پرده سینما

عزل تارانتینو از ریاست داوران ونیز به‌ جرم زد و بند در اهدای جایزه

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

کوئنتین تارانتینووزیر فرهنگ ایتالیا ضمن ابراز عصبانیت از انتخاب ناشایست كوئنتین تارانتینو به‌عنوان رییس هیئت داوران جشنواره امسال ونیز، از عزل او از این مقام برای دوره بعد خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، ساندرو بوندی وزیر فرهنگ ایتالیا در مصاحبه روز گذشته خود با هفته‌نامه ایتالیایی پانوراما گفت: انتخاب كوئنتین تارانتینو از سوی ماركو مولر دبیر هنری جشنواره ونیز، به‌عنوان رییس هیئت داوران این دوره از رقابت‌ها، به هیچ وجه انتخاب شایسته‌ای نبوده و عزل تارانتینو  از این منصب برای دوره‌ بعد حتمی است.
بوندی در ادامه گفتگوی خود با این هفته‌نامه افزود: انتخاب فیلم جایی دیگر به كارگردانی سوفیا كاپولا، چیزی جزء زد و بند در اهدای جایزه، گرایش و علاقه تارانتینو تحت تأثیر رابطه سابق آنها با یكدیگر نبوده است.
به گزارش رویترز، تارانتینو علاوه بر اعطای شیر طلای این دوره از رقابت‌های ونیز، متهم به شركت استاد خود مونته هلمن در این جشنواره و اعطای جایزه یك عمر دستاورد حرفه‌ای به وی و همچنین اعطای دو جایزه شاخص به الكس دی‌لا ایگلسیا فیلمساز اسپانیایی و دوست صمیمی خود است.
پس از اختتام جشنواره، تارانتینو با عصبانیت، تمام این اتهامات را رد كرد. بنا براین گزارش، برگزاركنندگان جشنواره ونیز هنوز درباره مصاحبه وزیر فرهنگ این كشور نظری نداده‌اند.


 تاريخ ارسال: 1389/6/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.