پرده سینما

باله با پاهای خونین؛ نگاهی به فیلم «قوی سیاه» ساخته دارن آرنوفسکی

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقد و بررسی فیلم  قوی سیاه ساخته دارن آرنوفسکی  The Black Swan

 

قوی سیاه، وحشی و پوشیده از پرهای مشکی، پرنده ای است که سعی می کند با حرکات خود پرهای  سیاه خود را پنهان کند و شما را مجذوب حرکاتش کند تا متوجه کاستی هایش نشوید!

 

پوسر فیلم قوی سیاه ساخته دارن آرنوفسکیدارن آرونوفسکی پس از ساخت فیلم به شدت تحسین شده کشتی گیر این بار با فیلم  به سینما بازگشته است. آرنوفسکی از آن کارگردان هایی است که به ندرت فیلم می سازد، اما وقتی فیلمی می سازد، آن فیلم در خاطره ها ماندگار می شود. فیلم مرثیه ای بر یک رویا  که دارن آرنوفسکی با آن فیلم مشهور شد به نظر من شاهکاری بود که خیلی دست کم گرفته شد و زود گم شد و از یادها رفت!

«شب گذشته یک خواب دیوانه کننده دیدم. دختری را در خواب دیدم که تبدیل به یک قو شد» این جمله را ناتالی پورتمن در ابتدای فیلم می گوید. ولی این رویا ممکن نیست به دیوانه کنندگی رویایی باشد که دارن آرونوفسکی در 100 دقیقه بعدی برای شما به وجود می آورد. آرونوفسکی به همراه ناتالی پورتمن  فیلمی ساخته اند که حاصل  آن تلفیق فیلم های ژانر وحشت و فیلم هایی چون کفش های قرمز، همه چیز درباره ی ایو و هر فیلمی است که درباره ی کارهای دنیای نمایش ساخته شده و به این نکته اشاره می کند که شما لازم نیست بی پروا باشید تا بتوانید به ستاره تبدیل شوید.

موضوع فیلم چنان پرو پیمان و قوی است که مخاطب را به ستایش دیدگاه «نیست انگارانه» اغراق آمیز آرنوفسکی وامی دارد. قوی سیاه مطمئناً اثری جنجالی است که مخاطبان را به چالش می کشاند. این فیلم چیزی را از دنیای هنر مطرح می کند که باعث می شود شما خودتان را ببازید: ناتالی پورتمن در مسیر زندگی هنری اش به نابهنجاری ذهنی دچار می شود. او در فیلم قوی سیاه درنقش دختری به نام «نینا» ظاهرشده است. نینا با مادری که احساسات خود را سرکوب کرده، زندگی می کند. نقش او را باربارا هرشی با آرایش، و مدل موی عجیب و غریب بازی می کند. او به طور وسواس گونه ایی به دنبال رفتار و کارهای روزانه دختر خود است، و همه چیزش را کنترل می کند؛ از نوع رژیم غذایی تا عادات عصبی دختر، مثل ناخن جویدن تا مرز خون انداختن انگشتانش و ... اما مانند اکثر صحنه های تکان دهنده ی فیلم -ناخن های خونین، استخوان های شکسته، زخم های باز، بخیه های هولناک- شما هیچ وقت از صحت دیده هایتان اطمینان ندارید. ممکن است همه زاده ی خیال پردازی های ذهن پرشور نینا باشد.

کارگردان هنری یک کمپانی باله در نیویورک، توماس ( با بازی وینسنت کَسل) نینا را در اقتباس برانگیزاننده ی جدیدش از اجرای محبوب دریاچه قو، برای بازی در نقش «قوی سفید» انتخاب کرده است. او مطمئن است که نینا می تواند از پس نقش «قوی سفید» برآید اما از کشش بدن او برای اجرای پلیدی های ملکه ی قوها، مطمئن نیست. بنابراین از سواحل غربی (آن سوی آمریکا) رقاص باله ی دیگری را به کار می گیرد: لی لی، (با بازی میلا کانیس) که فریبکاری، زیرکی و جذبه اش، او را جاگزین مناسبی برای نینا می کند. لی لی مکمل نقش «ملکه ی قوها»ی نینا می شود و همچنین رقیب نینا.

نینا در راه دستیابی به موفقیت، سلامت نفس خود و همچنین دوستانش را نادیده می گیرد. هیچ چیز دیگر شایان توجه نیست. توماس سعی دارد با تهدید و آزارهای جنسی او را ترغیب به «گم کردن خودش» در پلیدی کند. اما کاش می دانست که نینا چقدر در تاریکی غرق است. آنچه نینا واقعاً از دست داد میزان درکش از واقعیت بود.

تراژدی نینا و در کل بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران رسیدن به یک قله از زندگی به قیمت فدا شدن خیلی از چیزهای باارزش دیگر در زندگی است. در جوانی خیلی ها همه چیزشان را برای رضایت و خوشحالی یک نفر جمع می کنند، و فقط به آن فکر می کنند (والدین، مربی، دوست و یا معشوقه) و با این کار، وی را تبدیل به فردی می کنند که هرگز از او راضی نخواهد شد. اینطور فردی تبدیل می شود به کسی که در هر زمینه ای موفق می شود، به جز پوستر فیلم قوی سیاه ساخته دارن آرنوفسکیزندگی خودش! و نینا هم یکی از این افراد است.

قوی سیاه بسیار شبیه به فیلم اخیر آرونوفسکی کشتی گیر است. در آن فیلم شخصیت اصلی داستان یک کشتی گیر از پا افتاده و تنها بود که شب های متمادی تن خسته اش را داخل رینگ می کشاند، زیرا این همان چیزی است که هست؛ یک کشتی گیر. و چیزی فراتر از آن نیست. همانند او در قوی سیاه، «نینا» با بازی ناتالی پورتمن است. بالیرینی با هیکلی عضلانی، لاغر و باریک که در واقع بدنش خشک شده است. اما هر روز به استودیوی رقص می رود و تمام تمرین های طاقت فرسا را با پاهایی خونین و عضلات دردناک انجام می دهد. چراکه این همان چیزی است که هست. یک بالرین. فیلم نشان می دهد که چگونه انسان ها بدن های خود را تا حداکثر امکان مورد سوء استفاده قرار می دهند و این که  یک عمر تمرین و اجرای رقص، انجام ورزش های سخت و انجام مسابقات کشتی چه اثراتی روی بدن انسان ها می گذارد.

دارون آرونفسکی با این فیلم ثابت می کند که متخصص نشان دادن قهرمان های تنها  است. رابطه بین دو زن همجنسگرا، نمایشگر حالت به دام افتادگی که در قهرمان داستان است و گویی  در خانه ارواح محبوس شده و.. به شدت به تلقین چنین شخصیت های تنهایی نزد مخاطب کمک می کند. آرونوفسکی بیش از ١٠سال پیش تحت تاثیر زندگی خواهر کوچکتر خود که یک رقاص باله است تصمیم می گیرد تا فیلمی در باره رقص «باله» بسازد:«من واقعا هیچ چیزی در مورد باله نمی دانستم و اصلاً این نوع رقص را نمی فهمیدم. شاید هم همین موضوع باعث شد که دست به ساختن فیلم بزنم شاید هم می خواستم با زبان سینما آن را برای خودم و دیگران ترجمه کنم.»

ناتالی پورتمن که قبلاً خودش یک بالرین بوده بازی حیرت انگیزی ارائه کرده است. بازی ی که به نظر اکثر منتقدان به عنوان بهترین بازی دهه اخیر لقب گرفته است. ناتالی پورتمن توانسته کاری بسیار درخور توجه و قابل قبول را در رقص های دسته جمعی و تمرین های طاقت فرسا که از ارکان اصلی فیلم است، ارائه دهد. بازی که از آن به عنوان یک پدیده فرهنگی و بخت اصلی اسکار امسال نام می برند.

قوی سیاه یک درام قوی و به شدت چالش برانگیز و جنجالی است. صحنه های هیجان انگیز و گاه تکان دهنده و ترسناک در زمینه ای از رقص باله همراه با شخصیت های عجیب و غریب و تیزهوشانه، فیلم را تبدیل به یکی از بی پرواترین فیلم های  سینمای معاصر آمریکا کرده است. تا آنجا که در بعضی از صحنه ها تماشاگر  از شدت ترس بر صندلی سینما میخکوب می شود. فیلم قوی سیاه به خاطر همین مسائل جنجال برانگیز و حاشیه هایش و همچنین بازی خیره کننده ناتالی پورتمن  احتمالاً فروش خوبی بر پرده سینماها داشته خواهد داشت. تیزر تبلیغاتی فیلم روی سایت اینترنتی«یوتیوب» بیش از دو میلیون و هفتصد هزار بازدید کننده داشته است. این رقمی است که تا کنون برای تماشای تریلر یک فیلم «هنری» سابقه نداشته است!

در لحظه هایی از صحنه های فرار سریع و زودگذر «نینا» به نظر می رسد پرهایی ظریف پوست لطیف او را پوشانده اند و گاه گردنش باریک و به نهایت دراز به نظر می رسد که تماشاگر را به این فکر می اندازد شاید او رفته رفته تبدیل به یک قو می شود. قوی سیاه، وحشی و پوشیده از پرهای مشکی، پرنده ای است که سعی می کند با حرکات خود پرهای  سیاه خود را پنهان کند و شما را مجذوب حرکاتش کند تا متوجه کاستی هایش نشوید!

 


 تاريخ ارسال: 1389/9/13
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>Ghazal:

این فیلم شاهکار بود . بی نظیر بود . فوق العاده بود . بازی ناتالی پورتمنم که به قول بالایی آدم لال بشه بهتره ؛ محشر بود . همه چیز این فیلم فوق العاده بود .

1+0-

سه‌شنبه 8 فروردين



>>>کامران:

شاهکاری برای همه زمان ها.بازی بی نظیر ناتالی پورتمن که دیگه لال بشم بهتره.

0+0-

پنجشنبه 7 مهر 1390



>>>امین.ف:

فیلم خوبی بود و پورتمن عالی بود خیلی وقت بود یک بازی خوب از یک زن ندیده بودم نقد خوب بود ولی ربطی به همجنسخواهی نداره داشت بخاطر گرفتن نقش کاملا توی شخصیت قوی سیاه غرق میشد

0+0-

يكشنبه 11 ارديبهش



>>>A:

به نظر شما 5 بازی برتر دهه ی گذشته کدوم بازی ها بودن به نظر من ناتالی پورتمن تو این فیلم در کنار شارلیز ترون در هیولا هیث لجر در شوالیه سیاه کریستف والتز در حرومزاده ه های بی شرف و ماریون کوتیار تو زندگی همچون گل رز

0+0-

جمعه 9 ارديبهشت 1390



>>>یه نفر:

قوی سیاه فیلم شاهکاری بود ناتالی واقعا گل کاشته بود میلا کونیس و باربارا هرشی هم خیلی خوب بودند

0+0-

جمعه 9 ارديبهشت 1390



>>>saji:

ممنونم از نقد زیبا و دقیق شما جناب موحد منتقم.

0+0-

جمعه 27 اسفند 1389



>>>به رنگ سبز:

سلام.غیر از این آقای منتقم شما کسی نقد برای فیلم های روز توی سراسر وب نمینویسه؟خواستم نقد این فیلم رو بخونم توی گوگل سرچ کردم نزدیک 30تا سایت این نقد را کپی کرده اند و منبعش را سایت شما را نوشته بودندتازه روزنامه ی دیلی افغانستان هم این مطلبتون رو چاپ کرده بود!!!! .آخه من موندم افغانی ها رو چه به قوی سیاه؟اومدم اینجا تا بگم خسته نباشید .باز دمتون گرم.ولی خوانندگان نقدهایتان سواد کافی ندارند.از نظرهایشان کاملا معلوم بود که هیچ چیزی از فیلم دستگیرشون نشده بود.یه نکته دیگر اینکه طراحی سایتتون خیلی بده.اصلا نمیشه مقاله های روز رو پیدا کرد و همه صفحه اول را پر کرده اید از اخبار به درد نخور جشنواره فیلم فجر!خوشحال شدم جایی رو پیدا کردم که هرهفته نقد های فیلم های روز را میگذارید.خیلی خوشحال شدم.شما هم خوشحالید بشید^^^^^^^^^^^^^^^^^

0+0-

پنجشنبه 21 بهمن 1389



>>>احسان:

سلام اول ار هر چیزی بگم که این فیلم یکی از خوش ساخت ترین فیلم های این چند سال اخیر بود و مثل باقی فیلم های آرنوفسکی موندگار خواهد شد .. ! دوم این که دوستان لطف کنن در یک جایی که به صورت جدی داره راجع به یک فیلم درام و هنری بحث میشه کمتر نمک بریزن .. مثل اینکه ما ایرانی ها قرار نیست این با مزه بازی هامون رو واسه زمان و مکان مناسبش بگذاریم ! آقا جان اگر با نقد مشکل دارید خیلی منطقی دلایلش رو ذکر کنید .. یا اینکه بدون هیچ دلیلی نظر شخصیتون رو راجع به فیلم میدید کاملا اشتباه هست .. دوستان لطفا یکن منطقی باشیم و احترام هم رو نگه داریم .. اینکه یک فرد حتی بدون دیدن این فیلم راجع به فیلم و بازیگر ها نظر تند میگن اصلا درست نیست .. در رابطه ناتالی پورتمن هم باید بگم خوشحالم که جایزه بهترین بازیگر زن گلدن گلوب رو گرفت و امیدوارم در اسکار هم این جایزه نصیبش بشه ! که واقعا حقش هست ... و به نظر بنده هم بهترین بازیگری این دهه اخیر رو داشت ... و اینم اضافه کنم که ناتالی بدون شک حقش رو داشت تا در فیلم های v fo vendetta و closer اسکار بهترین بازیگر زن رو بگیره ولی این اتفاق نیفتاد که امیدواریم امسال به حقش برسه .. موفق باشیم

0+0-

جمعه 15 بهمن 1389



>>>راکی:

اقا یک کلمه از این فیلم ما حالیمون نشد.هرکی موضوع رو گرفته به ما هم بگه!اینسپشن پیشش مثل بازی یه قل دوقل میماند

0+0-

يكشنبه 3 بهمن 1389



>>>0912..3:

موحد یه 10تا فیلم خوب مثل این معرفی کن ما بریم بخریم.ایمیلتم دادی ممنون میشم

0+0-

يكشنبه 19 دي 1389



>>>شايان:

فيلم يك تراژدي هولناك رواني است.... يك اتفاق خوب در سينماي هاليوود.... فقط نمي دانم چرا هيچ كس از بازي ناتالي پورتمن در\"ك مثل كين خواهي\" يا همون \"V for vendetta\" تعريف نكرد؟ به نظر من بعد از اين نقش و نقشش در نزديك تر،اوي هاموند بهترين نقشش بود.... در ضمن نقد هم خوب بود...

0+0-

چهارشنبه 15 دي 1389



>>>سینا:

چقدر کامنت!!!!!!!!به عمرم تا حالا اینقدر کامنت برای یک فیلم امریکایی ندیده بودم

0+0-

پنجشنبه 9 دي 1389



>>>بهروز میلانی فر:

چیزی که برام خیلی جالب داره میشه اینه که میگن این سایت یه سایت تحلیلی برای سینمای جهانه و یه عده آدم کاربلد دارن راهش میبرن آخه اینام فیلمه که دارین درموردشون مطلب مینویسین ؟ معلومه که هیچ اطلاعی از سینمای واقعی ندارین . در ضمن با این نقد و نگاهتون هم مخالفم

0+0-

چهارشنبه 8 دي 1389



>>>کا مجید:

پرده سینما بابات نقد فیلم های جدید ازت ممنونم!استقبال از نقدهای شما باعث شده چندین سایت جدید نیز نقد های فیلم های روز رو اغاز کنند.هرچند جای کار بیشتری دارید و ضعt های زیادی ولی از این که اولین خیلی خوشحالم!(شهروندی از بوشهر)

0+0-

جمعه 19 آذر 1389



>>>عرفان:

ای مزه میده نه کالین فرث و نه این ناتالی نامزد اسکار نشن تو ضایع بشی!!!

0+0-

چهارشنبه 17 آذر 1389



>>>سمیرا ستایش:

مگر هرکس همجنسگرا باشد تنهاست؟؟چرت گفتیا موحد جون!ببین ملت چقدر حساس اند با یک کلمه همجنسگرا سونامی کامنت را افتاده اینجا!ولی نقدات خدایی خیلی زیرکانه و آب زیرکانه هست و یک جریان نامرئی و شورش گری زیر نقدات هست.تو بقیه سایت ها که نقدات رو کپی میکنن هم باعث میشه کامنت های زیادی بزارن! اون از تیتر مقاله برای سخنرانی پادشاه (کنایه مستقیم زدی به ملک سلیمان) که الان کلی توی کامنت های اون فیلم دعواشده اینم از این \"قوی سیاه\"\" که یک جمله بی ربط در نقد فیلم گفتی کلی دعوا انداختی اینجا! فقط نمیدونم این کاری که میکنی مزیته یا عیب؟حالا شانس اوردی به تیتر این مقالت گیر ندادن که واویلا میشد!

8+5-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>یوسف پور:

اگرچه برخلاف نظر آقای محمد نبی زاده هیچ صحنه خاصی در این مقاله توصیف نشده بود اما به نظر من تمامیت دیدگاه ایشان -اگرچه در مورد این مقاله مصداق ندارد- درست است. من برای دیدگاه ایشان احترام قائلم و امیدوارم سایر دوستان نیز چنین باشند. از طرف دیگر فکر می کنم نظرشان خیلی منطبق با روالی است که "پرده سینما" همیشه لحاظ می کند. یعنی رعایت برخی اصول اخلاقی و... شخصاً به عنوان یک خواننده از تذکر ایشان ممنون هستم وفکر می کنم این سایت هم به حسن نیت ایشان واقف باشد.

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>محمد علی ، رامین یا هر چی!:

به نظر من اتفاقا این فیلم غنی و پر معناست و تبدیل به فیلمی کلاسیک خواهد شد درست همانند کشتی گیر و روی پرده کشور هایی که به هنر احترام میگذارند و نه در جایی فیلم های جهان را بساط می کنند (!!!!) و هر کسی هر فیلم و نا فیلم را به هر بهانه ای طرد می کند و چون خودشان طرز استفاده (!) از فیلم در هر ژانری و در هر سبکی را ندارند حرف از گناه می زنند و به آنها انگ پوچی می زنند !

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>ابیراهیم:

نگاه کنید اون اقای نبی زاده رو! جوابتو رامین داد من چیزی نمیگم

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>محسن م:

موحد جان شما از فیلم خوب گفتی ولی حس ششمم بهم میگه فیلم چرتیه!نمیدونم چرا؟

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>کاظم:

به نظر من این فیلم پوچ و متظاهرانه است و خیلی زود از یادها خواهد رفت. این مقاله یک حسن دارد و آن این است که پس از خواندن آن اگر در بساط دی وی دی فروش ها به این فیلم برخوردم پولم را حرام نمی کنم.

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>محمد علی ، رامین یا هر چی!:

به قول بچه ها شما جیب مارو نزن نمی خواد به گناه کردن ما کار داشته باشی!

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>محمد نبی زاده:

لطفا صحنه های جنسی فیلم را توصیف نکنید یعنی چی میان میگین "دو زن همجنسگرا"؟؟اینم شدنقد؟؟ از سایت وزین پرده سینما انتظار خواندن چنین نقدی را نداشتم .اقای منتقم هم منتقد خوبی است .اخر برادر چرا اینجور چیزها را مینویسی؟؟نگاه کنید در کامنت ها چند نفر خواستار توصیف این صحنه ها شدند؟؟بدانید اگر کسی با خواندن این نقد تحریک شود و برود بخاطر ان صحنه کذایی فیلم را تماشا کند و مرتکب گناه شود شما هم در گناه ان فرد مقصر هستید!

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>محمدرضا سفیر:

در جواب اون دوستم که خواسته بود بدونه چرا منو ترک کرده بگم اون در مقطع دکترا هم قبول شد و لی من در مقطع کارشناسی هم موندم.احساس میکردم دیگه براش اهمیتی ندارم تا اینکه یه روز زنگ زد گفت واسش خواستگار اومده یکی از همکلاسیهای دوران دکتراش بود و خواست دیگه باهم رابطه تداشته باشیم.منو نمیگی مثل دیوانه ها شدم !تا سه ماه باکسی حرف نمیزدم بعد به خودم اومدم گفتم خوب که چی؟؟با همین یه جمله دوباره حالم خوب شد .ازاونموقع تا الان هم هروقت یه مشکلی برخورد میکنم میگم خوب که چی؟؟واقعا جواب میده

0+0-

دوشنبه 15 آذر 1389



>>>خاله قزی:

شما جیب مارو نزن نمیخواد قوی سیاه رو نقد کنی!!

0+0-

دوشنبه 15 آذر 1389



>>>شهروز شکری:

خبر جدید::قو سیاه در 18 سینما در اخر هفته 1.394.000دلار فروخت.میانگین فروش 75.000دلار توی هر سینما!!!رکورد فوق العاده ای است

5+0-

يكشنبه 14 آذر 1389



>>>سینا کرم پور:

اون اخر نقدت که گفتی \"تماشاگر را به این فکر می اندازد شاید او رفته رفته تبدیل به یک قو می شود\"یاد اون فیلم ایرانیه افتادم که پسره همش با اردک ها میگشت اخرش دستاش مثل اردک شد و تبدیل به اردک شد!!!خیلی فیلم چرت ومزخرفی بود اسمش رو یادم نیست اگه کسی یادشه بگه!اونموقع که اون فیلم رو دیدم بچه بودم و کلی تاثیر بد روی من گذاشت خیر سرش فیلم ژانر کودک ساخته بود!ببخشید که نظرم هیچ ربطی به این فیلم نداشت!

0+0-

يكشنبه 14 آذر 1389



>>>مش خيرا...:

خدا خير وده اين آقا آرنوفسكينه... ازئي فيلم كشتي گيرش مو خيلي كيف كردوم...در ضمن آقا ممد رضا سفير ، نگفتي اون گرل فرند خير نديده ات چرا اوطور تو رو ول كرد به امون خدا و رفت ! توضيح وده بينيم جريان از چه قرار بوده تا شايد تو نستيم يكي از دختراي خوب ده رو برات بگيريم ! راستي از غلامعباس (بزرگ اين سايت ) خبري نيست ... نكنه خداي نكرده ناخوش احواله ...

0+0-

يكشنبه 14 آذر 1389



>>>سهیل:

این ماه دسامبر محشره!کلی فیلم درست و درمان و حرفه ای اکران میشه! این فیلم هم جزو اون فیلم ها است .لطفا فیلم استخوانهای زمستان رو هم بررسی کن .مرسی

0+0-

يكشنبه 14 آذر 1389



>>>محمدامیری:

2/700/000????بیننده!!!!!!!!چه خبره!! ولی من کلا قوی سفید رو به قوی سیاه ترجیح میدم.شمارونمیدونم!!

0+0-

يكشنبه 14 آذر 1389



>>>شروین :

اولش که سایتتون رو باز کردم فکر کردم تابلوی نقاشی نقد وبررسی کردید.عجب شاهکاریه این پوستر!فیلم کشتی گیر خیلی چرت و چرند بود نمیدونم از چیش خوشتون اومده ولی فیلمی که توش ناتالی باشه حرف نداره!

0+0-

يكشنبه 14 آذر 1389



>>>محمد علی ، رامین یا هر چی!:

مووی جان سلام !دستت درست که دوتا فیلم درست نقد می کنی به خدا خسته شدیم از این چرت و پرت ها! رضا جون (کلانتر سایت یا.. مگه من نبودم(به قول محمد 2009)) سلام .. خوش اومدی! سدار جان اصلا اینطوری نیست ناتالی بازیگر بسیار مناسبی برای این نقشه و در میون فیلماش فیلمهایی مانند "حرفه ای" یا "لئون" و "نزدیکتر" رو داره که خداییش فیلمای خوبین ، مرجان و شیرین خانوم فیلم "پسرها نمیگریند" و "c.r.a.z.y " رو حتما ببینین. جواد جون از اولترا سرف کمک بگیر !

0+0-

شنبه 13 آذر 1389



>>>جواد:

یوتیوب که فیلتره .چجوری دیدی شیطون؟؟؟درضمن تعداد کمی از ورزشکاران اینجوری میشن نه همه!یاابوالفضل رو یادت بیاد!

2+0-

شنبه 13 آذر 1389



>>>محمدرضا سفیر:

"""تراژدی نینا و در کل بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران رسیدن به یک قله از زندگی به قیمت فدا شدن خیلی از چیزهای باارزش دیگر در زندگی است. در جوانی خیلی ها همه چیزشان را برای رضایت و خوشحالی یک نفر جمع می کنند، و فقط به آن فکر می کنند (والدین، مربی، دوست و یا معشوقه) و با این کار، وی را تبدیل به فردی می کنند که هرگز از او راضی نخواهد شد. اینطور فردی تبدیل می شود به کسی که در هر زمینه ای موفق می شود، به جز زندگی خودش""بابت نوشتن این جمله ازت ممنونم.این اشتباهی بود که من وقتی جوان بودم انجام دادم و عاشق یکی از همکلاسی هایم شدم .تمام وقتم را باهاش گذراندم و صبح تا شب به فکرش بودم.اخرش بعد 3سال گذاشتو رفت تازه فهمیدم چهقدر تنهام چون به خاطر اون از همه گذشته بودم و به کس دیگری توجه نمیکردم!دنیا خیلی بزرگتر بود من واسه خودم کوچیکش کردم!

0+0-

شنبه 13 آذر 1389



>>>!کلانتر سایت یا مفتش!:

من نمیدونم میون این همه فیلم چرا انگشت رو یک فیلم \"لز\" گذاشتین مگه فیلم بهتر از این پیدا نمیشد ، راستی من تازه واردم و نقدای موحد خیلی باحالن بیخودی گیر ندین . راستی موحد منو یک دوست ( که اینجا اسمش رو گذاشته محمد علی رامین اینا) معرفی کرده خوشحال میشم با هم آشنا بشیم بیا تو فیس بوک رامین یا !

0+0-

شنبه 13 آذر 1389



>>>سدار:

از این فیلم های چرت که درونش سکس و سیاهی و پوچگرایی موج میزند است.اصلا ناتالی پورتمن یه فیلم بازی کنه باید فاتحه فیلم رو خوندچون فیلم گرفتار مسایل حاشیه ای میشه!

0+5-

شنبه 13 آذر 1389



>>>متین:

لطفا در متن بجای استفاده از کلمه همجنسگرا کلمه لزبین که تناسب بیشتری با موضوع دارد رو چاپ کنید!

0+1-

شنبه 13 آذر 1389



>>>مرجان:

من وقتی فیلم مرثیه ای بر یک رویا رو دیدم تا یک هفته افسرده بودم.خیلی تاثیرگزار بود.به دوستان پیشنهادمیکنم از دست ندید.عاشق ناتالی پورتمن هستم.خیلی ....!

0+0-

شنبه 13 آذر 1389



>>>محمد2009:

سلام موحد جان.نقدت مثل همیشه خوب بود !بایت اطلاع رسانی ممنون.نکته ای که توجه منو به خودش جلب کرد پوستر های فیلم بود که هرکدومشون یک اثر هنری مستقل هستند.خیلی زیبا و عالی اند@

0+0-

شنبه 13 آذر 1389



>>>مجیدمحبی:

ناتالی پورتمن چندین بار دراسکار حقش خورده شد .مخصوصا در فیلم "نزدیکتر" که بازیش محشر بود!

0+0-

شنبه 13 آذر 1389



>>>مهدی افشارها:

از آقای موحد منتقم تشکر ویژه دارم. با اول نقدتون مخالفم. فیلم مرثیه ای بر یک رویا به هیچ عنوان از یادها نرفته و اکثر قریب به اتفاق سینما دوستان اون فیلم رو دیده اند. با اجازتون این نقد با ذکر منبع در سایت www.naghdefarsi.com گذاشته می شود. برای خواندن نقد فیلم های دیگر هم میتوانید به آنجا مراجعه کنید

2+0-

شنبه 13 آذر 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.