پرده سینما

ادامه ماجرای پرابهام برگزاری جشنواره کن

پرده سینما

 


 

 



 

با قانون جدید اعلام شده از سوی وزیر بهداشت فرانسه، برگزاری هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن در زمان اصلی دوباره در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به بیش از ۱۱۲۰ نفر و کشته شدن ۱۹ نفر، «اولویه وارن«» وزیر بهداشت فرانسه عصر یکشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد ممنوعیت جمعی در فضاهای سربسته را از ۵۰۰۰ نفر به ۱۰۰۰ نفر کاهش داد.

اگرچه وزیر کشور فرانسه تاریخی برای این قانون جدید اعلام نکرده اما گفته می‌شود این قانون نیز همانند محدودیت تجمع بیش از ۵۰۰۰ نفر تا تاریخ ۱۵ آوریل اعتبار خواهد داشت.

این در حالی است که مسئولان برگزاری جشنواره کن پیس از این با استناد به قانون محدودیت حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر در فضاهای سربسته به برگزاری جشنواره در تاریخ اصلی تاکید کردند و معتقدند این محدویت شامل جشنواره و بازار فیلم کن نمی‌شود چرا که بزرگترین سالن نمایش کاخ جشنواره ۲۳۰۰ نفر گنجایش دارد و در بازار فیلم نیز همزمان این جمعیت حضور نخواهند داشت اما حالا باید منتظر ماند و دید با توجه به قانون جدید محدویت تا ۱۰۰۰ نفر، در نهایت سرانجام برگزاری جشنواره کن ۲۰۲۰ چه خواهد شد.

روابط عمومی جشنواره کن نیز به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده درخواست‌ حضور رسانه‌ها و سینماگران برای حضور در هفتاد و سومین این جشنواره ۹ درصد افزایش داشته است.

پیش‌تر MipTV که بازار محصولات تلویزیونی کن است و همچنین سومین دوره جشنواره سریال‌های تلویزیونی در شهر کن فرانسه (CannesSeries) به سبب شیوع ویروس کرونا، تاریخ برگزاری خود را به زمان دیگری در آینده موکول کردند.

طبق اعلام پیشین، هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۲ تا ۲۳ می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1398/12/19
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید :

ایتالیا که در همسایگی فرانسه هست، کانون شیوع کرونا در اروپا شده و همین مسأله می‌تونه برگزاری کن رو به تأخیر بندازه

1+0-

دوشنبه 19 اسفند 1398




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.