پرده سینما

مرور فیلم های سی و دومین جشنواره فیلم فجر - بخش سوم

علیرضا انتظاری



 

 

 

 


 

 

34  زمستان آخر (خارج از مسابقه)  سالم صلواتی با ساخت اولین فیلمش پیش از حضور در جشنواره فیلم فجر در چندین جشنواره بین المللی شرکت کرده و جوایز زیادی را برده است اما اینکه فیلمش تا چه حد بتواند نظرات منتقدان و اهالی رسانه سینمای ایران را به سوی خود جلب نماید نکته ای  است که در روزهای آتی مشخص خواهد شد! در خلاصه داستان این فیلم 75 دقیقه‌ای آمده است: این فیلم روایتگر چشم انتظاری باجی و کدخدا در روستای متروکی است که از ده سال پیش ریبوار پسرشان را ندیده اند. و چون در مسیر روستا سد سازی انجام می دهند روستا خالی ازسکنه شده است و به جز خانواده کدخدا تنها خانواده ای دیگر در روستا مانده اند و بقیه اهالی به روستای دیگری کوچ کرده اند. قبل از ناپدید شدن پسرشان، باجی و کدخدا در روستای همسایه دختری را برای پسرشان نامزد کرده اند پدر ژاله که دخترش برای پسر کدخدا نامزد شده است از کدخدا می خواهد به ازدواج دخترش با یکی از پسران روستا رضایت دهد اما کدخدا ناراحت می شود داماد تازه در نهایت او را راضی به این وصلت می کند کدخدا به هنگام برگشت به روستای خودش می بیند که برف همه جا را پوشانیده است و روز بعد به روستای خودش می رود باجی به استقبال کدخدا می­آید و با هیجان از برگشت ریبوار پسرش حرف می زند، کدخدا متعجب وارد خانه می­شود و رختخواب خالی را می بیند که پارچه گلدوزی شده روی آن قرار دارد در حالی که بر آن آخرین نقش باجی که تصویر سربازیست دیده می شود. در نهایت جای پاهایی دیده می شود که ازدرب خانه آنها به داخل آب سد رفته است.جعفر شیخ احمدی، آسیه مرادی‌زر، مسعود یوسفی، مظفر رحیمی، بیان مفاخری، سرور ناصری و امید زندی بازیگران این فیلم هستند. صلواتی در مورد چگونگی تولید این فیلم گفته: فیلمنامه سینمایی زمستان آخر را بر اساس فیلم کوتاهی به اسم رویا های برفی که ۵ سال پیش ساخته بود،به نگارش در آمد و می خواستم فیلم اولم را با یک فضا و موقعیت آشنا بسازم. چیزی که برای من مهم است این است که فیلم من توسط مخاطبان دیده شود و منتقدان فیلم سینمایی زمستان آخر را نقد کنند و اشتباهاتم را بگویند.برای من ساختن این فیلم تجربه خوبی بود و با حضور در جشنواره های خارجی بازخورد های خوبی نصیب این فیلم شد و امیدوارن در ایران نیز همین مقدار تاثیر گذار باشد.

نمایی از فیلم زمستان آخر

35  زندگی جای دیگری است (مسابقه سینمای ایران) منوچهر هادی فیلمسازی است که فیلم هایش همیشه به طور میانگین با واکنش های مثبتی از سوی اهالی رسانه و صاحب نظران روبرو شده است. این سومین فیلم بلند منوچهر هادی بعد از قرنطینه و یکی می خواد باهات حرف بزنه است. فیلم قبلی او دو سال قبل در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال مردم و منتقدان روبرو شد. آخرین ساخته منوچهر هادی یکی می‌خواد باهات حرف بزنه سیمرغ بلورین بازیگر مکمل زن را برای یکتا ناصر به ارمغان آورد. نکته جالب در مورد اثر جدید فیلم هادی این است که یکتا ناصر باز هم در این فیلم به نقش آفرینی پرداخته و بسیاری از صاحب نظران معتقدند که در این دوره نیز خواهد توانست مورد توجه هیئت داوران واقع شود! داستان فیلم زندگی جای دیگری است در مورد مردی به نام داود، بهیار مجرب بیمارستان است که بیماران مبتلا به مرگ را احیا می‌کند اما حالا مرگ به سراغ او آمده است. حامد بهداد، نیکی کریمی، یکتا ناصر، محمدحسین سیدزاده، رضا سخایی، بازیگران نوجوان: امید کماری، ثمین حاجی مختاری و پارسا پیروزفر بازیگران زندگی جای دیگری است هستند. حال باید منتظر ماند دید جدیدترین فیلم هادی هم مانند آثار قبلی وی می تواند مورد توجه صاحب نظران واقع شود یا نه!

نمایی از فیلم زندگی جای دیگری است

36  زندگی مشترک آقای محمودی و بانو  (خارج از مسابقه) روح الله حجازی که پیش از این دو فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم و در میان ابرها را ساخته بود با تولید سومین اثرش بسیار جریان ساز و جنجال آفرین شد! البته ساخته قبلی این فیلمساز یعنی زندگی خصوصی آقا و خانم میم هم در زمان خودش کم جنجال آفرین نبود چرا که عدم حضور و پذیرش این فیلم در جشنواره سی ام باعث شد تا روح الله حجازی در اعتراض به عملکرد جشنواره نامه بلند بالایی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت بنویسد و او و تیم سینمایی اش را مورد نکوهش قرار دهد! از سوی دیگر بعد از اکران این فیلم بسیاری از منتقدان سینما نیز علیه این فیلم جبهه گرفتند و آن را مغایر با اهداف جامعه اسلامی دانستند. اما حجازی باز هم دست بردار نبود و با تمامی این مشکلات در صدد ساخت زندگی مشترک آقای محمودی و بانو برآمد اما این فیلم در زمان دولت قبل توقیف شد و هرگز اجازه اکران پیدا نکرد. حال با تغییر تیم مدیران و رویکرد جدید سازمان سینمایی آخرین اثر حجازی قرار است در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید و اتفاقاً افتتاحیه نمایش فیلم های کاخ جشنواره نیز با این فیلم خواهد بود هرچند که این فیلم در بخش خارج از مسابقه قرار دارد اما حجازی چند روز قبل در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده بود دیده شدن فیلمش توسط مردم برایش از همه چیز مهمتر است! در این فیلم به تهیه کنندگی مهدی داوری بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی، پیمان قاسم خانی و ترلان پروانه ایفای نقش کرده اند.  داستان این فیلم روایت تاثیر میهمانان بر زندگی خانواده آقای محمودی است که بازگوکننده تفاوت‌های آشکار فرهنگی در انتخاب سبک زندگی است.

نمایی از فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو

37  سایه روشن (نوعی تجربه) فرزاد موتمن کارگردانی است که پیشینه ‌اش به ساخت فیلم‌های روشنفکرانه با مایه‌هایی از ادبیات و درام‌های جنایی بر می‌گردد. فیلم های موتمن همیشه در میان منتقدان و اهالی مطبوعات و صاحب نظران سینمای ایران تنها به دو قطب مثبت و منفی تقسیم شده اند! یعنی موتمن هیچگاه حد وسط نداشته است. برخی فیلم های وی مانند پوپک و مش ماشاالله، باج خور، بیداری و یا جعبه موسیقی با بازخورهای بسیار منفی روبرو شده اند و برخی دیگر از فیلم های وی مانند شب های روشن و صداها مورد توجه منتقدان سینما واقع شده اند. اغلب فیلم‌های موتمن از فضا و مضمون‌های خاصی برخوردارند که این خاصیت در فیلم های شبهای روشن و صداها بیشتر دیده می‌شد. حال آنچنان که از شنیده ها برمی آید موتمن با ساخت سایه روشن دوباره به همان فضای فیلم های قابل قبولش بازگشته است. سایه روشن تریلری عاشقانه‌ است. این فیلم با چهار کاراکتر در یک خانه می‌گذرد و روایتی غیر خطی دارد. موسسه روان‌شناسی سیاوشان به مدیریت سیدحسین مجتهدی مشاوره روان‌شناسی این فیلم را برعهده داشتند. محمدرضا فروتن، شقایق فراهانی، الهه استیری، سونیا اسپهروم در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

 نمایی از فیلم سایه روشن

38  سرزمین رها (نوعی تجربه) فرهاد مهران فر برای ساخت این فیلم تم تراژدی را انتخاب کرده است. موضوع فیلم سفر شهودی مردی است که همراه با دخترش در سه روز که در کما به سر می برد و همه اجزا مفید بدنش را از جمله قلب، کبد و ... اهدا می کند، است. موضوع فیلم سفر خیالی پدر و دخترش است که هستی خودش را به نوعی بازتعریف می کند. این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی امیر بدر طالعی از هنرمندان خوب کشورمان ساخته شده است، که در سن 37 سالگی به کما رفت و پس از سه روز نیز فوت کرد و اجزای بدنش اهدا شد، با مرگ این هنرمند ایده اولیه این فیلم به ذهن فرهاد مهران فر می رسد و در ادامه خزر مهرانفر به نوشتن فیلم نامه می پردازد. بهزاد جعفری نسب، مهدی فجری، ترانه مومنی، مسعود بدر طالعی و سیما محمدزاده از بازیگران فیلم سرزمین رها هستند. مهران فر در مورد جدیدترین فیلمش به یکی از سایت های سینمایی گفته: هر فیلمسازی چه مستند بسازد و چه داستانی، سلیقه ویژه خودش را دنبال می کند. می توان گفت سعی کرده ام امضای کار خودم در فیلم جدیدم هم حفظ شود، اما قاعدتاً به سبب تفاوت موضوع، یک فرق های کلی در سرزمین رها وجود دارد ولی نوع بیان من به همان سبک و سیاق آثار قبلی من است. لازم به ذکر است نام قبلی این اثر بر بال های خیال بوده است.

 نمایی از فیلم سرزمین رها

39  سیاوشان (نوعی تجربه) محمدعلی سجادی کارگردان کهنه کار و نام آشنای سینمای ایران در مورد جدیدترین اثرش به یکی از روزنامه ها گفته: سیاوشان فیلمی به شدت شخصی است که در ادامه تلاش من در جستجو در حوزه اسطوره کهن ایرانی به آن رسیدم. ایده ساخت این فیلم سال قبل در حاشیه برگزاری نمایشگاه نقاشی هایم در گالری شمس تهران به ذهنم رسید. سناریویی نداشتیم و ابتدا با دوربین هندی کم شروع به فیلمبرداری کردم. کم کم کار برایم جدی تر شد و با دوربین پاناسونیکی که از علیرضا داودنژاد قرض  کردم فیلمبرداری را ادامه دادم. فیلمبرداری حدود دو هفته طول کشید و من از راش هایی که از قبل گرفته بودم و در آرشیو داشتم نیز در مونتاژ  استفاده کردم. شاید به همین دلیل است که فیلم سجادی در بخش جدید التاسیس نوعی تجربه حضور پیدا کرده است! داستان فیلم سیاوشان فرودِ جوانی است که در گریز از دست پدر و عمویش،  به دفتر استادِ دخترِعمویش مونس پناه می برد در آن‌جا، دیدن آثار تصویری و مکتوب استاد  بهانه‌ای می‌شود برای جست‌وجو در اسطوره‌ سیاوش و خودش، تا به فهمِ اکنونش برسد.

سیاوشان

40  سیزده (مسابقه فیلم های اول) هومن سیدی هم یکی از همان بازیگرانی است که دغدغه ورود حرفه ای به عرصه فیلمسازی را در سر داشته است. هرچند که پیش از ساخت اولین فیلم بلند سینمایی اش بارها و بارها به خاطر ساخت فیلم های کوتاه و مطرحش همچون دندان آبی جوایز بسیار متعددی را کسب کرد و یا اولین فیلم بلند ویدیویی اش به نام آفریقا در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر توانست برنده جایزه بهترین فیلم شود، اما ورود به دنیای سینمای حرفه ای برای سیدی با ساخت فیلم سیزده ممکن شده است. همچنین بسیاری هومن سیدی را ادامه دهنده سبک اصغر فرهادی می دانند نکته ای که می تواند برای این فیلمساز جوان حائز اهمیت باشد و او را به رده های والای هنری سوق دهد! امیر جعفری، آزاده صمدی، ریما رامین فر، امیر جدیدی، ویشکا آسایش، مهران احمد و نوید محمد زاده از جمله بازیگران اولین اثر سینمایی سیدی هستند. داستان این فیلم در مورد  پسر ۱۳ ساله ای است در سن رشد، پدر و مادرش از هم جدا می شوند. او به دلیل تنهایی و عقده هایی که برایش به وجود آمده به جوان های بزرگتر از خودش پناه می برد و این باعث تغییر و تحولی در وی می شود که هویت واقعی و اصلی او را تغییر می دهد. درست وقتی که این پسر باید به ثبات شخصیتی برسد با افرادی بُر می خورد و باعث بروز اتفاقاتی در زندگیش می شود. سیدی در مورد اولین فیلم سینمایی اش به یکی از خبرگزاری ها گفته: در ساخته های هر فیلمسازی یک سری از نگاههای شخصی وجود دارد و ممکن است سال به سال دستخوش تغییرو تحول بشود و تلخ تر، کمدی تر، یا رک ترو یا درونی تر بشود. منتهی جنس سینمای که من به آن تعلق خاطر دارم همین سینمای اجتماعی رئالیستی تلخ و گزنده است. آنطور که از شنیده ها بر می آید اولین اثر سینمایی سیدی فیلمی است که قطعاً با واکنش مثبت مواجه خواهد شد.

نمایی از فیلم سیزده

41  شب بیرون (نوعی تجربه) کاوه سجادی حسینی در مورد فیلمش گفته: تهیه‌کنندگی این فیلم را پرویز پرستویی بر عهده دارد و حمایت پدرانه وی باعث شد تا فیلم آماده شده و به فیلم فجر برسد. داستان فیلم،روایت قصه چند جوان است که در شب از شمال تهران تا جنوب تهران را طی می کنند و از شهر فیلمبرداری می کنند و در خلال این سفر شهری با اتفاقاتی روبرو می شوند. بیشتر فیلم در ماشین یا خیابان ها می گذرد. نقش های اصلی این فیلم بر عهده سهیلا گلستانی و هوتن شکیبا و حسام محمودی است و باران کوثری، هومن سیدی و نگار عابدی نقش های فرعی را بر عهده دارند.

نمایی از فیلم شب بیرون

42  شهابی از جنس نور (مسابقه سینمای ایران) محمد رضا اسلاملو برای ساخت این فیلم انگشت روی تکفیری ها گذاشته و فیلمش را به زبان عربی ساخته است. داستان این فیلم از جنگ 33 روزه‌ لبنان آغاز می‌شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است و بیشتر حالت سمبولیک دارد. براساس گفته‌های کارگردان فیلم، شهابی از جنس نور اولین فیلم درباره‌ی تکفیری‌ها است. بازیگر اصلی این فیلم امین زندگانی است که در این فیلم به دو زبان فارسی و عربی صحبت کرده است. زندگانی در مورد بازی در این فیلم گفته که آن را وظیفه دینی و شرعی خود می دانستم.

نمایی از فیلم شهابی از جنس نور

43  شیار۱۴۳ (مسابقه سینمای ایران) نرگس آبیار با ساخت اولین فیلمش یعنی اشیاء از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند مورد توجه منتقدان و اهالی سینمای ایران واقع شد. اینک بسیاری از اهالی رسانه و منتقدان که موفق شده اند پیش از آغاز جشنواره سی و دوم جدیدترین اثر این فیلمساز تازه کار را به تماشا بنشینند معتقدند که فیلم شیار 143 بسیار از اولین ساخته آبیار حرفه ای تر و جذاب تر از آب درآمده و قطعاً خواهد توانست با مخاطبان خود ارتباطی تنگاتنگ برقرار نماید. آبیار که در اولین فیلمش نیز داستانی کاملاً زنانه را روایت می کرد در جدیدترین اثرش نیز به زندگی زنان پرداخته و به نقش زنان در 8 سال دفاع مقدس اشاره داشته است. بازیگر نقش اصلی این فیلم مریلا زاعی است که از هم اکنون بسیاری وی را مستحق دریافت سیمرغ بلورین برای بازی درخشانش در این فیلم می دانند. آبیار در مورد جدیدترین ساخته اش گفته: در حقیقت من یک طرح را از روی رمانی که قبلاً نوشته بودم  برداشتم و شخصیت های آن چند دانش آموز بودند که به جبهه می روند.البته فضایی که من راجع به آن تحقیق کرده بودم در کردستان و در شهر بیجار می گذشت ولی کارکتری در رمان اختر و روزهای تلواسه خیلی پررنگ نبود ولی برای من خیلی جذاب بود مخصوصاً نگاه زنانه ای که در این وجه از داستان وجود داشت. من این کارکتر را پر رنگ کردم و حوادث حاشیه ای به آن اضافه کردم و این ظرایف داستانی باعث شد فیلم منسجم تر جلوه کنو و همچنین یک اتفاق موازی با داستان اضافه شد که پیرنگ اصلی فیلمنامه را شکل داد. مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یدالله شادمانی و غیره از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند و از همین حالا باید منتظر دیدن فیلمی متفاوت از فیلمسازی جوان در جشنواره سی و دوم بود.

نمایی از فیلم شیار 143

44  شیفتگی (مسابقه سینمای ایران) علی زمانی عصمتی نه تنها کارگردان شیفتگی که تهیه کننده، فیلمنامه نویس و مدیر فیلمبرداری آن نیز بوده است! همین نکته می تواند مهارت مثال زدنی این فیلمساز را نشان دهد و جالب تر آنکه کسانی که موفق به دیدن این فیلم شده اند آن را جزو یکی از شاخص ترین فیلم های جشنواره سی و دوم می دانند. در شیفتگی بازیگرانی همچون رویا تیموریان، افسانه چهره آزاد، لیلا زارع ، سحر عبدالهی، بهداد رویان، هومن اشکبوس، مهسا ظریف، شایان ترابیان، مرتضی نسیم سبحان ، لیلا بارگاهی، مجتبی لاله زاری، امیر جلالی، امیر زمانی، محسن عالم زاده، جمیله ستوده نیا، مهری زمانی و… حضور دارند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: شایسته زنی است که بیش از سی سال است وجه زنانه خود را فراموش کرده است. او پس از آشنایی با یک موزیسین جوان به نام غوغا و کمک به او برای رفع گرفتاریش خود نیز دچار دگردیسی می شود. علی زمانی عصمتی بیش از ۴ سال پیش فیلم سینمایی اوریون را کارگردانی کرده بود که با حضور جهانی موفق در فستیوال‌های معتبر، موفق به دریافت جوایزی از جمله نتپک ارتقاء سینمای آسیا در جشنواره کارلووی واری شده بود. نکته جالب در مورد این فیلم گریم بسیار متفاوت رویا تیموریان است که با سر از ته تراشیده شده در این فیلم ظاهر شده و به ایفای نقش می پردازد.

نمایی از فیلم شبفتگی

45  طبقه حساس (مسابقه سینمای ایران) کمال تبریزی یکی از معدود فیلمسازان سینمای ایران است که فیلمهایش همیشه نه تنها مورد توجه مخاطبان عام سینما که مورد توجه اغلب منتقدان و صاحب نظران سینمای ایران واقع شده است. تجربه های بسیار موفق مارمولک، لیلی با من است، یک تکه نان، فرش باد و غیره خود گواه این مدعا است! طبقه حساس فیلمی کمدی است که فیلمنامه آن توسط پیمان قاسم خانی نوشته شده است و داستان مردی را روایت می‌کند که بعد از مرگ همسرش او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند اما پس از مدتی که سر مزار همسرش می‌رود متوجه می‌شود به اشتباه مردی غریبه در آن مکان (قبر دیگر) دفن شده است. رضا عطاران، پانته‌آ بهرام،‌ آزاده صمدی، سوگل قلاتیان، ناصر عرفانی، هوتن شکیبا، بهاره رهنما،‌ پیمان قاسم‌خانی، ‌بهادر مالکی، محمد بحرانی، کاظم سیاحی، لیلی فرهاد‌پور، حسین افشار، رضا بهبودی، اصغر قاسم‌خانی، شبیر پرستار، بهرام ابراهیمی، رضا کریمی، نادر فلاح، شاهرخ دولکو، حسین پناهی، مسعود ریحانی، احسان بیات‌فر، ‌عباس ده‌منش، عسگر رضایی، مهدی پاشایی و محمدرضا فروتن بازیگران فیلم طبقه حساس هستند. فیلم جدید تبریزی احتمال با بازخوردهای بسیار خوبی در جشنواره سی و دوم روبرو خواهد شد و از همین حالا بعید به نظر نمی رسد که نمایش این فیلم در سینماهای مردمی به سانس های فوق العاده کشیده شود، چرا که سایر آثار این فیلمساز در تمامی ادوار جشنواره فیلم فجر آنچنان با استقبال مخاطبان روبرو شده که سینماداران به ناچار خواهان نمایش فیلم در سانس های فوق العاده شده اند. از سوی دیگر احتمال کاندیداتوری این فیلم در چند بخش نیز دور از انتظار نیست!

نمایی از فیلم طبقه حساس

46 عاشق ها ایستاده می میرند (مسابقه فیلم های اول) شهرام مسلخی برای ساخت اولین فیلم سینمایی اش سراغ جبهه و جنگ رفته است. این فیلم روایتی است متفاوت از سینمای جنگ که در آن گاهی دشمن ما از برادر به ما نزدیک‌تر می شود و بعید نیست اگر گاهی برادرمان از دشمن به ما دورتر شود! سروش صحت، لعیا زنگنه، پوریا پورسرخ، شوان عطوف از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. همچنین یوسف صمدزاده تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد. مسلخی این فیلم را فیلمی با نگاهی متفاوت به جنگ ایران و عراق می داند و امیدوار است که نگاه متفاوت او به سینمای جنگ، برداشتی ضد جنگ نداشته باشد. او عاشق‌ها ایستاده می‌میرند را یک برداشت آزاد از یک داستان واقعی می‌داند و امیدوار است این فیلم بتواند در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر دیده شود.

نمایی از فیلم عاشق ها ایستاده می میرند

47  عصبانی نیستم!  (مسابقه سینمای ایران) رضا درمیشیان در حالی جدیدترین فیلمش را راهی جشنواره فجر سی و دوم کرده است که همزمان فیلمش به عنوان تنها نماینده سینمای ایران برای حضور در شصت و چهارمین جشنواره فیلم برلین انتخاب شده است. فیلم اجتماعی عصبانی نیستم! داستان دو جوان به نام‌های نوید و ستاره است که در تهران زندگی می‌کنند. باران کوثری نقش ستاره و نوید محمدزاده نقش نوید را بازی می کند و تعداد زیادی از بازیگران تئاتر آن‌ها را همراهی می‌کنند. فیلم قبلی درمیشیان با عنوان بغض که رویکردی اجتماعی داشت با واکنش بسیار مثبت اهالی رسانه و صاحب نظران سینمای ایران روبرو شد و به احتمال زیاد فیلم جدید درمیشیان نیز مورد توجه آنان قرار خواهد گرفت.

نمایی از فیلم عصبانی نیستم

48  فردا  (مسابقه فیلم های اول) ایمان افشاریان و مهدی پاکدل برای ساخت اولین اثر سینمایی شان به سراغ اقتباس از مثنوی مولانا رفته اند. بنابر اخباری که تا کنون در مورد این فیلم شنیده شده فردا شامل سه داستان متفاوت است که برگرفته است مثنوی معنوی مولانا است. فیلم سینمایی فردا داستان دختری است که علاقه به عکاسی دارد و همراه با مادرش راهی سفر عکاسی می‌شود که در این سفر اتفاقاتی برای او پیش می‌آید.

 

نمایی از فیلم فردا

در همین رابطه بخوانید:

 

مروری بر فیلم های سی و دومین جشنواره فیلم فجر- بخش اول

مروری بر فیلم های سی و دومین جشنواره فیلم فجر- بخش دوم


 تاريخ ارسال: 1392/11/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.