیجه این كار را بیست سال پیش دیدیدم و متوجه شدیم كه جدول‌بندی اكران چه ضررهایی برای سینمای ما داشت به طوری كه ما هنوز هم داریم ضررهای آن را هم می‌بینیم...

وی تأكید كرد: سینما و اكران فیلم‌ها، بخشنامه‌ای نیست و این را باید صاحبان سینما و صاحبان فیلم تشخیص بدهند كه چه زمانی فیلم‌شان اكران شود یا نشود.

تهیه‌كننده شارلاتان گفت: معمولا كسانی كه در سینما مردود هستند و فیلم‌های‌شان را برای مردم نمی‌سازند و كارشان قابل اكران نیست، از این طرح دفاع می‌كنند و اگر هم وزارت ارشاد پای این قضیه بایستد و طرح اجرا شود (كه من فكر می‌كنم سینمادارها و تهیه‌كننده‌ها زیر بار این طرح نخواهند رفت) در آن صورت اتفاقا فیلم‌هایی كه اكران نمی‌شوند، بیشتر ساخته خواهند شد!

وی با اشاره به این كه چگونگی اكران سینما با توجه به عرضه و تقاضا شكل می‌گیرد، گفت: در چند روز اخیر با بچه‌های حرفه‌ای سینما كه صحبت می‌كردم، احساسم این است كه اینها مخالف‌ این طرح هستند. از بین آدم‌های موجه و حرفه‌ای كسی را ندیدم كه با این طرح موافقت كند. به نظر من اگر كسی با این طرح موافقت كند، جزو كسانی است كه مردود است و نتوانسته برای فیلمش اكران بگیرد چون فیلم او مخاطب ندارد... و جالب این جاست كه اینها ما را می‌چسبانند به پخش و مافیا كه این حرف‌ها واقعا خنده دارد و در سینمای ایران چنین قضایایی وجود ندارد.

فرحبخش گفت: به نظر من اگر فیلم‌های اكران نمی‌فروشند این به نحوه اكران مربوط نیست. اینها ثمره سیاست‌گذاری‌های سینمایی قبل است كه سینما را به سمت خنثی شدن سوق داد و الان نتیجه‌اش را می‌بینیم؛ چون این فیلم‌ها مربوط به دوره آقای شمقدری نیست و اصلا به مدیریت آقای سجادپور هم ارتباطی ندارد و در سیاستگذاری به نظرم مدیران جدید سینمایی مثبت عمل می‌كنند.

وی گفت: آقای سجادپور یكی از بهترین مدیران سینمای ایران است كه در اتاقش همیشه باز است و به تمام هنرمندان احترام می‌گذارد و كارش را درست انجام می‌دهد و در حقیقت كار مردم را انجام می‌دهد اما نباید خدای نكرده وارد حیطه‌ای شود كه موجب شود هر روز صد نفر در وزارت ارشاد برای اكران فیلم‌شان صف بكشند. به نظرم بهتر است آقای سجادپور طرح جدول‌بندی را اجرا نكند و چون ایشان را مدیری اهل مشورت می‌دانم، این را می‌گویم. مطمئن هستم كه این طرح جواب نخواهد داد.

تهیه‌كننده كما گفت: سینما پروانه سالن دارد و صاحب فیلم، پروانه نمایش دارد. اگر قرار باشد دولت تكلیف را برای اهالی سینما روشن كند، با نظارت می‌تواند این كار را انجام دهد كه فیلمی بدون پروانه اكران نشود یا سالنی خارج از استاندارد نباشد تا فیلمی نمایش داده شود كه خدای ناكرده اتفاقات غیراستاندارد در آن سالن رخ بدهد. اما این كه یك فیلم، چگونه اكران شود، به صاحب فیلم و صاحب سالن‌ سینما مربوط است و دولت نمی‌تواند دراینجا دخالت كند، چون در حقیقت خود را به حوزه بخش خصوصی وارد می‌كند.


 تاريخ ارسال: 1389/4/12
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>عباس تهراني:

تو كه راست ميگي ...

0+0-

يكشنبه 13 تير 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.