پرده سینما

بیانیه داوران انجمن منتقدان سینما در تأكید بر استقلال در داوری

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

داوران انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر طی بیانیه‌ای، ضمن واكنش به اظهارات برخی سینماگران، بر استقلال داوری خود تأكید كردند.

 

نشان انجمن منتقدان و نویسندگان سینماییهیئت داوران انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر در بیانیه‌ای، با یادآوری اظهارات غیرمنصفانه و احساسی برخی سینماگران دررویارویی با نحوه انتخاب برترین‌های فجر از نگاه منتقدان بر تأثیرگذاری و اعمال نگاه تخصصی - هنری خود درعرصه گزینش آثار به‌دور از فضاسازی عده‌ای تأكید كردند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، دربیانیه هیئت داوران این انجمن در جشنواره بیست و هشتم فجر، آمده است: به سنت این چند سال‌ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، ما هفت منتقد به داوری فیلم‌های امسال سینمای ایران نشستیم و دو هفته قبل، نامزدهای این داوری در رشته‌های مختلف اعلام شد كه مورد استقبال و توجه تماشاگران و اعضای صنوف سینمایی و رسانه‌های گوناگون قرار گرفت.

در بیانیه داوران منتقدان سینمایی با یادآوری این كه این روزها می‌شنویم كه از گوشه و كنار، واكنش‌هایی نه چندان دلپذیر نسبت به نتایج داوری از سوی چند نفر كه نتیجه این داوری به نفع‌شان نبوده، ابراز و اعلام می‌شود، آمده است: این واكنش‌ها را حاصل اهمیت این رویداد و تاثیرگذاری و نفوذ آن می‌دانیم. پس بار دیگر از این فرصت استفاده كرده و بر استقلال این داوری كه نتیجه‌اش مورد قبول همه ماست، تاكید می‌كنیم.

هیئت داوران انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ابراز امیدواری كردند كه برگزاری مرحله نهایی و اعلام نام برندگان در جشن منتقدان سینمای ایران، همچنان با استقبال مخاطبان و اهالی سینما در این مسیر رو به رشد روبه رو شود..

مهرزاد دانش، علی علایی، امیر قادری، محمود گبرلو، حمید گرشاسبی، حسین گیتی و خسرو نقیبی هیئت داوران منتقدان سینمایی جشنواره بیست و هشتم فجر، بیانیه یادشده را امضا و صادر كرده‌اند.

لازم به توضیح است برخی فیلمسازان به تازگی در یك برنامه تلویزیونی از قرار نگرفتن آثار خود در گردونه توجه داوران منتقدان سینمایی در فجرانتقاد كرده بودند.


 تاريخ ارسال: 1389/5/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.