پرده سینما

پرداخت دستمزد ۲۷ بازیگر با بلیت‌ ۵ هزار تومانی شوخی است!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سوگل قلاتیان که این روزها نمایش «پروانه‌های غمگین من در یک عصر دل انگیز بهاری» را اجرا می‌کند از بی‌توجهی نسبت به تئاتر محیطی ابراز تاسف کرد و گفت: خیلی درد است که فکر می‌کنند گروه‌های تئاتر محیطی زحمت نمی‌کشند.

این هنرمند جوان تئاتر در گفت‌وگویی با ایسنا، از تبعیضی که میان تئاترهای داخل سالن و تئاترهای محیطی وجود دارد، ابراز گله‌مندی کرد و افزود: نمی‌دانم تعریفشان از تئاتر محیطی چیست؟! چرا فکر می‌کنند تئاتر محیطی تئاتر نیست و هنرمندانش زحمت نمی‌کشند.

وی که نمایش اش را با بازی 2 بازیگر اجرا می‌کند، اضافه کرد: ما به جز 27 بازیگر، عوامل پشت صحنه هم داریم اما گویی همه چیز شوخی است. باید با قیمت بلیت 5 هزارتومان دستمزد تمام اعضای این گروه را بپردازیم!

قلاتیان که از ابتدا در نظر داشته این نمایش را به عنوان یک اثر محیطی اجرا کند، ادامه داد: از همان آغاز که ایده اجرای این کار شکل گرفت، تصمیم ما برای اجرای محیطی بود چون خواستار مشارکت تماشاگر بودیم و این مشارکت در سالن‌های قاب صحنه‌ای شکل نمی‌گرفت به همین دلیل از همان آغاز نمایش را برای اجرا در کافه تئاتر شهر طراحی کردیم چرا که اتفاقات نمایش ما در کافه تئاتر رخ می‌دهد و چه مکانی بهتر از کافه‌تریای تئاتر شهر!

او تجربه اجرای این نمایش را بسیار هیجان‌انگیز توصیف کرد و گفت: برای من و گروه، تجربه‌ای بسیار جذاب و چالش برانگیز است چون در هر اجرا با اتفاقات و مواجهه‌های جدید روبرو می‌شویم به طوری که بچه‌های گروه هر روز تجربیاتشان را یادداشت می‌کنند.

بازیگر نمایش «مرغ دریایی» با تاکید بر نقش موثر مخاطبان در پیشبرد روند اجرای نمایش «پروانه‌های غمگین ...» افزود: مشارکت تماشاگران آن قدر بالاست که حتی سرنوشت اجرای ما را عوض می کند و ما از همان آغاز مخاطب را به عنوان عنصر اصلی در نظر داشتیم و حالا خوشحالیم که مشارکت جذاب تماشاگران، ما را به ادامه کار بیشتر ترغیب کرده است.

سوگل قلاتیان با ابراز خرسندی از استقبال تماشاگران از این اثر نمایشی ادامه داد: ما با قرارداد گیشه مشکلی نداریم و خوشبختانه استقبال تماشاگران خیلی خوب است ولی طراحی ما به گونه‌ای است که نمی‌توانیم در هر اجرا میزبان بیش از 40 تماشاگر باشیم.

نمایش «پروانه‌های غمگین من ...» نوشته سجاد افشاریان و کار سوگل قلاتیان هر روز ساعت 16:15 در کافه‌تریای اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود و اجرای این نمایش تا 25 اسفندماه ادامه دارد.


 تاريخ ارسال: 1391/12/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.