پرده سینما

برنامه‌ نمایش فیلم‌های ایرانی در برلین ۲۰۲۰ اعلام شد

پرده سینما

 


 

 



 





در فاصله چند روز به آغاز هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، برنامه نمایش فیلم‌های ایرانی در این رویداد سینمایی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، فیلم «شیطان وجود ندارد» به کارگردانی محمد رسول‌اف به عنوان محصول مشترک سینمای آلمان، جمهوری چک و ایران که یکی از نامزدهای خرس طلایی برلین در بخش رقابتی است، اولین نمایش جهانی خود را روز ۲۸ فوریه (جمعه ۹ اسفند ماه) در سالن اصلی کاخ جشنواره تجربه خواهد کرد و پس از آن نیز دو نمایش در روز ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) و یک نمایش هم در روز اول مارس (۱۱ اسفند) خواهد داشت.

«نامو» (بیگانه) نخستین تجربه کارگردانی نادر ساعی‌ور که در بخش «فُروم» برلین حاضر است نیز در مجموع چهار نوبت در روزهای ۲۲، ۲۳، ۲۶ فوریه و اول مارس (۳، ۴، ۷ و ۱۱ اسفند) به روی پرده می‌رود.

همچنین فیلم‌ کوتاه «بادبادک‌ها» به کارگردانی سیدپیام حسینی ۲۳، ۲۴، ۲۷ فوریه و اول مارس (۴، ۵، ۸ و ۱۱ اسفند) در بخش نسل (Generation Kplus) و فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار» به کارگردانی مهیار ماندگار هم روزهای ۲۲، ۲۵، ۲۶، ۲۸ و ۲۹ فوریه (۳، ۶، ۷، ۹ و ۱۰ اسفند) در بخش نسل (Generation ۱۴plus) نمایش خواهد داشت.

فیلم بلند «یلدا» ساخته مسعود بخشی محصول مشترک فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ، لبنان و ایران هم طی روزهای ۲۳، ۲۵، ۲۶، ۲۸ و ۲۹ فوریه (۴، ۶، ۷، ۸ و ۹ اسفند) در بخش نسل (Generation Kplus) به روی پرده می‌رود.

امسال عباس امینی کارگردان ایرانی به عنوان یکی از داوران بخش نسل (Generation ۱۴plus) به جشنواره برلین دعوت شده است.

هفتادمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۲۰ فوریه تا اول مارس (۱ تا ۱۱ اسفند) برگزار می‌شود و امسال «جرمی آیرونز» بازیگر تحسین‌شده سینما و تئاتر انگلیس به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی اصلی انتخاب شده است.



 تاريخ ارسال: 1398/11/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.