پرده سینما

جایزه «کرک داگلاس» به «اسکورسیزی» اعطاء می‌شود

پرده سینما

 










«مارتین اسکورسیزی» کارگردان ۷۶ ساله سینما با دریافت جایزه دستاورد سینمایی «کرک داگلاس» از سوی جشنواره فیلم «سانتا باربارا» مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «اسکورسیزی» که در نیم قرن گذشته مجموعه‌ای از فیلم‌های ماندگار سینمای جهان را ساخته است، چهاردهمین چهره سینمایی خواهد بود که جایزه دستاورد «کرک داگلاس» جشنواره فیلم سانتا باربارای آمریکا را به پاس "تعالی در سینما" دریافت می‌کند.

این جایزه روز ۱۴ نوامبر به اسکورسیزی اعطاء می‌شود که امسال با فیلم «مرد ایرلندی» در فصل جوایز سینمایی و اسکار حضور دارد.

رابرت دنیرو»، «آل پاچینو»، «جو پچی» و «هروی کیتل» بازیگران جدیدترین همکاری «اسکورسیزی» با «استیو زالیان» فیلمنامه‌نویس «دار و دسته نیویورکی‌ها» هستند.

«کرک داگلاس» بازیگر و کارگردان بزرگ سینمای هالیوود که اکنون ۱۰۲ ساله است و جایزه دستاورد جشنواره سانتا باربارا به نام او نامگذاری شده است در این باره گفت: "مارتین اسکورسیزی یک فیلمساز درخشان است که تعداد قابل توجهی فیلم فراموش‌ناشدنی و ماندگار ساخته و یک گنجینه سینمایی است.  مفتخر هستم که وی چهاردهمین دریافت‌کننده این جایره سینمایی است".

«جان تراولتا»، «اد هریس»، «کوئنتین تارانتینو»، «هریسون فورد»، «مایکل داگلاس»، «رابرت دنیرو»، «فارست ویتاکر»، «جسیکا لانگ»، «جین فوندا»، «وارت بیتی»، «جودی دنچ» و «هیو جکمن» از دریافت‌کنندگان مطرح جایزه سینمایی «کرک داگلاس» هستند.

«مارتین اسکورسیزی» که ساخت فیلم‌هایی چون «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب» و دیگر آثار چون «تنگه وحشت»، «عصر معصومیت»، «کازینو»، «هوانورد»، «رفتگان»، «جزیره شاتر»،«هیوگو» و «گرگ وال‌استریت» را در کارنامه سینمایی دارد،در طول بیش از نیم قرن فعالیت سینمایی خود ۱۲ بار نامزد جایزه اسکار شده و یک بار نیز برای فیلم «رفتگان» در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم و کارگردانی شد.

جدیدترین ساخته وی «مرد ایرلندی» با بازی «رابرت دنیرو» و «آل پاچینو» است که در آن «دنیرو» در نقش یک تبهکار مافیایی به نام «فرانک شیرن» بازی می‌کند که گفته می‌شود بیش از ۲۵ قتل را انجام داده است که مهمترین آن قتل «جیمی هوفا» رئیس اتحادیه کارگری آمریکا با بازی «آل پاچینو» است.

سی وپنجمین جشنواره فیلم سانتا باربارا از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ ژانویه سال آینده میلادی (۲۵ دی تا ۵ بهمن) برگزار می‌شود.

 


 


 تاريخ ارسال: 1398/6/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.