پرده سینما

«بینوایان» مسافر فرانسوی اسکار ۲۰۲۰ شد

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم «بینوایان» به کارگردانی «لاج لی» که در واقع برداشتی مدرن از رمان کلاسیک نوشته «ویکتور هوگو» است در رقابت با دو فیلم «پرتره یک بانو در آتش» ساخته «سلین سیاما» و «پروکسیما» از «آلیس وینکور» در نهایت با تصمیم کمیته اسکار سینمای فرانسه به عنوان نماینده نهایی این کشور در نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار برگزیده شد.  «بینوایان» برای اولین بار در بخش رقابتی جشنواره کن امسال به روی پرده رفت و جایزه هیات داوران کن را به خود اختصاص داد.  فیلم «یک افسر و یک جاسوس» به کارگردانی «رومن پولانسکی» نیز علی‌رغم کسب جایزه شیر نقره‌ای در جشنواره ونیز به اتفاق‌ آراء از فهرست فیلم‌های مورد نظر کمیته اسکار سینمای فرانسه حذف شده بود. «پولانسکی» به سبب اتهامات اخلاقی که سال‌هاست درباره او مطرح است، سال گذشته از عضویت آکادمی اسکار اخراج شد و وی اخیرا از آکادمی برای اخراجش شکایت کرده است.  سینمای فرانسه تاکنون ۱۱ بار موفق به کسب جایزه اسکار خارجی شده است و پس از ایتالیا با ۱۴ جایزه، دومین کشور پرافتخار در عرصه اسکار خارجی است. فرانسوی‌ها تاکنون با ۴۰ نامزدی، بیشتر از هر کشوری به جمع نامزدهای نهایی این شاخه از جوایز اسکار راه یافته‌اند که آخرین بار آن در سال ۲۰۱۵ با فیلم «موستانگ» ساخته «دنیز گامزه ارگوون» رقم خورد. فرانسه به عنوان یکی از پرافتخارترین کشورها در شاخه بهترین فیلم خارجی، نماینده خود را برای حضور در نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «بینوایان» به کارگردانی «لاج لی» که در واقع برداشتی مدرن از رمان کلاسیک نوشته «ویکتور هوگو» است در رقابت با دو فیلم «پرتره یک بانو در آتش» ساخته «سلین سیاما» و «پروکسیما» از «آلیس وینکور» در نهایت با تصمیم کمیته اسکار سینمای فرانسه به عنوان نماینده نهایی این کشور در نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار برگزیده شد.

«بینوایان» برای اولین بار در بخش رقابتی جشنواره کن امسال به روی پرده رفت و جایزه هیات داوران کن را به خود اختصاص داد.

فیلم «یک افسر و یک جاسوس» به کارگردانی «رومن پولانسکی» نیز علی‌رغم کسب جایزه شیر نقره‌ای در جشنواره ونیز به اتفاق‌ آراء از فهرست فیلم‌های مورد نظر کمیته اسکار سینمای فرانسه حذف شده بود. «پولانسکی» به سبب اتهامات اخلاقی که سال‌هاست درباره او مطرح است، سال گذشته از عضویت آکادمی اسکار اخراج شد و وی اخیرا از آکادمی برای اخراجش شکایت کرده است.

سینمای فرانسه تاکنون ۱۱ بار موفق به کسب جایزه اسکار خارجی شده است و پس از ایتالیا با ۱۴ جایزه، دومین کشور پرافتخار در عرصه اسکار خارجی است. فرانسوی‌ها تاکنون با ۴۰ نامزدی، بیشتر از هر کشوری به جمع نامزدهای نهایی این شاخه از جوایز اسکار راه یافته‌اند که آخرین بار آن در سال ۲۰۱۵ با فیلم «موستانگ» ساخته «دنیز گامزه ارگوون» رقم خورد.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده است، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.



 تاريخ ارسال: 1398/6/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.