پرده سینما

یاد استاد مرشد ترابی در جشنواره نمایش های آیینی سنتی گرامی داشته می شود

پرده سینما






 

 

 

مسئول برگزاری یادواره مرشد ترابی در شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی با تاکید بر اینکه بیشتر نقالان حاضر در بخش نقالی جشنواره، از شاگردان زنده یاد مرشد ترابی بوده اند، گفت: 22 نقال جوان و پیش کسوت در جشنواره شرکت دارند که بیشتر آن ها به سبک و شیوه مرشد ترابی برنامه اجرا می کنند.

 

 محمدحسین ناصر بخت در گفت و گو با ایران تئاتر اظهار کرد: کانون در دو فصل گذشته، یکسری کلاس های آموزشی داشت که در آن ها هنرجوها براساس شیوه مرشد ترابی، آموزش نقالی می دیدند، ضمن آنکه نقال های جوان در دوره های قبلی زیرنظر شخصی مرشد ترابی آموزش می دیدند. با توجه به اینکه امسال این استاد برجسته و پیش کسوت نقالی را از دست داده ایم، تصمیم گرفتیم در این دوره، بخش نقالی را گسترده تر کنیم. بنابراین روی شیوه نقالی مرشد متمرکز شدیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه این نقالی ها در جشنواره امسال، تحت عنوان یادواره استاد ترابی برگزار خواهد شد، افزود: این نقالان در تمام تالارهای محل برگزاری نمایش های جشنواره، پیش از شروع نوبت دوم و همچنین در تعدادی از قهوه خانه ها به اجرای برنامه های نقالی خواهند پرداخت.

گفتنی است، شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی، به دبیری داوود فتحعلی بیگی، در هفته پایانی شهریورماه برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.