پرده سینما

گویندگان صدا و سیما با قاسم افشار وداع کردند

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

مراسم تشییع پیکر زنده یاد قاسم افشار گوینده پیشکسوت صدا و سیما پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت و با حضور گویندگان صدا و سیما برگزار شد.مراسم تشییع پیکر زنده یاد قاسم افشار گوینده پیشکسوت صدا و سیما پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت و با حضور گویندگان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر قاسم افشار گوینده پیشکسوت عرصه رادیو و تلویزیون امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت از روبروی منزل وی در منطقه منظریه به سمت بهشت زهرا (س) برگزار شد.

با پخش آیاتی از قرآن کریم این مراسم آغاز شد و گویندگانی از جمله فواد بابان، رحمان نظام اسلامی، حسن سلطانی، مهناز شیرازی گوینده خبر، مرتضی حیدری و حسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما در این مراسم حضور داشتند.

حسن سلطانی مجری تلویزیون در این مراسم در سخنانی بیان کرد: زنده یاد قاسم افشار نسبت به کار بسیار متعهد و علاقه مند و از سواد رسانه‌ای برخوردار بود.

وی ادامه داد: او تا آخرین روزی که در تلویزیون انجام وظیفه می کرد، متعهدانه و با عشق و علاقه کارش را انجام داد.

سلطانی با اشاره به دیگر ویژگی های این گوینده پیشکسوت اظهار کرد: قاسم افشار خوش محضر، خوش قول و متدین و اهل علاقه به محبت اهل بیت بود. ویژگی‌های فردی و اجتماعی او منحصر به خودش بود، هیچ وقت فریفته شهرت نشد و حتی اجازه نداد فریفته شدن در جامعه رسانه‌ ای به زندگیش ورود پیدا کند.

این گوینده خبر اضافه کرد: افشار در خانواده نیز دلسوز و مهربان بود و در اجتماع بسیار گره‌ گشا بود و به دنبال حل مشکلات دیگران می رفت. از آخرین کارهایی هم که بعد از تلویزیون انجام داد این بود که موسسه خیریه‌ ای را احداث کرد تا از کار نیازمندان و محرومان گره باز کند.

حجت الاسلام اکرمی پدر ۲ شهید نیز در این مراسم درباره قاسم افشار بیان کرد: ما هرچه درباره حاج قاسم بگوییم کم گفته ایم، من جز شایستگی و بایستگی از او ندیده ام. همانطور که امام هشتم می فرماید در جامعه نیکو و خوب زندگی کنید و افشار اینگونه زندگی کرد.

رحمان نظام اسلامی از دیگر مجریان تلویزیون در این مراسم با تسلیت به دختر افشار بیان کرد: افشار سال ها در رسانه کار کرد و بعد از کار در رسانه باز هم در یک موسسه خیریه منشا خیر بود. اگر می خواستید او را پیدا کنید باید در کوچه پس کوچه های مناطق محروم می گشتید. او نه تنها خودش که به همراه خانواده و به تاسی از حضرت علی (ع) این کمک به مستمندان را انجام می داد.

مهناز شیرازی گوینده قدیمی خبر نیز در سخنانی درباره افشار بیان کرد: افشار مردی وارسته، دادرس، شوخ طبع و مردم‌ دار بود. او در کار و جلو دوربین بسیار سرسخت بود و وقتی از جلوی دوربین کنار می‌ رفت لحظات خوشی را در جمع دوستان می گذراند.

وی ادامه داد:  افشار در زمانی هم که کار نمی‌کرد ارتباط خود را با همکاران حفظ کرد و برای من مثل برادر بزرگ‌ تر بود و زمانی که با خبر فوت او روبرو شدم نمی‌ دانستم آن را باور کنم یا خیر.

شیرازی جای افشار را در صدا و سیما بسیار خالی دانست و عنوان کرد: او از اخلاقیات خوب، تخصص و سواد رسانه‌ای در تلویزیون برخوردار و جایش در صدا و سیما بسیار خالی بود.

وی در پایان به ارتباط خود با خانواده افشار اشاره و بیان کرد: من با افشار در ۱۰ سالی که از تلویزیون دور بود و با خانواده اش در ارتباط بودم. ما هیچ‌ گاه دوستان خود را فراموش نمی‌کنیم به ویژه که آقای افشار نقش استادی و برادر بزرگتر را برایم داشت و امیدوارم روحش قرین رحمت الهی باشد.

در پایان مراسم برای افشار نماز خوانده شد و او را به سمت بهشت زهرا (س) تشییع کردند تا در کنار آرامگاه دخترش به خاک سپرده شود.

 

این مراسم با حضور جمعیت کثیری از مردم همراه بود و تنها چند تن از مدیران سازمان صدا و سیما در آن حضور داشتند.



 تاريخ ارسال: 1397/2/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.