پرده سینما

علی مرادخانی به جشنواره تئاتر آیینی سنتی پیام داد

پرده سینما






 

 

 

علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و رشاد اسلامی در امور هنری به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی پیام داد.

 

علی مرادخانیبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی مركز هنرهای نمایشی در متن این پیام آمده است: به نام آن که جان را فکرت آموخت؛ آیین به معنی تجمیع خصایص نیک و روحانی آدمی در زندگی جمعی اوست و نتیجه‌ آیین‌مداری در تمامی ادیان، ترکیب ذکر و تذکر با تفکر و اندیشه انسانی‌ست؛ اما در جهانی که ما در آن به سرمی‌بریم زندگی فردی و دوری از جمع حقیقی، امکان ظهور آیین‌های نوین را کم‌رنگ کرده است و این در حالی‌ست که تفکر ایرانی – اسلامی همواره بر حیات جمعی در کار،‌ زندگی و عبادت تأکید می‌ورزد و در میان اقوام ایرانی، هنوز بیش از صدها آیین امکان حیات دارند. آیین‌هایی که می‌تواند محوری برای استحکام هویت ایرانیان باشد و حتی در برابر جهانیان، افق‌های نوینی را ترسیم سازند.

جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی ایرانی،  که اکنون شانزدهمین دفتر آن در برابر ما گشوده است با تأکید بر نمایش‌های آیینی و سنتی ایرانی،‌ در جستجوی راهی به سوی وحدت و صلح میان تمامی ملل و نحل ساکن بر این کره خاکی است.

این امید، اندیشه پاکی است که از دیرباز ایرانیان بر آن پای فشرده‌ و تمدن‌های جهان را مدیون خویش کرده‌اند.

از کلیه دست‌اندرکاران جشنواره و تمامی شرکت‌کنندگانی که با نیروی معنوی و نگاه معرفت‌گرای خویش، ما را یاری نمودند و بعضاً به اصالت‌ها و دقایق امر، رهنمون شدند؛ با نهایت احترام، سپاسگزاری می‌نمایم و از خداوند بزرگ، توفیق پویش و مداومت در این راه مقدس را مسئلت دارم.


 تاريخ ارسال: 1392/6/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.