پرده سینما

شون کانری بازنشسته شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شون كانری بازیگر اسكاتلندی‌تبار سینما هشتاد ساله شد. وی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب كه هنوز احساس می‌كند یك جوان است،اعلام كرد دیگر قصد بازی در هیچ فیلم سینمایی را ندارد.

 

شون کانری در نقش جیمزباندبه گزارش فارس، بازیگر هشتاد ساله سینما گفت هنوز هم با پیشنهادات متعدد و متنوع سینمایی و تلویزیونی روبه‌روست، ولی برای او دنیای بازیگری چیزی است كه به گذشته تعلق دارد. او می‌گوید:«فكر نمی‌كنم دیگر در فیلمی بازی كنم.خاطرات بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای از دوران بازیگری‌ام دارم. ولی برای من آن دوران دیگر تمام شده و همه چیز به سر رسیده است.» كانری كه با بازی در تعدادی از قسمت‌های مجموعه فیلم جیمز باند به صورت بازیگری سرشناس درآمد، قصد دارد زندگی آرامی در منزل كوچك خود داشته باشد و از هیاهوی سینما دور شود.

شون کانری كار بازیگری را از سال 1956 با حضور در تلویزیون شروع كرد و در فاصله سال‌های 1962 تا 1983 نقش جیمز باند را در بیش از ده فیلم جیمز باندی به عهده گرفت. در بین تمام بازیگرانی كه نقش مأمور دو صفر هفت را روی پرده سینما بازی كردند، او مشهورترین آنهاست. آخرین فیلمی كه كانری به عنوان بازیگر در آن ایفای نقش كرد لیگ جنتلمن‌های استثنایی است كه سال 2003 به روی پرده سینماها رفت. او انیمیشن سربیلی را نیز آماده نمایش دارد كه در آن به جای كاراكتر اصلی قصه سر بیلی صحبت كرده است. این فیلم كه توسط ساشا هارتمن كارگردانی شده،قصه یك پیرمرد بازنشسته به نام بیلی را تعریف می‌كند كه در ناحیه‌ای دور افتاده در اسكاتلند زندگی می‌كند و با گروهی از آدم‌ها و حیوانات عجیب و غریب دوست و همراه می‌شود.

او در سال 1962 با بازی در نخستین فیلم جیمزباندی (دکتر نو) به شهرت بی نظیری دست یافت و با ادامه این نقش در فیلمهایی مثل از روسیه با عشق، تندربال، فقط دوبار زندگی می کنید و... این نقش را ادامه داد. اما علیرغم موفقیت در نقش مأمور 007 او علاقمند به ایفای نقش های جدی تری بود. در همان سالها اعلام کرد «از ایفای نقش جیمزباند، این مأمور کله پوک خسته شده ام!» از این رو کانری روال دیگری را در مسیر بازیگری خود در پیش گرفت که ایفای نقش در فیلمهایی مثل مارنی، مردی که می خواست سلطان باشد، شیر و باد، و.. از آن جمله هستند. این تصمیم باعث شد کانری برخلاف بسیاری از هم نسلانش، در سالهای پایانی دهه 1970 از اعتبار ساقط نشود و در دهه 1980 و 1990 هم بازیگر گران قیمت و شاخصی باشد. كانری در كارنامه سینمایی خود فیلم‌هایی مثل ایندیانا جونز، پیدا كردن فورستر، های لندر و شكار اكتبر سرخ را دارد.


 تاريخ ارسال: 1389/6/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.