پرده سینما

بیل موری در جشنواره فیلم رم تجلیل شد/ محبوب ترین بازیگر از نظر وی

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

 

با حضور وس آندرسون و فرانسس مک‌دورماند از بیل موری بازیگر کهنه‌کار در جشنواره فیلم رم ۲۰۱۹ تجلیل شد.با حضور وس آندرسون و فرانسس مک‌دورماند از بیل موری بازیگر کهنه‌کار در جشنواره فیلم رم ۲۰۱۹ تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم رم دیروز ۱۹ اکتبر برابر با شنبه ۲۷ مهر ماه با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری به بیل موری از این بازیگر کهنه‌کار تجلیل کرد.

این در حالی بود که موری همان روز در کنفرانس خبری که از پیش برنامه‌ریزی شده بود، شرکت کرد.

در این برنامه که وس آندرسون کارگردان نامدار سینما هم حاضر بود، وی از خاطراتش با این بازیگر به عنوان یک کمدین موفق حرف زد. این ۲ بیش از ۲ دهه است که با هم همکاری کرده‌اند و در ۹ فیلم مختلف از جمله فیلم هنوز اکران نشده «اعزام فرانسوی» همراه بوده‌اند.

رابطه این ۲ به فیلم «راشمور» وس آندرسون در سال ۱۹۹۸ باز می‌گردد که موری بدون شناختی از کارگردان قرارداد بازی در آن را فقط به دلیل خواندن فیلمنامه، امضا کرد.

فرانسس مک‌دورماند نیز حضوری غیرمنتظره در این برنامه داشت تا به موری تبریک بگوید. این ۲ در نقش خانم و آقای بیشاپ در فیلم «قلمروی طلوع ماه» وس آندرسون هم‌بازی بودند و بعد در مینی‌سریال «آلیو کیتریچ» نیز موری بار دیگر به مک‌دورماند پیوست.

در این نشست موری در پاسخ به محبوب‌ترین بازیگر از نظر وی از بازی پل اسکوفیلد در نقش توماس مور در فیلم «مردی برای تمام فصول » یاد کرد و از بازی وی به عنوان بزرگ‌ترین نقش‌آفرینی ‌که دیده، سخن گفت.

وی گفت او نقش مردی را ایفا کرد که با همه سوال‌ها درباره زندگی و مرگ روبرو می‌شود و او با هنرش معنی زندگی را نشان داده است.

بیل موری ۶۹ ساله برنده جایزه امی برای ایفای نقش‌های گوناگون در برنامه تلویزیونی زنده «ساتردی نایت لایو» و برنده جایزه بفتا و گلدن گلوب و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «گمشده در ترجمه» است.

چهاردهمین دوره جشنواره فیلم رم تا ۲۷ اکتبر (۵ آبان) ادامه دارد.

 



 تاريخ ارسال: 1398/7/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.