پرده سینما

مراسم تقدیر از دست اندکاران سریال نوروزی «پایتخت2» برگزار شد

پرده سینما









به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما ،صبح امروز تقدیر از عوامل سریال پاییخت 2 در قالب بیستمین نشست در قاب رسانه با حضور امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیروس مقدم (کارگردان)، محسن تنابنده (بازیگر، نویسنده فیلمنامه و بازیگردان)، علیرضا خمسه، ریما رامین فر، مهران احمدی، احمد مهران فر، لیندا کیانی (بازیگران)، کوروش نریمانی، حسن وارسته (نویسندگان فیلمنامه) و با اجرای نیما کرمی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

 

تقدیر از دست اندرکاران سریال پایتخت 2بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست سیروس مقدم در مورد هراس از ساخت پایتخت 2، اظهار داشت: اگر بگویم که برای ساخت قسمت دوم این سریال نگرانی نداشتم دروغ گفتم اما وقتی پایتخت 1 تمام شد چند روز بعد در دفترمان جمع شدیم و سه عامل باعث شد تا قسمت دوم این سریال شکل بگیرد. اولین عامل این بود که احساس کردیم که مخاطب از تماشای قسمت اول این سریال سیر و اشباع نشده است، دومین عامل هم این بود که طبق نظرسنجی سازمان صدا و سیما مخاطبان مایل به ساخت قسمت دوم این کار بودند و سومین عامل هم این بود که خودمان هم سیر و اشباع نشده بودیم و احساس کردیم اگر پایتخت 2 گامی رو به جلو باشد و حرفها و مضامین جدیدی داشته باشد آن را بسازیم که بار اصلی این کار بر عهده محسن تنابنده بود که با ایده های خلاقانه خود کار را به پیش برد. ما هم سفری به شمال و جنوب کشور داشتیم. بعد از پخش چنان تصور نمیکردیم که این سریال با این حجم مخاطب رو به روشود و خوشحالم که پایتخت 2 گامی رو به جلو بود.

در ادامه این نشست محسن تنابنده نیز در مورد اینکه ایده سریال پایتخت از کجا آمد، اظهار داشت: ایده اصلی این سریال مثل سایر قصه هایی که تا کنون نوشته ام از گذشته ام شکل می گیرد که کمی آنرا دستکاری می کنم تا برای مخاطب جذاب و ملموس تر شود.

وی در ادامه افزود: من یک خاله دارم که فوت شد او در شمال کشور زندگی می کرد و من هم هر از چند گاهی به او سر می زدم. آدم های آن روستا کاراکتر قصه های من شدند به طور مثال شخصیت ارسطو را از فردی به نام احمد سینه پنج سانتی گرفتم. او عاشق دختری بود و من هر سال که به شمال می رفتم، لباسهایم که کمی شیکتر از آنها بود به او غرض می دادم و او جلو مدرسه می ایستاد تا آن دختر بیاید و این اتفاق هر ساله تکرار می شد اما دختر به او تمایلی نداشت. من این شخصیت را کمی دستکاری کردم.

مراسم تقدیر از عوامل سریال پایتخت 2تنابنده در ادامه در مورد تیم نویسنده کار نیز، گفت: طراحی اولیه این کار را انجام دادم و خیلی هم طول کشید به طوری که از پایتخت 1 تا 2، 2 سال فاصله افتاد و کسی فکرش را هم نمی کرد که قسمت دوم این سریال شکل بگیرد، در این میان نقش حسن وارسته و کوروش نریمانی خیلی پر رنگ بود و مدیریت سیروس مقدم و الهام غفوری هم خیلی کمک ما کرد اما نکته مهم در سری دوم این سریال حاصل یک کار گروهی و تیمی بود و تک تک اعضا در ساخت قسمت دوم این سریال سهیم بودند و ما را در ساخت این سریال کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما، در ادامه این نشست علیرضا خمسه نیز در مورد شخصیت بابا پنجعلی و هدف اصلی این سریال، اظهار داشت: به ندرت در تلویزیون پیش می آید بعد از ساخته شدن یک سریال عوامل حاضر باشند کنار هم در نشست پرسش و پاسخ قرار بگیرند اما تم  و هدف این سریال که بر محور خانواده تاکید داشت باعث شد تا ما کنار هم باشیم.

خمسه ادامه داد: در سالهای اخیر روانشناسان بر متلاشی شدن خانواه تاکید زیادی دارند و نشست های زیادی در این باره می گذارند اما هنر نمایش به راحتی می تواند این کار را انجام دهد به طور مثال بابا پنجعلی شاید شخصیت زائدی به نظر بیاید اما در یک خانواده ایرانی تک تک افراد اعم از مسن، معلول و .. جای خود را دارند و حضورشان در یک خانواده اهمیت دارد با این دیدگاه پاتخت 1000 هم می تواند ساخته شود.

وی در ادامه افزود: در زندگی خانوادگی با فراز و فرودهای مختلفی مواجه هستیم به طور مثال ماشین در سراشیبی قرار می گیرد و به دره سقوط خواهد کرد اما حفظ شرایط خانواده در شرایط دشوار از اهمیت بالایی برخوردار است.

مراسم تقدیر از دست اندرکاران سریال پایتخت 2در ادامه این نشست ریما رامین فر نیز در مورد سختی سریال پایتخت 2، اظهار داشت: واقعاً برای من کار طاقت فرسایی بود چرا که 50 روز در شمال بودیم، دو هفته در تهران و بعد در جنوب و من به خاطر دوری از خانواده خودم بعضی اوقات تمرکزم را از دست می دادم و گروه من را برای ادامه بازی در این سریال کمک می کرد.

وی در ادامه افزود: 8 فرودین کار ما تمام شد و حالا که کنار هم هستیم دلم برای این گروه هم که خانواده دوم من هستند تنگ شده است.

رامین فر در ادامه در مورد بازی خود در این سریال، اظهار داشت: بدیهی است که من خودم را به عنوان یک بازیگر  به گروه سپردم مخصوصا محسن تنابنده و آنقدر متن خوب بود که من فقط سعی کردم نقشم را باورپذیر اجرا کنم.

در ادامه این نشست احمد مهران نفر نیز در مورد نقش ارسطو، اظهار داشت: ارسطو محصول مشترک بود و اگر به سمت لودگی نرفت محصول شرایط همه ما بود که به هم کمک می کردیم و پارتنرهای عزیز که به من کمک کردند

وی در ادامه افزود: وقتی ارسطو شکل گرفت من به شمال رفتم و افراد زیادی را دیدم و از آن ها نقشم را برداشتم و یک سری تکه کلام هم مال خود کردم و بخش دیگر کار در متن بود.

مهرانفر تصریح کرد: اگر نقش من در پایتخت 2 بیشتر دیده شد به خاطر طراحی کاراکتر بود و من هم سعی کردم کار به سمت لودگی نرود و حالا که بازخورد را در میان افراد می بینم، خوشحالم که کار دیده شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته شده است. خود من تصور این همه استقبال را نمیکردم.

همچنین مهران احمدی نیز بیان داشت: خوشحالم که در میان شما هستم و خوشحالی بعدی من این است که تیم بازیگری که کنار هم هستیم به سبب تیپ، قیافه، چشم سبز بازیگر نشدیم و کارگری کردیم و از بازی در فیلم لذت می بریم و به فکر پول نیستیم.

وی در ادامه در مورد نحوه انتخاب شدنش در این کار، اظهار داشت: در شمال بودیم و از 300 نفر برای بازی فرعی این سریال تست گرفتیم و همه پایتخت 1 را دیده بودند اما به لهجه کارایراد می گرفتند. من در انجا کار خود را آغاز کردم از آنها گرفتم و سعی کردم لهجه شیرین و سخت مازندرانی را به یک فرهنگ تبدیل کنم.

احمدی ادامه داد: شندیده بودم ژانر کمدی سخت است و سخت است مردم را بخندانیم اما بهبود بین تیپ و شخصیت بود و من هم سعی کردم انرا خوب بازی کنم اما کار کمدی مثل راه رفتن روی لبه تیغ است.

این بازیگر در ادامه در مورد فلج بودن یک چشم خود اظهار داشت: چندی پیش سر فیلم آینه شمعدون با محسن تنابنده و احمد مهران نفر کار می کردیم که این کار به اتمام نرسید و ایده یک چشم را در پایتخت 2 اجرا کردم.

در ادامه این نشست لیندا کیانی نیز در مورد حضور در این سریال، اظهار داشت: کار سختی بود چون در ابتدا من غریبه بودم اما حضور سیروس مقدم باعث شد نصف سختی ها از بین برود.

مراسم تقدیر از دست اندرکاران سریال پایتخت 2کیانی ادامه داد: هر بار با سیروس مقدم قرار داد دارم می دانم نصف راه را رفته ام اما برای بازیگری استرس زیادی داشتم که به کمک دوستان حرفه ای بازی در این سریال را پذیرفتم و پلان به پلان همه گروه حرفه ای به من کمک کردند.

همچنین حسن وارسته نیز، اظهار داشت: با محسن تنابنده از سال 70 رفاقت تنگاتنگی دارم و 8 کار نمایشی انجام دادیم و با روحیات هم آشنا هستیم به خاطر همین باهم شوخی زیاد می کنیم و در شادی و غم یکدیگر شریک هستیم.

وی در ادامه افزود: محسن تنابنده علاوه بر بازیگری، ایده پرداز خوبی هم هست و سر این کار خیلی سخت گیر بود و دوست داشت کار خوب شود، برخی قصه های ما دو ماه طول میکشید وبه محض اینکه قصه را می بستیم محسن تنابنده با ایده ایی تازه آن را ادامه می داد تا اینکه کوروش نریمانی به گروه اضافه شد و ایده کلیه را با خود آورد و به خاطر سابقه خود خیلی به ما کمک کرد و بازیگران هم ما را کمک کردند. از سیروس مقدم هم خیلی چیزها یاد گرفتم و اگر این تیم بازیگری نبود پایتخت 2 شکل نمی گرفت.

همچنین کوروش نریمانی نیز اظهار داشت: پایتخت 2 برایم تجربه شیرین و دلنشینی بود و خوشحالم که توانستیم در تلویزیون به یک استاندارد برسیم که در تئاتر به آن نرسیدیم و آن استاندارد هم مدیون حضور سیروس مقدم و محسن تنابنده بود و همه بازیگرانی که ما را کمک کردند و به علاوه حضور تهیه کننده خوب این سریال که به ما کمک کرد.

وی در ادامه افزود: روزی مرضیه برومند گفت اگر کاری در تلویزیون موفق بود مدیون تهیه کننده خوب است و من به عینه دیدم و امیدوارم در آینده به این جور تهیه کنندگان متعهد بیشتر رجوع شود.

در پایان امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اظهار داشت: خوشحالم در جمع این گروه ارزشمند هستم و به عنوان یک شهروند خوشحالم که این سریال علاوه بر نکات مثبت به مفهوم خانواده پرداخت. ما نیز دو سال است در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به صورت کارشناسی به دنبال نهادینه کردن خانواده هستیم. برای این گروه آرزوی موفقیت دارم و در کارهای آتی هم حاضر هستیم در کار آنها را مشارکت کنیم.

این نشست با اهدا لوح تقدیر به عوامل سریال توسط امیر خوراکیان به اتمام رسید.

 

در همین رابطه ببینید:

 

گالری عکس های الهام عبدلی از مراسم  تقدیر از دست اندرکاران سریال «پایتخت 2»


 تاريخ ارسال: 1392/1/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.