پرده سینما

آیا با پایان اکران «خانه پدری» به صندوقخانه توقیف بازمی گردد؟!

پرده سینما

 





 

 

فیلم سینمایی خانه پدری در حالی 13 آذرماه آخرین روز اکران خود را پشت سرمی‌گذارد که می‌توان گفت، فیلم به نوعی عملا اکران نشد.

به گزارش ایسنا، پس از ماجراهایی که برای فیلم خانه پدری به کارگردانی کیانوش عیاری پیش آمد و این فیلم مدتی قبل پس از توقیف دوباره روی پرده رفت، امروز چهارشنبه، 13 آذر آخرین روز اکران این فیلم است و طبق تایید علی سرتیپی پخش‌کننده، علاقه‌مندان به خانه پدری فقط تا 23 امشب فرصت تماشای این فیلم را دارند چون اکرانش در کل سینماهای ایران به پایان می‌رسد.

البته به گفته سرتیپی منظور از سینماهای ایران هم فقط تهران است، چون خانه پدری مجوز اکران در تهران را داشته و براساس پیگیری از عوامل فیلم، بعد از آنکه این اثر سینمایی برای بار دوم توقیف شد، فقط مجوز اکران آن برای تهران، آن هم به مدت دو هفته و بدون پخش در شبکه نمایش خانگی یا vod داده شد.

به این ترتیب فیلم، بدون اینکه فرصتی به مخاطبانش در شهرهای دیگر کشور برای تماشا داده باشد، دوباره به صندوق توقیف برمی‌گردد.

خانه پدری که یکم آبان ماه اکران شده بود، پنج روز بعد توقیف شد و بعد با پیگیری‌ها و هماهنگی با قوه قضاییه و نیز با انجام برخی اصلاحات دوباره مجوز نمایش گرفت تا اکران آن از 22 آبان از سر گرفته شود. با این حال با توجه به ناآرامی‌های چند روزه که سبب تعطیلی سینماها نیز شده بود، خانه پدری هم از این قاعده مستثنی نشد و مثل بقیه فیلم‌ها چند روز بعد از آرام شدن اوضاع اکران شد تا امروز به کار خود پایان دهد.

خانه پدری که پس از حدود 10 سال توقیف توانست مجوز اکران در سینماهای محدود با زمان محدود بگیرد در این مدت حدود یک میلیارد و 530 میلیون تومان فروش داشته و بیش از 97 هزار نفر هم به تماشای آن رفتند.



 تاريخ ارسال: 1398/9/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.