پرده سینما

وزیر ارشاد به جشن موسسه هنرمندان پیشکسوت پیام فرستاد

پرده سینما






 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اولین سال‌روز تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت، که شامگاه گذشته (۲۰ شهریور) در تالار وحدت برگزار شد، پیام خود را به این جشن فرستاد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایسنا، علی جنتی در این پیام گفت: آسمان سرزمین فرهنگ پرور ایران را بنگرد، پر ازستارگانی است که از دیرباز چراغ فرا روی آیندگان، ستارگانی که نورشان همواره تابناک و نامشان همواره پایدار بوده است و هرگز به خاموشی و فراموشی نگراییده است. ستارگانی که سوخته‌اند و گوهر گران‌بهای عمر را برای روشنایی و سربلندی میهن و ملت خویش نثار کرده‌اند. فرهیختگانی که گنجینه‌های خرد و تجربه‌اند و در سایه هنر زیبایی آفریده‌اند.

جنتی در ادامه افزود: حضور در عرصه گرانقدر هنرمندان برای آفرینش آثار اثر گذار و ماندگار افتخاری است بس بزرگ و تلاشی دست دو و نشستن بر کرسی کثرت و خردمندی اعتباری است بس بزرگ‌تر و نیکو‌تر که اینک شما عزیزان هنرمند بر منزل آن نائل آمده‌اید.

شما پدران هنر ایرانید، نوبادگان جویای هنر و تلاش‌های شما دلگرم شما و مسیر سخت و رسیدن به قله موفقیت را می‌پیمایند.

وزیر ارشاد همچنین در این پیام اظهار داشت:کارنامه‌های هنر به یمن اشاره چشمان شما راه می‌جوید و هنرجویان را به مقصد آفرینش‌های هنری می‌رسانند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ارزشمند شما و تجربه‌های قیمتی یک عمر تلاش را غنیمت می‌شمارد و تکریم و حمایت از هنرمندان پیشکسوت را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های خویش می‌داند، بر این اساس یکسال پیش در چنین روزهایی موسسه هنرمندان پیشکسوت شکل گرفت و اهدافی چون ارائه خدمات حمایتی – معیشتی و رفاهی و به کارگیری تامین آرامش روانی، استفاده از تجربیات ارزشمند فرهنگی- هنری و حفظ منزلت سالمندی را وجه همت خویش قرار داد. دستیابی به این اهداف را بعد‌های آموزشی، پژوهشی، حمایتی و معیشتی در نظر گرفت، اینک پس از یکسال با تلاش دست اندرکاران این موسسه، بخشی از اهداف مورد نظر محقق شده است و ان شااله بقیه اهداف هم با حمایت‌های بیشتر و بهتر محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد:موسسه هنرمندان پیشکسوت اهدافی متعالی دارد و برای تحقق اهداف مورد نظر راهبردهایی دقیق تدبیر کرده است اما انچه در این مسیر بیش از هر چیز اهمیت دارد و باید به آن پای بند باشد ارزش‌هایی چون رعایت عدالت در ارائه خدمات به هنرمندان، شفافیت در ارائه اطلاعات و خدمات، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، محرمانه تلقی شدن اسرار، حفظ اطلاعات شخص و حریم خصوصی هنرمندان پیشکسوت است که در اینجامعه به آن‌ها تاکید دارم.

هنرمندان گرانقدر، پیشکسوتان عزیز، هنگامی که به چهره هر یک از می‌نگرم کتابی زرنگار از تجربه‌های گران سنگ می‌یابم که هر ورقش در دور زمان بر ذهن و زبانتان نگاشته شده است و هنگامی که بر چشمان شما می‌نگریم دریایی از مهر و دهش می‌بینیم که فوت و فن‌های هنر را بی‌منت به جوانان می‌بخشد. آینده هنرمندان جوان در گرو محضر شما پیشکسوتان عزیز و جرعه نوشی از این دریای بی‌کران است. در ساحت هنر چه فضیلتی بر‌تر از آنکه بر دستان هنرآفرین متعهد بوسه زنیم و در برابر موی سپیدشان که الم خیر و تجربه است تعظیم کنیم و قدردان آنچه تا کنون آفریده‌اند باشیم. یک عمر کوشش بی‌مدعای شما را ارج می‌نهیم و بر دستان مهرآفرینتان بوسه می‌زنیم.

جنتی در انتهای پیام خود افزود:یاد و نام شما و خدمات و کارهای ارزشمندتان همواره مه‌مان قلب‌های ما و همه اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود و پاسداشت منزلت شما عزیزان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

سلامت و سعادت روز افزون شما و خانواده محترمتان را از پیشگاه حق تعالی آرزومندیم.


 تاريخ ارسال: 1392/6/21
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>> قاسم امین بیطرف:

ایکاش به هنرمندان استخدامی شهرستان ها که عمر ی چراغ صحنه های تاتر را روشن نگاه داشتندو در شهر خودشان ماندن وبه تهران کوچ نکردندهم اعتنایی می شد ولا اقل تجلیلی از شان می نمودند از شیراز

6+0-

سه‌شنبه 14 آبان 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.