پرده سینما

كیانیان، جواهریان و اصلانی جلوی دوربین میركریمی رفتند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلمبرداری جدیدترین فیلم سینمایی رضا میركریمی با عنوان یک حبه قند در لوكیشن‌ اصلی فیلم واقع در باغی در غرب تهران ادامه دارد.

 

تست گریم و لباس نگار جواهریان در فیلم یک حبه قندبه گزارش فارس، امروز هشتمین روز فیلمبرداری یک حبه قند با مدیریت حمید خضوعی‌ابیانه به طریق روی دست است كه همچنان در لوكیشن اصلی فیلم كه خانه‌ای قدیمی است، در حال انجام است.

نكته جالب توجه در این فیلم ارائه تست لباس بازیگران است كه با توجه به نقش آنها، توسط محسن شاه‌ابراهیمی طراحی شده است.

ریما رامین‌فر، پونه عبدالكریم‌زاده، نگار عابدی و سهیلا رضوی در نخستین روز فیلمبرداری جلوی دوربین رفتند و رضا كیانیان، نگار جواهریان و فرهاد اصلانی نیز بازی خود را در این پروژه آغاز كردند.

شاه‌ابراهیمی در این باره گفت: در یك نگاه عمومی حجم زیادی عكس گرفته شد ولی دست یافتن به آن‌ها چیز غیر عادی نبود. با انتخاب نمودن طیف رنگی مناسب، یك سری لباس تهیه نمودیم كه بعضی از آن‌ها دوخته شدند. براساس 3 روزی كه در فیلمنامه اتفاق می‌افتد هر بازیگر 2 تا 3 دست لباس دارد. هر كدام از لباس‌ها بر اساس شخصیت‌های متفاوت بازیگران طراحی شده است كه به بازی آن‌ها رنگ می‌افزاید.

امیرحسین آرمان آخرین بازیگری بود كه به گروه پیوست و باران كوثری نیز به عنوان منشی صحنه در گروه كارگردانی این پروژه فعال است.

محمدرضا گوهری براساس طرحی از رضا میركریمی و شادمهر راستین، فیلمنامه یک حبه قند را به نگارش در آورده است.

پیش‌تولید این فیلم از 22 فروردین ماه آغاز شد كه محسن شاه‌ابراهیمی (طراح صحنه) و گروهش دكور لوكیشن اصلی فیلم كه خانه‌ای قدیمی، در یك باغ واقع در غرب تهران است، آماده كردند.

این لوكیشن كه پس از جستجوهای فراوان در نقاط مختلف ایران، انتخاب شد، باغی 40 هزار متری است كه در طول 45 روز به صورت خانه‌ای قدیمی در آمده كه شامل بادگیرها، شاه‌نشین، اتاق‌های مختلف، انباری، آشپزخانه و حوض می‌شود.

بر اساس شرایط خاص میزانسن و دكوپاژ كارگردان و روایت داستان، فیلمبرداری این اثر به شیوه روی دست انجام می‌شود.

یک حبه قند با بازیگرانی چون رضا كیانیان، پریوش نظریه، نگار جواهریان، اصغر همت، فرهاد اصلانی، شمسی فضل‌الهی، ریما رامین‌فر، هدایت هاشمی، ناهید مسلمی، ابوالفضل دهقان، پونه عبدالكریم‌زاده، امیرحسین آرمان و ... با حضور سعید پورصمیمی و سهیلا رضوی ساخته می‌شود.

عمده فیلمبرداری یک حبه قند در تهران انجام می‌شود و برخی سكانس‌‌ها نیز در یزد فیلمبرداری می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم، آمده است: سكوت خانه باغ قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی در هم می‌شكند. چهار دختر این خانه همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر كوچكترشان «پسندیده» به یاری مادر شتافتند. این اقامت برای خواهران و باجناق‌ها شاید دردسر باشد ولی برای بچه‌ها یك آرزوی بزرگ است تا این كه ...

فهرست عوامل یک حبه قند عبارتند از:

كارگردان: رضا میركریمِی، نویسنده: رضا میركریمی، محمدرضا گوهری (براساس طرحی از میركریمی و شادمهر راستین)، مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی‌ابیانه، مدیر طراحی: محسن شاه‌ابراهیمی، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسكندری، صدابردار: بهمن اردلان، برنامه‌ریز و دستیار اول كارگردان: محسن قرایی، مشاور انتخاب بازیگر: افشین هاشمی، جانشین مدیرتولید: مسعود فیروزه، دستیار اول فیلمبردار: محمد ابراهیمیان، دستیار اول صحنه و لباس: مهدی موسوی، مدیر صحنه: محمد اورنگی، عكاس: علی نیك‌رفتار، تهیه‌كننده: رضا میركریمی، محصول حوزه‌هنری.

 

در همین رابطه ببنید

آلبوم عکس فیلم یک حبه قند


 تاريخ ارسال: 1389/4/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.