پرده سینما

توحیدی: دولت برای امنیت شغلی اهالی سینما چه كرده است؟!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

فرهاد توحیدی با طرح این سوال كه «دولت برای امنیت شغلی اهالی سینما چه كرده؟» هدف از گردهمایی جامعه اصناف را پیگیری مطالبات اهالی سینما عنوان و تاكید كرد: بهتر است دوستان در دولت، به تكالیف خود عمل كنند.

 

 

فرهاد توحیدی. عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینماپیرو صحبت‌های جواد شمقدری(معاون سینمایی وزارت ارشاد) با یكی از خبرگزاری‌ها و انتقادات شدیدی كه وی نسبت به مدیریت خانه سینما و مراسم گردهمایی 18 مرداد انجام داده بود، فرهاد توحیدی(نایب‌رئیس هیات مدیره خانه سینما) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بدون آنكه قصد پاسخ‌گویی داشته باشد، گفت: هدف از این گردهمایی این است كه ما مطالبات قانونی خود را پیگیری كنیم و جامعه اصناف سینمایی نیز می‌خواهد مطالبات قانونی خود را پیگیری كند.

توحیدی ادامه داد: همه سخن ما این است كاری كه دولت مكلف بوده بر مبنای قانون چهارم توسعه انجام دهد، انجام نداده است.

براساس ماده 116 برنامه چهارم توسعه كه در تاریخ 11 شهریور 1383 مصوب شد، دولت مكلف است به منظور حمایت از حقوق پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری، امنیت شغلی اصحاب فرهنگ و هنر، مطبوعات، اهل قلم و همچنین بسترسازی برای حضور بین‌المللی در عرصه‌های فرهنگی و هنری و تنظیم روابط حقیقی و حقوقی لایحه امنیت شغلی را تنظیم و ارائه كند.

براساس این لایحه الف: استقرار نظام صنفی باید تا پایان سال اول برنامه چهارم توسعه یعنی سال 85 تحقق یابد كه این امر به وقوع نپیوسته است.

براساس بند ب: اصحاب فرهنگ و هنر كه شغل خود را از دست می‌دهند به تشخیص دولت به مدت سه سال تحت پوشش بیمه بیكاری قرار می‌گیرند همچنین دولت ملكف است؛ صندوق بیمه بیكاری را تاسیس كند و در چارچوب قانون كمك‌های اعتباری را به این صندوق انجام دهد.

فرهاد توحیدی با تشریح این بند ادامه داد: حال باید پرسید كه چرا چنین لایحه‌ای بعداز چهار سال تاكنون ارائه نشده است. این مشكل مربوط به این دولت نیست، بلكه در دولت نهم نیز وجود داشت.

وی ادامه داد: باید از دولت پرسید كه برای امنیت شغلی اهالی سینما و حقوق سینماگران چه كار كرده است نه اینكه از ما بپرسند ‌چه كار می‌كنید و چه كاری می‌خواهید انجام دهید؟ به نظر من بهتر است دوستان در دولت؛ به تكالیف خود عمل كنند.

 

در همین رابطه بخوانید

سردی بی سابقه در روابط خانه سینما و معاونت سینمایی

پس لرزه های نشست رسانه ای عسگرپور

جنگ سرد بین خانه سینما و معاونت امور سینمایی

شمقدری: در صورت ادامه ناهماهنگیها ظرف دو هفته آینده شکایت خواهم کرد

حیات صنفی سینمای ایران در آستانه فروپاشی

شمقدری: پیغامی برای برکناری عسگرپور نداده ام، اما امیدوارم این تحول در خانه سینما رخ دهد

توحیدی: تعامل را نباید به معنای همسویی کامل دانست

شمقدری: شورای عالی سینما قانونی شد

شطرنج بازان در اوج رویارویی: عسگرپور شمقدری را "کیش" کرد

دعوت بیش از 120 سینماگر برای حضور در گردهمایی اصناف سینمایی

پافشاری شمقدری بر تغییر و تحول در خانه سینما

توحیدی: دولت برای امنیت شغلی اهالی سینما چه کرده است؟!

شمارش معکوس آغاز شد!

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/5/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.