پرده سینما

تولد ترانه علیدوستی در «روز شهرزاد»

پرده سینما

 






 

 

ترانه علیدوستی در سریال شهرزادهم‌زمان با سالروز تولد ترانه علیدوستی، سازندگان سریال شهرزاد با راه‌اندازی کمپینی، امروز سه‌شنبه ٢٢ دی را روز «شهرزاد» اعلام کردند. این کمپین با هدف مقابله با کپی و دانلود غیرقانونی سریال شهرزاد از عموم همراهان و مخاطبان خود خواسته است تا در این روز با اقدامی مشترک، حمایت خود را از خرید نسخه‌های اصل این سریال اعلام کنند.

 

 

در روزی که توسط عوامل سریال موفق شبکه نمایش خانگی به نام روز «شهرزاد» نامیده شده، مروری کردیم بر عوامل موفقیت این سریال.

 

اتمام فیلمبرداری

 

با انتخاب و بازنویسی‌های مکرر فیلمنامه شهرزاد که ابتدا روزی روزگاری عاشقی نام داشت و دقت و وسواس فراوان در انتخاب کاراکترها و نقش‌آفرینان حرفه‌ای به مدد تجربه بالای حسن فتحی از ابتدا می‌شد حدس زد که با اثری کم‌نظیر در شبکه خانگی مواجه خواهیم بود.

یکی از نکات قابل توجه این سریال اتمام مراحل فیلمبرداری آن تا پایان داستان پیش از آغاز توزیع دی وی دی‌های این سریال ارزشمند بود. اقدامی که به تنهایی باعث شد خیال هواداران بی‌شمار این سریال راحت شود و ترس از نیمه کاره رها شدن این مجموعه، طعم شیرین تماشا را به کام آن‌ها تلخ نکند. قطعاً این امر نشان از همت سرمایه‌گذاران و تهیه‌کننده خوش فکر و دوراندیش این اثر نشات می‌گیرد، چرا که کدام تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاری حاضر است قید دریافت بخشی از هزینه حاصل از فروش قسمت‌های آغازین را بزند و منفعت مخاطب را در اولویت قرار دهد؟

 

صدای محسن چاوشی

 

تغییر هوشمندانه موسیقی و وارد کردن صدای محسن چاوشی به سریال یکی دیگر از مولفه‌هایی بود که موفقیت آن را صدچندان کرد. تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه با رصد افکار عمومی و هواداران، با ساخت موزیک ویدئوهایی با موضوع سریال شهرزاد و صدای محسن چاوشی این نوید را به مخاطبان این خواننده پاپ و محبوب دادند که به زودی محسن چاوشی در شهرزاد می‌خواند. از قسمت پنجم این سریال ورود خیره کننده محسن چاوشی به سریال و تغییر بسیار هنرمندانه تیتراژ باعث شد تا موج جدیدی از هواداران به این سریال خوش ساخت بپیوندند.

 

 

برگزاری اکران‌های خصوصی

 

برگزاری اکران‌های سینمایی به خصوص در پردیس سینمایی ملت با استقبال کم‌نظیر مردم روبه‌رو شد و موج تبلیغاتی سریال شهرزاد را وارد مرحله تازه‌ای نمود. هر چند با توجه به حجم استقبال مخاطبان از این برنامه برگزار کنندگان غافل‌گیر شدند اما این اکران را می‌توان نقطه عطفی در تبلیغات سریال‌های شبکه خانگی به شمار آورد وقتی برای اولین بار یک سریال شبکه خانگی به سالن‌های سینما راه یافت و هم‌زمان در دو سالن مملو از جمعیت به نمایش گذاشته شد.

 

 

روزنامه «شهرزادنامه»

 

ترانه علیدوستی در سریال شهرزادمی‌توان گفت از ابتدا توزیع سریال شهرزاد با شکل جدیدی از کمپین تبلیغاتی و رسانه‌ای وارد گود رقابت شد. از تولید روزنامه رنگی چهار صفحه‌ای به نام «شهرزادنامه» گرفته و توزیع منحصر به فرد آن در روز قبل از توزیع قسمت اول تا راه‌اندازی راه‌های ارتباطی دو سویه برای مخاطبان، همگی به صورت یکپارچه یک اتفاق تبلیغاتی نو در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین را رقم زدند.

 

شهرزاد در فضای مجازی

 

سازمان روابط عمومی شکل گرفته از قبل با تصدی‌گری روابط عمومی سریال شهرزاد اولین سازمان روابط عمومی را برای محصولات فرهنگی-هنری، فیلم و سریال پایه‌گذاری کرد. راه‌اندازی گروه‌های بحث و تبادل نظر در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله تلگرام این شبکه مجازی را به صحنه‌ای برای تاخت و تاز ایده‌های خلاقانه و ایجاد کانال ارتباط دو سویه با مخاطبان تبدیل کرد.

هم اکنون روابط عمومی سریال شهرزاد با راه‌اندازی کانال اختصاصی «شهرزادنامه» توانسته است نزدیک به 70 هزار مخاطب را عضو این کانال کند و در اینستاگرام هم یک رکورد جالب از خود به ثبت برساند. در شبکه اجتماعی اینستاگرام با راه‌انداختن صفحه رسمی این سریال به نام «شهرزاد سریز» و صفحه‌ای به نام «منوشهرزاد» عموم مخاطبان را به همراهی با سریال فراخواند و باعث تقویت حس مشارکت هواداران در معرفی این اثر با کیفیت شد.

 

پاسخ‌گویی تلفنی به مخاطبان

 

روابط عمومی سریال شهرزاد با ارائه شماره تلفن‌هایی برای پاسخ‌گویی به مخاطبان، گام بسیار جدی در راستای ایفای نقش واقعی روابط عمومی در محصولات هنری، فیلم و سریال برداشته است. بنابر اطلاعات دریافت شده از این روابط عمومی، بیش از 100 هزار پیام از سوی مخاطبان تاکنون پاسخ داده شده و مشکلات ایشان نیز بررسی و رفع شده است.

 

دانلود حلال

 

اقدامات بدیع و کارای تیم رسانه‌ای مجموعه شهرزاد بسیار است و در این بین نمی‌توان فعالیت‌های وبسایت رسمی سریال را در بروز نگه داشتن اطلاعات برای مخاطبان و هواداران، نادیده گرفت. ارائه دانلود حلال یا همان فروش آنلاین نسخه‌های الکترونیک این سریال در وبسایت رسمی، سرفصل یک حرکت جدید و نیکو در بخش دانلود قانونی محصولات فرهنگی است. هم‌اکنون این اقدام در کنار پیش فروش فایل الکترونیک هر قسمت از سریال، توانسته است پیشتازی خود را در عرصه فضای مجازی به رخ رقیبان این اثر بکشاند.

 

 

 

فروش آویز «مرغ آمین» و فلش مموری شهرزاد

 

آویز مرغ آمیناین محصول جدید که از هر نظر در شبکه خانگی تاخت و تاز می‌کند، این بار طرحی نو در انداخت و با عرضه آویزهای «مرغ آمین» و فلش مموری‌های منقش به طرح‌های شهرزاد و فروش از طریق وب سایت رسمی، پیشنهادهای ویژه‌ای در اختیار مخاطبان این سریال قرارداد.

 

مقابله با دانلودهای غیر مجاز

 

در میانه راه سریال، آن‌چه بیش از هر نکته دیگری عوامل این سریال را آزار می‌دهد، کپی و دانلودهای غیر مجاز قسمت‌های مختلف آن است. روابط عمومی سریال شهرزاد بارها از مخاطبان خود درخواست کرده است تا از راه‌های مجاز اقدام به دیدن این سریال نمایند. حتی در طرحی از هواداران خود تقاضا کرد، سایت‌هایی را که به صورت غیرمجاز اقدام به قرار دادن فایل‌های این سریال می‌کنند، به سامانه فیلترینگ کشور گزارش دهند تا از این عمل زشت، ضد فرهنگ و تضعیف کننده قدرت تولید آثار با کیفیت جلوگیری شود.

 

کمپین «روز شهرزاد»

 

کمپین تبلیغاتی و رسانه‌ای این مجموعه، به تازگی و هم‌زمان با سالروز تولد ترانه علیدوستی، بازیگر موفق نقش شهرزاد که این روزها با حجم زیادی از درخواست‌ها برای بازی در فیلم‌های مختلف مواجه است، روز سه‌شنبه ٢٢ دی ماه را «روز شهرزاد» اعلام کرد. این کمپین با هدف مقابله با کپی و دانلود غیرقانونی سریال شهرزاد از عموم همراهان و مخاطبان خود خواسته است تا در این روز با اقدامی مشترک، حمایت خود را از خرید نسخه‌های اصل این سریال اعلام کنند.

از اهداف این کمپین می توان به مواردی مانند پرهیز از دانلود و خرید نسخه‌های غیرقانونی، پرهیز از به اشتراک گذاری دی‌وی‌دی‌های سریال، برخورد با فروشندگان و ترویج دهندگان نسخه‌های تقلبی اشاره کرد. بی‌شک برپایی چنین کمپین‌هایی می‌تواند تلنگری برای آن عده باشد که بی‌توجه به زحمات تهیه‌کننده، سرمایه گذاران، کارگردان و بازیگران آثار هنری اقدام به قاچاق گسترده محصولات فرهنگی و فروش غیرمجاز آن‌ها می‌کنند.

همچنین این انتظار از مسئولان ذیربط می‌رود تا به فکر تدوین قوانینی با ضمانت اجرایی محکم در رابطه با این افراد سودجو بیفتند. چرا که فرهنگسازی در کنار نبود قوانین محکم، بسیار زمان بر است و ممکن است این زمان طولانی برای علاقه‌مندان ساخت آثار هنری و فرهنگی، متحمل هدررفت هزینه‌های گزافی شود و در نتیجه لطماتی جبران ناپذیر بر بدنه هنر و فرهنگ این مرز و بوم وارد کند.

 

برگرفته ار خبرگزاری صبا



 تاريخ ارسال: 1394/10/22
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

ترانه سینمای ایران بازیگر خاص برای تمام نقش ها است/ من ترانه پانزده سال دارم/درباره الی/شهرزاد/زندگی با چشمان بسته و ... قدرش را بدانیم/

0+1-

سه‌شنبه 22 دي 1394




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.