پرده سینما

حسینی: پوسترهای سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر نسبت به دوائر گذشته برتری دارد

پرده سینما



 






ابراهیم حسینی مدیر بخش مسابقه پوستر می گوید: دوره سی و یکم جشنواره بین المللی تئاتر فجر، یکی از بهترین دوره ها به لحاظ کمیت و کیفیت آثار ارسالی در بخش پوستر محسوب می شود. در این دوره تعداد پوسترهای ضعیف کم بود.

 

سی و یکمین جشنواره تئاتر فجرحسینی با بیان این که طراحی پوستر برای موضوعات مختلف مولفه های مشترکی دارد، گفت: استفاده از رنگ های درخشان، حروف خوانا وهم فهم و جذب مخاطب در کمترین زمان از ویژگی های مهم یک پوستر خوب است.

وی ادامه داد: پوستری که برای یک جشنواره بین المللی طراحی می شود را می توان با موتیف های بومی به زبان جهانی مطرح کرد.

حسینی با توجه به حضور خود به عنوان مدیر چهار دوره مسابقه پوستر جشنواره تئاتر فجر گفت: دوره سی و یکم، یکی از بهترین دوره ها به لحاظ کمیت و کیفیت آثار محسوب می شود. در این دوره شمار پوسترهای ضعیف کم بود.

این طراح گرافیست ادامه داد: برخی پوسترها زیبا بودند ولی مولفه های پوستر را نداشتند و به نوعی به درد جلد کتاب می خوردند. رعایت نشدن تایپوگرافی عمده مولفه ای بود که در طراحی پوستر شاهد آن بودیم. وضعیت تایپوگرافی هنوز پوستر را اذیت می کند. برخی از عناوین آثار ارسالی را حتی داورهای مسابقه نمی توانستند، بخوانند! وقتی اهل فن نمی تواند اسم نمایش را بخواند چگونه می توان از مخاطب توقع داشت. مخاطب با خواندن نوشتار پوستر باید لذت ببرد. نوشتاری که در عین داشتن زیبایی بصری بدون ایهام خوانده می شود.

وی با این توضیح که در جشنواره سی و یکم شاهد رشد 20درصدی ارسال اثر به بخش پوستر بودیم، اظهار داشت: خروجی این بخش جشنواره یعنی چاپ کتاب و ثبت اثر، موجب علاقه هنرمندان برای حضور در این بخش شده است. حتی در گرافیک کارها در این دوره حساسیت  بیشتری به چشم می خورد.

حسینی با بیان این که اگر چراغ مسابقه پوستر در جشنواره تئاتر فجر روشن بماند باز هم شاهد رشد این بخش خواهیم بود، گفت: نشان های موجود حاکی از اتفاق های مهم در بخش پوستر است و باید از آن مراقبت کنیم تا به بی راه نرود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مجموعه ای از پوسترهای خوب داریم که می توان به جهان معرفی کرد. باید این مجموعه را در دنیا نمایش دهیم و در جشنواره های خارجی شرکت کنیم. فقط گذاشتن نمایشگاه و انتشار کتاب در ایران حق مطلب گرافیست های با فکر و اهل مطالعه را ادا نمی کند.

سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 26 دی تا 12 بهمن به دبیری سعید کشن فلاح برگزار می شود.


 تاريخ ارسال: 1391/10/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.