پرده سینما

جدایی نادر از سیمین در اسکار برنده نخواهد شد؛ تحلیلی پیرامون موقعیت این فیلم در اسکار 2012

مانی بزرگمهر

 

 

 

 

 

 

 

 

برآیند نگاه آمریکایی ها نسبت به فیلمی از کشور ایران در زمان واکنش یکی دو دقیقه ای مهمانان گلدن گلوب به اصغر فرهادی روی سن کاملاً قابل استنتاج است.

 

اصغر فرهادی و پیمان معادی در مرسم گلدن لوبموفقیت فیلم جدایی نادر از سیمین در گلدن گلوب افتخاری برای سینمای ایران است. این افتخار هم از چند جهت دلنشین است.

اول اینکه برای اولین بار در سینمای ایران فیلمی برنده جایزه گلدن گلوب می شود.

دوم اینکه در دوره ای که بسیاری تصور می کردند دوران فترت سینمای ایران است و به نظر می آمد در این دوره سینمای ایران از دوران طلایی دهه ساله ای 1370-1380 فاصله گرفته و وارد یک سیر قهقرایی شده، تلألو درخشش این فیلم جهانیان را متوجه سینمای ایران کرد.

و بالاخره اینکه منش و سلوک اصغر فرهادی حتی فراتر از فیلم اش قابل تحسین و افتخار برانگیز است. او برخلاف بسیاری از هم دوره ای هایش با شدت گرفتن تحسین هایی که نثار او و جدایی نادر از سیمین شد خود را گم نکرد، هم در مراسم اهدای گلدن گلوب به مردمان سرزمین اش ایران اشاره کرد و هم برای نشان دادن معرفت اش در رفاقت از پیمان معادی هم دعوت کرد در این مراسم همراه او باشد و حتی روی سن بیاید.

در شرایط فعلی اولاً با توجه به موفقیت های جهانی جدایی نادر از سیمین در 10 ماه گذشته و به خصوص سه ماه اخیر و ثانیاً به خاطر اینکه سابقه تاریخی نشان داده گلدن گلوب بیش از هر جایزه دیگری پیش درآمد اسکار است، به نظر می رسد موفقیت جدایی نادر از سیمین در اسکار 2012 قطعی است. نظرسنجی های مختلف در ایران هم گواه این است که جدایی نادر از سیمین در اسکار 2012 مجسمه طلایی را در دستان اصغر فرهادی قرار خواهد داد؛ با این همه اگرچه حرف خوشایندی نیست اما باید بگویم جدایی نادر از سیمین در اسکار برنده نخواهد بود.

تا پیش از اهدای جایزه گلدن گلوب و به خصوص با توجه به موفقیت فیلم نزد منتقدان نیویورک احتمال زیادی می دادم که فیلم برنده اسکار شود، اما پس از دیدن مراسم گلدن گلوب یقین پیدا کردم فیلم مجسمه طلایی اسکار را در دستان اصغر فرهادی قرار نخواهد داد. چرا؟

مایل نیستم شیرینی این موفقیت را به کام دوستداران سینمای ایران تلخ کنم، و از طرفی مایل هم نیستم ناکامی احتمالی جدایی نادر از سیمین در اسکار عده ای را شوکه کند! اما خبر بد را باید آرام آرام اعلام کرد! نکته پیچیده ای نیست و دلیل آن ربطی به ارزش ها یا کاستی های جدایی نادر از سیمین ندارد. بلکه به مسائلی ناظر است که اجتماعی و سیاسی است و اگر اندکی تیزبین باشید با یک بار تماشای مراسم گلدن گلوب به آن پی خواهید برد. (من فیلم مراسم را دو بار دیدم و بار دوم بیشتر اطمینان یافتم). اگر شما فیلم مراسم گلدن گلوب را ببنبید شاهد دو ساعت صمیمیت، نشاط، گپ و گفت و مهربانی بین مردمی خواهید بود که همگی در ایالات متحده زندگی می کنند و برخی هم اروپایی هستند. هنگامی که نام ایران و اصغر فرهادی خوانده می شود لبخندِ روی چهره این آدم ها تصنعی می شود و محبت در درونشان یخ می زند. آن ها ایران و ایرانی را دوست ندارند. فرهادی روی سن سخن می گوید اما واکنش ها نسبت به او گرم نیست. به نظر می رسد با وجود ستایشی که نسبت به فیلم او وجود دارد همه دارند او را تحمل می کنند! کی ها؟ آدم هایی که بیشترشان عضو آکادمی اسکار هستند.

گلدن گلوب متشکل از روزنامه نگاران خارجی است، اما اعضای آکادمی اسکار را دست اندکاران صنعت سینمای آمریکا تشکیل می دهند؛ میان این دو فرق عمده ای وجود دارد. ایدئولوژی این افراد با هم تفاوتی اساسی دارد. در شرایطی که دشمنی کاخ سفید با ایران وارد مراحل جدیدی شده است، و بعید نیست به ابعاد پیچیده تری هم برسد، تقریباً غیرممکن است اعضای آکادمی اسکار که بیشتر آنها «آمریکایی» هستند به فیلمی جایزه اسکار را اهداء کنند که متعلق به سرزمینی است که اصلی ترین دشمن ایالات متحده محسوب می شود.

اگر فرهادی مانند برخی از کارگردانان وطن فروش در مراسم گلدن گلوب موضع گیری سیاسی خاصی کرده بود محتمل بود که موضع گیری او تأثیری بر دیدگاه های اعضای آکادمی بگذارد. اما او با افتخار به مردم سرزمین اش اشاره کرد. سرزمین که ایالات متحده هر روز تحریم های سخت تری را علیه آن اعمال می کند.

برآیند نگاه آمریکایی ها نسبت به فیلمی از کشور ایران در زمان واکنش یکی دو دقیقه ای مهمانان گلدن گلوب به اصغر فرهادی روی سن کاملاً قابل استنتاج است. با این حال امیدوارم پیش بینی من غلط از آب دربیاید و جدایی نادر از سیمین برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان بشود. امیدوارم.


 تاريخ ارسال: 1390/10/27
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سحررررررررر:

تبریککککککککککک

0+0-

چهارشنبه 10 اسفند 1390



>>>سینا در جواب علی:

علی جان نویسنده این مقاله تو این مقاله به خلاف حرف تو به فیلم یا فیلمسازی بیلاخ نداده با کسی هم دشمنی نکرده . میتونستی محترمانه بهش بگی پیش بینیت اشتباه بود ولی تو با این طور طرفداریت ابروی طرفدارای "جدایی..." رو میبری و انگار طرفدار یه فیلم اخراجی هستی که راشو اینجا گم کرده ولی حالا که این حرفو زدی مردونه اگر فیلم اسکار نمیبرد حاضر بودی وایسی اونطرف و...؟

0+0-

دوشنبه 8 اسفند 1390



>>>علی:

خب الان با اینهمه مدارک من دراوردی که ارائه دادی یک بیلاخ تحویل بگیر.چون دیشب اسکار رو به فرهادی تحویل دادن.الان به نظرت کی با کی دشمنه؟

0+0-

دوشنبه 8 اسفند 1390



>>>پسر خوب:

دلایلتون خیلی عامیانه است مطمئن باشید اعضای اسکار هر چقدر هم بد باشند اما سطح تفکرشان بسیار بالاتر از اون چیزی هست که شما بتونید در موردش نظر بدید.

0+0-

شنبه 6 اسفند 1390



>>>رابرت دنیرو:

سلام به شما سینما دوستان عزیز . دوست عزیز این حرفهای که شما می زنید شاید در کشور ایران باشه اما در آمریکا وجود نداره .در آمریکا سیاست با سینما دو مقوله جدا از هم هستند اما در ایران .... در آکادمی اسکار هر فیلمی که شایسته اسکار هست جایزه اش رو می گیره . و من برای اصغر فرهادی آرزوی جوایزی بالاتر از اسکار می کنم .کاری که آقای فرهادی انجام داد خیلی از بزرگان سینمای ما نتوانستند در طول سالهای کارگردانی خودشون انجام بدند . کارگردانانی که سینمای ایران رو ،رو به سراشیبی گذاشتند. و اما در مورد مراسم گلدن گلوب باید بگم بهر حال برای اولین بار بود که از ایران فیلمی به این جشنواره پا می گذاشت و برای همه تازگی داشت و اینکه کمی شوکه بشن یه امر کاملا طبیعی بود. امکانش هست که فیلم جدایی اسکار رو نبره ، برای من همین کافیه که آقای فرهادی جایزه گلدن گلوب رو به ایران آورد. ومن با نظرات شما دوست عزیز کاملا مخالفم.

0+0-

دوشنبه 24 بهمن 1390



>>>مرتضی قریب:

با درود گرچه با نوشته شما موافق ضمنی هستم اما فراموش نکنیم که گاهی عواملی غیر سیاسی بر دادن جایزه اثر می گذارد. این فیلم انچنان زیباست که بیشتر تماشاگرانش را در سراسر جهان به تحسین واداشته و بنابراین اگر اسکار نگیرد .دال بر کم اعتباری مراسم خواهد شد که بی گمان خواسته امریکایی ها نیست. از این گذشته باید امیدوار بود که دشمنی دو حکومت از مناسبات هنری و فرهنگی جدا به چشم اید.با تمام اینها بردن جایزه --فقط برای سرفرازی بیشتر فرهادی و یارانش--ارزوی ملی شده و امید انکه این ارزوی ملی براورده شود.

0+0-

شنبه 15 بهمن 1390



>>>داوود ش:

تحلیل فاجعه بود منم دیدم مراسم رو نمی دونم چطور به این نتیجه رسیدی که لبخندا تصنعی بوده.

0+0-

جمعه 14 بهمن 1390



>>>kamran:

hamash baladin manfi bafi konid o hame ghazaya ro siasi bebinid..

0+0-

پنجشنبه 6 بهمن 1390



>>>فرشاد به م.ا:

دوست من چقدر شما ساده اید! آمریکا هر روز داره یک تحریم جدید علیه "مردم" ایران درست میکنه و هربار که بتونه یکی از دارایی های "ملت" ایران را بلوکه میکنه. کدوم دوستی عزیز من؟ دوستی با زبون چرا البته! ولی در عمل فقط دشمنی با این مردم و ملت بوده

0+0-

چهارشنبه 5 بهمن 1390



>>>م.ا:

لطفا اینقدر با افکار سیاست زده نظرات هنری ندید... آمریکا و اروپا با دولت مورد دارند نه با ملت... در ضمن خانم محترم باهوش (الهام)... شما ایرانی بودن یا نبودن اصغر فرهادی رو تایید میکنی آخه؟؟؟؟؟؟ اگه برنده بشه به ایرانی بودنش باید شک کرد...؟؟؟؟ الحق که ما ایرانی ها با این طرز تفکر و اعتقاداتمون شاه کاریم... ایشون زحمت کشیده حالا برنده شده لفطا دهنتون ببندید و احترام بگذارید.... اگر همین کار هم نمی تونید بکنید لطفا سکوت کنید....

0+0-

چهارشنبه 5 بهمن 1390



>>>م.سحر:

با درود ، ببخشد در یادداشتی که در اینجا گذاشته ام اشتباها « ذمّ » به صورت «ضم » نوشته شده که به این وسیله اصلاح می شود

0+0-

سه‌شنبه 4 بهمن 1390



>>>حامد:

اتفاقا من هم دوبار فیلم مراسم رو دیدم و فکر میکنم دیدگاهتون بیشتر جنبه سیاسی و از روی حمایت از حکومت ایرانه، وگرنه همون دو کلمه ی دوست داشتنی و صلح طلبی که فرهادی به مردم کشورش چسبوند کافیه تا مخالفتش رو با حکومت ایران نشون بده.

0+0-

سه‌شنبه 4 بهمن 1390



>>>الهام:

بله . ما با نویسنده موافقیم. و مطمئنیم که اسکار به ایرانی جماعت نمیدن. اسکار یه جایزه کاملا سیاسی . واسه ما افتخار اینه که کاندید بشه و برنده نشه وگرنه که به ایرانی بودن فرهادی باید شک کرد.

0+0-

سه‌شنبه 4 بهمن 1390



>>>saeed110:

به نظر من این تحلیل از لحاظی قابل تامل که اصولا جوایز اسکار خیلی منطقی و هنری اهدا نمیشود بلکه خیلی از اوقات جنبه های سیاسی و اجتماعی در آن لحاظ میشود که این خلاف اصول جشنواره ایست!! برای مثال در طی چند سال اخیر جوایز اصلا بر روی شایسته سالاری نبوده و اصولا با جبهه گیری های سیاسی جوایز داده میشود!! کما اینکه در سالی که به فیلم milk جایزه اسکار دادند فیلم های بهتری هم بودند که جایزه نگرفتند!! یا مثلا فیلم Brokeback Mountain !! نکته جالب این است که این نوع فیلم ها اصولا یک آرمان مشترک را به بیننده القا میکنند و اون همجنس گرایی است!! در مورد وجود همجنس گرا ها در تمام دنیا هیچ شکی نیست و حقیقتی است غیر قابل انکار ولی اینکه فیلم هایی با چنین کیفیتی در طی چند سال جوایز را به خود اختصاص دهند قابل تامل است !! به نظر من جشنواره گلدن گلاب خیلی منصفانه تر و بدون هیچگونه جناح گیری برگزار میشود ! همانطور که امسل تقریبا به تمامی کسانی که مستحق دریافت جایزه بودند جایزه تعلق گرفت!! ولی از طرفی امیدوارم که مسئولین جشنواره اسکار امسال بدون هیچگونه جناح گیری جایزه ها رو تقسیم کنند و مطمئنن اگر اینطور باشد جدایی نادر از سیمین حداقل در دو قسمت جایزه میگیرد و در 3-4 بخش نامزد میشود!! انشا الله !! با آرزوی موفقیت ایران!!

0+0-

سه‌شنبه 4 بهمن 1390



>>>نادر:

تا چند ساعت دیگه نامزدهای اسکار معرفی میشن که فکر میکنم جدایی هم بین 5 تا کاندید باشه. ولی قطعا برنده نمیشه. اتفاقا شما درست میگی، چون همین چند ساعت پیش بود که نفت ایران توسط اتحادیه اروپا در جریانی که آمریکا رهبریش میکنه تحریم شد. آمریکا هم با مردم ایران هم با دولت ایران هم با هنرمند ایرانی دشمنه. مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>farzin:

Ba inke man ham delam nemikhad in harf ro bezanam vali man ham motfvajehe in jariyan shodam va be joz tedade mahdudi mishe goft aksare jame hazer az elame name iran shok shodan , va fekr mikonam estedlale in bande khoda dorost bashe, vali omidvaram hamoonjuri ke gofte pishbinish dorost az ab dar nayad va oona mesle ma hame chi ro ba siyasate kasif ghati nakonan.

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>م.سحر:

حرفهایی بود که بسیار ظاهرالصلاح به نظر می رسید و طرز بیان به گونه ای بود که گویا دل نویسنده برای اسکار گرفتن فیلم فرهادی غنج می زند اما به نظرم اندکی و حتی بیش از اندکی خرده شیشه در لابلای سخن او کارسازی شده بود در عالم شعر و شاعری قدما وقتی می خواستند بدگویی از کسی را در لباس ستایش بپوشانند به شیوه ای پناه می بردند که نام فنی آن ضم شبیه به مدح بود. در این سخنان هم گویا شبیه همان شیوه به کار رفته است. تنها یک نکته را هم بگویم و بگذرم که این اقا خیلی رندانه مسائلی را که دولت ایران در سطح جهانی ایجاد کرده است به پای ملت ایران می نویسد و نفرتی را که شیوهء ملکداری حاکمان فعلی در میان هنرمندان و انسانهای آگاه مغرب زمین بر انگیخته است به ملت ایران هم تسری می دهد و این یک تکنیک آگاهانه است که مربوط به امور نقد نویسی در سینما نیست بلکه بیشتر از مراکز ایدئولوژیک و نظریه پردازان محافل خاص مایه می گیرد که امیدوارم اینگونه نباشد . ضمنا یک نسبت وطن فروش هم به برخی سینماگران ایران می دهد که معلوم نیست مقصودش کیست اما پرتاب لجنی ست که می تواند چهره خیلی از هنرمندان خوب ایران را هدف گرفته باشد. سئوال آخر : این آقا کیست و به راستی چه می خواهد بگوید؟

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>Paul Thomas:

اتفاقن من هم دوبار گلدن گلوب رو دیدم و معتقدم که نگاه های مثبتی به سمت فرهادی بود

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>Ariana:

این الآن به نظرت منطقی بود؟! خودت 2ساعت بعد بیا چیزی که نوشتیو بخون قطعا از خودت نا امید می شی! درضمن این ماییم که هیچکس رو دوست نداریم و مردم آمریکا ایرانی هارو دوست دارن و از معاشرت باهاشون لذت می برن!

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>مهسا:

من که هیچ نشانی از لبخند تصنعی و نارضایتی در چهره ی چند بازیگری که در چند دقیقه ی جایزه گرفتن اصغر فرهادی شاهدش بودیم ندیدم! عینک جنابعالی گویا خیلی تیزبین بوده و درعین حال بدبین! اتفاقا با این برخوردی که مسئولین رسمی کشور ما کردند و از کنار این موفقیت بزرگ با سکوت رد شده و آن را جایزه ای سیاسی قلمداد کردند و بعد هم دولت آمریکا از این اشتباه دولت ما سواستفاده کرده و به فرهادی تبریک گفت، فرضیه شما مبنی بر عدم تمایل آمریکایی ها (خصوصا سیاستمداران آمریکایی) بر موفقیت این فیلم اشتباه است.

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>حسين:

مطمئن باش اگر جدايي نادر از سيمين اسكار هم نگيره ، هيچ ربطي به دلايل مذخرفي كه نوشتي نداره ! شما دو دفعه مراسم رو ديدي من 5 دفعه ديدم ! موقعي كه اصغر فرهادي از جاش بلند ميشه كه بره روي سن ، آنجلينا جولي رو همراه برد پيت نشون ميده كه دارن اصغر فرهادي رو ( با اين كه رقيبشون بود ) تشويق ميكنن و لبخند ميزنن ! موقع حرف زدن فرهادي هم دي كاپريو رو نشون ميده كه از اول تا آخر مراسم همينطوري بود ! وقتي هم كه اصغر فرهادي از مردم ايران صحبت ميكنه لبخند مدونا بيشتر ميشه ! حالا اينا به كنار !‌شما چه انتظاري از بازيگراي هاليوود داشتي ؟ انتظار داشتي از جاشون بلند شن و از شادي برقصن ؟ يا اصغر فرهادي رو مثه مورگان فريمن تشويق كنن ؟ كي ميخوايم باور كنيم فقط ما هستيم كه سياست رو با سينما و ورزش و هزار تا چيزه ديگه قاطي كرديم ! در كل حيف وقتي كه صرف خوندن تحليلت شد !

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>فاطمه:

من فكر ميكنم آمريكا هيچ مشكلي با مردم ايران نداره اون فقط با دولت مشكل داره و اينكه من اين فيلم رو كامل ديدم 2 بار هم ديدم و من نگاه ترحم آميزشون رو احساس كردم تا نگاه كينه توزشونو من مطمئنم جدايي اسكار رو ميبره ......

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>nima:

inke oskar migire ya na nemidunam, vali moghe elame esme jodayi jave salon kamelan avaz shode bud.

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>کیارش:

گلابی برو دائی جان ناپلئون ببین ...

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>نیریا:

حالا لازم نبود حتما شما نظر بدی!!!!

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>شیما:

در مورد واکنش شرکت کنندگان در مراسم گلدن گلوب کاملا با شما موافقم، نگاههای سرد و لبخندهای تصنعی عده ای.... ولی باز هم دلیل نمیشه که این واکنشها در اسکار گرفتن یا نگرفتن فیلم دخالتی داشته باشه

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>حسین:

خیلی تحلیل مسخره ای بود، خبرنگارها آمریکایی نبودن؟؟؟ همونا جایزه رو دادن ایشاالله که اسکارو میبره، حالا میبینید

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>ارشک:

دلیل مسخره ای بود بابا. دوسال پیش هم فیلم «والتس با بشیر» از اسرائیل هم گلدن گلوب رو برد اما اسکار رو نبرد. فکر نکنم آکادمی اسکار از اسرائیل بدشون بیاد! درضمن آکادمی اسکار بیشتر از ۵۰۰۰ عضو داره اونایی که تو مراسم گلدن گلوب بودن ۲۰۰ نفر هم نبودن یک سوم اونا هم عضو آکادمی نیستن. خلاصه خیلی مطلبت مزخرف بود

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>سینا:

اتفاقا کاملا بر عکس دولت آمریکا می خواد بگه با مردم ایران مشکل نداره بلکه با دولت ایران مشکل داره پس جایزه اسکار حتما به اصغر می رسه

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>lیه نظر....:

به نظرم حرفت از ذهنی بیرون میاد که کاملا سیاست زدست. من بهتون قول می دم فردا که روز اعلام نامزدهای اسکاره ، جدایی ... در 3 بخش نامزد می شه و در روز موعود دو اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین فیلمنامه رو می گیره . ضمنا از بعد سیاسی در سالیان آینده خیلی آینده توی اسنادی که احتمالا ویکی رو می کنه معلو م می شه جدایی.... باعث شده که حمله به ایران مدتی به تعویق بیافته یا اصلا اتفاق نیفته. ببین کی گفتم ..

0+0-

دوشنبه 3 بهمن 1390



>>>بابک:

ما با آمریکا مشکلی نداریم و آمریکاییها هم هیچ مشکلی با مردم ما ندارتد این شمایی که مشکل داری آقای محترم

0+0-

چهارشنبه 28 دي 1390



>>>كربلايي:

چند شب پيش با حبيب آقا فيلم " ordinary people " رابرت رد فورد رو نگاه مي كرديم كه آخرش پدر يه جمله به پسرش گفت كه منو بدجور به فكر فرو برد ، پدر گفت : بالام جان ، زيادي از مردم تعريف نكن چون ممكنه نا اميدت كنن .

0+0-

چهارشنبه 28 دي 1390



>>>زهره:

شما بر اساس واکنش حاضران سالن مراسم گلدن گلوب پیش بینی میکنید این فیلم برنده اسکار نمیشه. خب اینم حرفیه. شما یه جور جمع رو روانشناسی کردید.

0+0-

چهارشنبه 28 دي 1390



>>>رضا:

فيلم اسكار بگيره يا نگيره موفقيت تاريخيش ماندگار خواهد شد و جدايي نادر از سيمين يكي از پر افتخارترين فيلم هاي غير انگليسي زبانه تاريخ سينماست به قول يكي از منتقدين سينماي آمريكايي اگر جدايي نادر از سيمين اسكار نگيره اعتبار اسكار لكه دار ميشه (بدون شك اون منتقد هم به اعتبار اسكار اذعان داره و مقصودش از اين حرف اعتبار و بي نظير بودن فيلمه) اما در مورد نظرت اولا در بسياري از مواقع اسكار و گلدون گلوب جوايزش يكي نيست و در مورد بهترين فيلم كه بسيار پيش اومده ولي در مورد بهترين فيلم خارجي من خبر ندارم و خوبه بگيد چند سال مشترك بوده? و اما در مورد سالن با اين كه قطعا افراد حاضر در سالن دوست داشتند آنجلينا جايزه بگيره شكي نيست ولي من اصلا خنده مصنوعي نديدم درسته ذوق عجيب نكردند ولي رفتارشون اصلا تصنعي و ناراحت نبودند و اتفاقا شخص آنجلينا جولي بسيار هم خوشحال بود و با چهره خندانش دست زد و از همه مهمتر در موقع كه 5فيلم جايزه خارجي نشان داده شد صداي تشويق براي دو فيلم جدايي و فيلم آنجلينا از همه بلند تر بود بنظر من اين حرف ها كه جديدا زده ميشه واسه اينكه هممون انتظار داريم جدايي اسكار بگيره و اينقدر اميدواريم كه حالا كه نزديك مراسم ميشيم استرس داريم نكنه جايزه اسكار نگيريم داريم توجيح آماده ميكنيم ولي ما بايد با افرادي كه جوايز و موفقيت هاي جدايي رو سياسي ميدونستند فرق بكنيم نه؟ يك مسئاله ديگر هم بگم كه اين براي اولين باره كه فيلمي از ايران در آمريكا بسيار بيشتر از اروپا مورد استقبال منتقدين قرار ميگيره و اين در تاريخ سينمامون بي سابقست و آخرين نكته هم بنظر من ما نبايد نگران جايزه نگرفتن جدايي باشيم و اگر جايزه نگيره مخالفين فيلمش چه ميگند چرا كه براي شخص من تمام ارزش جدايي به 1شبانه روز درگير فيلم بودن بعد تماشيش بود

0+0-

سه‌شنبه 27 دي 1390



>>>پژمان.ع:

حرفت کاملا درسته ولی حالا همه مست جایزه گلدن گلوب هستن. اگه فیلم اسکار نگیره باید اونو به تو داد!

0+0-

سه‌شنبه 27 دي 1390



>>>یک شهروند:

برو بابا

0+0-

سه‌شنبه 27 دي 1390



>>>سپهر مرادی:

این دیگه چه تحلیلی بود؟مگه حرف شما اسغفرالله آیه قران است که رد خور نداشته باشد؟

0+0-

سه‌شنبه 27 دي 1390



>>>سمیرا:

چه اعتماد به نفسی داری!تحلیل بدی بود و دلایل بدتری اورده بودین

0+0-

سه‌شنبه 27 دي 1390



>>>a.s:

به نظرم خیلی پیش بینی بچه گانه ای بود!!

0+0-

سه‌شنبه 27 دي 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.