پرده سینما

خبر سازمان سینمایی درباره توقیف «خانه پدری»

پرده سینما

 








 

 

 

ماجرای «خانه پدری» در یک خانه قدیمی رخ می‌دهد که داستانی را از اواخر دوره قاجار تا اواخر دهه ۷۰ در چند اپیزود روایت می‌کند. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم با نام محتشم را که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتادسالگی به تصویر کشیده شده است، بازی می‌کنند. شهاب حسینی نیز از دیگر بازیگران این فیلم است. «خانه پدری» برنده‌ تندیس بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی از هشتمین جشن انجمن منتقدان سینمایی است.سازمان سینمایی در حالی خبر رسمی توقف اکران فیلم «خانه پدری» را اعلام کرد که پیش‌تر معاون نظارت و ارزشیابی این سازمان تاکید کرده بود، پای مجوز صادرشده برای این فیلم می‌ایستند، اما در نهایت با ورود دادستانی فیلم توقیف شد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان سینمایی در خبری کوتاه اعلام کرد: با ابلاغ دستور قضایی بازپرس شعبه ۱۶ دادسرای فرهنگ و رسانه تهران به سازمان سینمایی، اکران فیلم «خانه پدری» متوقف شد.

همچنین صفحه فروش این فیلم از صفحه اصلی سایت سینماتیکت حذف شده است.

فیلم «خانه پدری» پس از حدود ۱۰ سال توقیف فقط چهار روز روی پرده سینماها بود و به فروش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان دست یافت. با وجود اصلاحاتی که به خواست سازمان سینمایی روی این فیلم انجام شد و با وجود این‌که با رده‌بندی سنی بالای ۱۵ سال و تعداد سینماهای محدود اکران شده بود، اما هجمه‌های زیادی علیه نمایش این فیلم به وجود آمد تا سرانجام به توقف اکران آن منجر شد.

«خانه پدری» که یک صحنه خشونت‌آمیز باعث ایجاد حاشیه‌هایی برای آن بوده است، قبلا نیز با وجود داشتن پروانه‌ نمایش فقط یک روز در گروه هنر و تجربه در تهران اکران و بعد از پرده پایین کشیده شد.

ماجرای «خانه پدری» در یک خانه قدیمی رخ می‌دهد که داستانی را از اواخر دوره قاجار تا اواخر دهه ۷۰ در چند اپیزود روایت می‌کند. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم با نام محتشم را که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتادسالگی به تصویر کشیده شده است، بازی می‌کنند. شهاب حسینی نیز از دیگر بازیگران این فیلم است. «خانه پدری» برنده‌ تندیس بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی از هشتمین جشن انجمن منتقدان سینمایی است.



 تاريخ ارسال: 1398/8/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.