پرده سینما

نام ایستگاه مترو ولیعصر‏ «تئاترشهر» نشد!

پرده سینما

   

 

 

 

 

 

 

 

 

در بازدید مدیرعاملان مترو و خانه‌تئاتر از متروی ولیعصر، هاشمی تغییر نام را منوط به تصمیم‌گیری شورای‌شهر دانست‏، مسجدجامعی هم از موافقت شورای‌شهر با تغییر نام خبر داد. در پایان تصمیم بر این شد كه زیر نام ایستگاه ولیعصر بنویسند: تئاترشهر!

 

محسن هاشمی، احمد مسجدجامعی و ایرج راد در بازدید از ایستگاه مترو ولیعصرظهر دیروز پنجم آبان محسن هاشمی (مدیرعامل شركت مترو)‏‎‎‏‎، به همراه ایرج راد‏ (مدیرعامل خانه تئاتر) و احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) از ایستگاه متروی ولیعصر كه پیش از این قرار بود به نام «تئاترشهر» نامگذاری شود، دیدن كردند.

به گزارش ایلنا در این بازدید، به نام ایستگاه اشاره شد كه هاشمی آن را منوط به تصمیم گیری شورای شهر دانست‏، مسجد جامعی از موافقت شورای شهر با تغییر نام خبر داد و در پایان به خواسته ایرج راد تصمیم بر این شد كه زیر نام ایستگاه ولیعصر بنویسند: تئاتر شهر.

ایرج راد به تفاهم‌نامه‌ای كه مدیران تئاتر شهر با مترو داشتند‏، اشاره كرد كه طبق آن مقرر شده بود هیچ نوع ورودی كه جلوی دید تئاترشهر را گرفته است،‏ وجود نداشته باشد اما تنها ورودی ایستگاه كنونی دقیقا در مقابل ساختمان تئاترشهر قرار گرفته است.

راد به ایستگاه مترویی كه در موزه لوور پاریس قرار دارد اشاره كرد و توضیح داد: شكل ساختمان و ساخت و ساز این ایستگاه در كنار موزه لوور به صورتی است كه نه تنها جلوی دید موزه را نگرفته بلكه اندازه و شكل و مهندسی آن متناسب با موزه است.

وی به ساختمان تئاترشهر به عنوان یك اثر ثبت ملی اشاره كرد كه باید هرگونه ساخت و سازی در اطراف آن با فاصله مشخصی باشد.

هاشمی نیز توضیح داد: ایرادی ندارد، این ورودی از جنس فلزی است كه به راحتی قابل برداشت است و می‌توان آن را در هر ایستگاه دیگری نیز مورد استفاده قرار داد. وی قول داد اگر هنرمندان طرح مشخصی برای این كار ارائه كنند، مترو وردی به كار رفته شده‌ی فعلی را عوض می‌كند. وی با اشاره به عناصر هنری كه در این ایستگاه به كار رفته است، آنها را مرتبط با تئاتر و نیز موسیقی دانست و به تعداد زیاد پله برقی‌های این ایستگاه اشاره كرد. هاشمی همچنین رنگ شیشه‌های ورودی ایستگاه را متناسب با ساختمان تئاتر شهر دانست و به سالن بزرگ این ایستگاه برای اجرای تئاتر یا نصب تبلیغات نمایش‌های در حال اجرا خبر داد.

محسن هاشمی، احمد مسجدجامعی و ایرج راد در بازدید از ایستگاه مترو ولیعصروی در پاسخ به گلایه ایرج راد از برخی طرح‌های دیواری این ایستگاه گفت: ما نامه‌نگاری بسیاری درخصوص نظرسنجی درباره طرح‌هایی كه اكنون مورد استفاده قرار گرفته است،‎ انجام دادیم اما دوستان هنری پاسخی ندادند. با این‌حال ایرادی ندارد و اگر نظر تئاتری‌ها تامین نشده است‏ ما روی آنها پارچه‌ای نصب می‌كنیم و تغییر می‌دهیم.

مدیرعامل متروی تهران اضافه كرد: برخی از دیوارها نیز هنوز تزئین نشده و هر طرحی كه دوستان تئاتری بدهند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی از مسافرگیری آزمایشی مترو در این ایستگاه در روز شنبه خبر داد و درباره ورودی این ایستگاه گفت: ما تنها همین نقطه را برای دستیابی به زیر زمین در این سمت از چهارراه ولیعصر داشتیم. البته برای این ایستگاه چهار وردی درنظر گرفته شده است كه به تدریج در حال ساخت و ساز آنها هستیم.

وی به یكی از ورودی‌‌ها در ضلع جنوبی تئاترشهر نیز اشاره كرد و گفت: ساختمانی در آنجا درحال ساخت است كه به محض اینكه بتوانیم، آنجا را نیز راه‌اندازی خواهیم كرد.

هاشمی ارتفاع ورودی این ایستگاه را بسیار بلند و متفاوت از سایر ایستگاه‌ها دانست و مسجد جامعی با تشكر از زحماتی كه برای متناسب بودن ساخت و ساز و بنای این ایستگاه با فضای مجموعه تئاتر شهر كشیده شده است‏، از برخی تغییرات در این ایستگاه، متناسب با خواست هنرمندان و تامین نظر آنها خبر داد.

وی این ایستگاه را ایستگاه متفاوتی در میان ایستگاه‌های مترو دانست و از تلاش شورای شهر برای ثبت نام «تئاتر شهر» در نامگذاری این ایستگاه خبر داد.

پیمانكار این طرح نیز به اینكه ما برای هنرمندان احترام قائل هستیم و ساخت و سازهای اینجا و نیز تزئینات آن را در راستای منویات هنرمندان انجام دادیم‏، اشاره كرد كه مدیرعامل خانه تئاتر پاسخ داد: هنرمندان بسیار بسیار احترام را نگه داشتند و اصلا قرار اینجا ورودی برای مترو ساخته شود و شما هم در آن روزی كه هنرمندان تجمع كردند، پارتیشن‌ها را جمع كردید اما فردای آن روز دوباره كار خود را از سر گرفتید ولی ما اعتراضی نكردیم به حرمت همین احترام‌ها.

وی افزود: با این حال شما ورودی را ساختید و هنرمندان هم از حق خود گذاشتند!

در پایان این بازدید، ایرج راد درخصوص پرسشی مبنی بر نظر اهالی تئاتر از این ایستگاه گفت: قرار شد طبق قول آقای هاشمی، این اسم به نام «تئاترشهر» تغییر پیدا كند و آقای مسجدجامعی هم در اینجا حضور دارند و بر اساس توافق نامه‌ای كه پیش از این امضا شده بود و امضای آقایان هم موجود است، باید برخی از وعده‌ها تحقق پیدا كند و ما خواستار چیز خاص و بیشتری نیستیم.

وی ابراز امیدواری كرد كه این صحبت‌ها به نتیجه برسد ضمن اینكه اعلام كرد ما قبلا هم در این خصوص صحبت‌هایی داشته‌ایم كه بخشی از آنها اجرایی نشده است اما آنچه كه در شرایط فعلی قابل تغییر و اجرا است، خواستار تغییر آنها هستیم.

راد اظهار كرد: متروی ولیعصر هنوز ساخته نشده است، این متروی انقلاب است. با این حال ما ایرادی نمی‌بینیم كه نامی كه نوشته شده ،ولیعصر، باقی بماند اما زیر آن نام تئاترشهر نیز درج شود.

 

 

حاشیه های مراسم به روایت ایسنا:

 

-در این بازدید حاضران بارها و بارها از پله‌های مختلف طبقات ایستگاه بالا و پایین شدند، خبرنگاران در تمام مدت به دنبال مسوولان می‌دویدند، در حالی كه قرار بود در آغاز نشستی در خانه‌ تئاتر برگزار شود و پس از آن همه با هم برای نام‌گذاری به ایستگاه چهارراه ولیعصر بیایند، اما مدیرعامل مترو تهران تغییر نام را منوط به مصوبه شورای شهر تهران دانست.

-محسن هاشمی در حالیكه خبرنگاران از او سئوال داشتند، ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر را ترك كرد.

 

در همین رابطه بخوانید

عنوان «ورودی تئاتر شهر» در ایستگاه مترو چهارراه ولی عصر درج شد

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/8/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.