پرده سینما

اكران سه بعدی در انگلستان موجب رشد سه‌درصدی فروش فیلم‌ها شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیستم نمایش سه بعدی به سینماهای كشور انگلستان كمك كرد تا شاهد رشد سه درصدی فروش در جدول گیشه نمایش سینماها در شش ماه اول سال 2010 باشند.

 

عینک های مخصوص تماشای فیلم سه بعدیبه گزارش فارس، همین موفقیت باعث شده تا دست‌اندركاران سینمایی انگلستان تصمیم بگیرند امكانات مربوط به ساخت و نمایش فیلم‌های سه بعدی را افزایش دهند.

فروش كلی سینماهای انگلستان در نیمه اول سال جاری میلادی حدود 517 میلیون پوند (معادل 785 میلیون دلار) بوده است.

دو فیلم اول جدول فروش شش ماهه سینماهای این كشور اروپایی آواتار (139 میلیون) و آلیس در سرزمین عجایب (65 میلیون) هستند.هر دوی این فیلم‌ها در نسخه‌های سه بعدی در انگلستان به نمایش درآمدند.

در نیمه اول سال 2010 تعداد 288 فیلم انگلیسی و خارجی در كشور انگلستان به روی پرده سینماها رفت. در مقایسه با سال قبل در همین مدت، تعداد 18 فیلم بیشتر درنیمه اول سال درانگلستان اكران عمومی شد.

به گفته دیوید پوتنام تهیه و توزیع كننده انگلیسی، این موفقیت خوب مالی در شرایطی نصیب سینمانهای كشور شد كه دو رقیب خطرناك را در پیش روی داشت.

رقیب اول هوای خوب كشور (كه یك پدیده استثنایی بوده است) و رقیب دوم مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی بود. با وجود علاقه شدید مردم انگلستان به مسابقات فوتبال و حضور تیم ملی فوتبال انگلستان در این مسابقات، سینماهای این كشور از حضور تماشاگران خالی نبود و مردم این كشور سنت فیلم دیدن را رها نكردند.


 تاريخ ارسال: 1389/4/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.