پرده سینما

دستمزد بازیگران ایرانی در رسانه های کانادا

پرده سینما

ادامه بازتاب‌های خارجی؛

انعكاس خبر دستمزدهای بازیگران ایرانی در رسانه كانادایی

فارس- انتشار آمار مربوط به دستمزد بازیگران ایرانی در برنامه «صبح عالی بخیر» از سوی رضا استادی روزنامه نگار سینمایی، بازتاب‌ها و انعكاس‌های مختلفی به همراه داشته است.

بنا بر این گزارش، انعكاس این مطلب در سایت‌ها و رسانه‌های خبری سبب شد تا سایت خبری گاردین روز گذشته در گزارشی به این موضوع اشاره كرد. این خبر روز گذشته مورد توجه سایت خبری كانادایی CBC news نیز واقع شد و مخاطبان این سایت در خصوص این خبر نظرهای مختلفی ارائه كردند.

یكی از مخاطبان این خبر می‌گوید: «یك بازیگر دستمزدی را دریافت می‌كند كه به او پرداخت می‌شود. اگر سرمایه‌گذار یك فیلم این قدر احمق باشد كه چنین دستمزد بالایی را به یك بازیگر پرداخت كند، این مشكل خود سرمایه‌گذار فیلم است. پس بنابراین به نظر من یك مقام دولتی نمی‌تواند دخالتی در این قضیه بكند و راهكار نشان بدهد چون همه چیز به سرمایه گذار فیلم بستگی دارد». محمدرضا گلزار

در اظهار نظر دیگری در خصوص این خبر اعلام شده است: «گلزار باید به هالیوود برود! احتمالا هالیوودی‌ها سكته می‌كنند! این دستمزد بالاست كه یك بازیگر را بزرگ و معروف می‌كند. بازیگرها از این مسأله به عنوان یك راه فرعی استفاده می‌كنند تا در فیلم یك كارگردان بازی كنند. تعجب‌آور این است كه این مسأله فقط در غرب مشاهده نمی‌شود.»

در اظهار نظر دیگری عنوان شده است: «مساله اصلی پول است. به نظر من سود حاصل از این معامله‌ها به جیب دلالان و كار چاق‌كن‌ها می‌رود. باید آنها را پیدا كرد و جلوی آنها را گرفت. تلویزیون و سینما ابزارهای مهندسین جامعه‌ساز هستند. ما مجبور هستیم كه به بازیگرها دستمزد بالا بدهیم. در این سیركی كه راه افتاده، مردم هم مجبور هستند لال باشند و این سیاست را تصدیق كنند».

مخاطب دیگری نیز در این خصوص اظهار نظر جالبی كرده و گفته «متاسفانه بعضی‌ها فكر می‌كنند كه پول زیاد آنها را به ارزش‌های غربی نزدیك‌تر می كند. بعضی از مردم ایران فكر می كنند كه با كراوات زدن یا چادر نپوشیدن می‌توانند شبیه غربی‌ها شوند. سینماگرها هم سعی می‌كنند مثل غربی‌ها، بازیگران خود را به بت تبدیل كنند. به نظر من تنها با دخالت و كنترل دولت می‌شود از این جریان جلوگیری كرد».

علاقمندان برای دیدن سایر نظرات می توانند به نشانی http://www.cbc.ca/arts/film/story/2009/11/08/iran-actors-salaries.html?ref=rss

مراجعه كنند.


 تاريخ ارسال: 1388/8/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.