پرده سینما

هادی: در سینما همانند تلویزیون امکانات فراهم نیست؛ نشست خبری فیلم «زندگی جای دیگری است» برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست فیلم زندگی جای دیگری است با حضور منوچهرهادی (کارگردان)، امیر سیدزاده (تهیه‌کننده) پدرام کریمی و بابک کایدان (فیلم‌نامه نویسان) مسعودسلامی  (فیلمبردار) جهانگیر میرشکاری (صدابردار) و بازیگرانی از جمله حامد بهداد، نیکی کریمی، یکتا ناصر برگزار شد

 

نشست خبری فیلم زندگی جای دیگری استبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در ابتدای این نشست محسن سیف مجری منتقد برنامه گفت: من نویسنده هستم و مجری نیستم. من نمی‌دانم چه کار کنم و امیدوارم حضار ناشی گری‌های من را ببخشند.

منوچهر هادی در ابتدای نشست با اشاره به سابقه فعالیتش در تلویزیون، گفت: من 19 تله فیلم برای تلویزیون ساختم که تاکنون 17 فیلم از آنها پخش شده است. یکی دیگر نیز توسط بابائیان برای پخش آماده می‌شود که من از آن راضی نیستم. در سینما همانند تلویزیون امکانات فراهم نیست. در سینما باید کار بلد باشی و با افراد حرفه‌ای کار کنی تجارب من در تله فیلم کمک خوبی برای ساخت فیلم سینمایی بود.

بابک کایدان در پاسخ به سوالی که درباره ری‌ اکشن حامد بهداد در فیلم وقتی متوجه حامله بودن زنش می‌شود، گفت: به دلیل آشفتگی شدید ذهنی که کاراکتر داشت به این مسئله زیاد فکر نمی‌کند و چون سابقه بهیار بودن را دارد به سرعت می‌گوید که بچه را سقط کن. او به حقیقت ماجرا کاری ندارد چون دل مشغولی های مهمتری دارد.

هادی در ادامه پاسخ به این سوال خاطرنشان کرد: هدف اصلی این فیلم این است که نشان دهد داوود به شدن درگیر روزمرگی است و هیچ عاطفه‌ای نسبت به خانواده خود ندارد. هیچی برای او مهم نیست. او حتی ارزش کار مقدسی که انجام می‌دهد را نمی‌داند. تنها وقتی که مرگ گریبانش را می‌گیرد متوجه ارزش زندگی می‌شود.

هادی در پاسخ به این سوال که چه احساسی نسبت به حضور فیلم  در بخش بین‌الملل دارید، با خنده گفت: احساس بین‌الملل بودن می‌کنم. در این فیلم مفاهیم انسانی و ارزشی نهفته است. این فیلم موفق است زیرا توانسته از بین 150 فیلم انتخاب شود.

نشست خبری فیلم زندگی جای دیگری استسید امیر سیدزاده در پاسخ به این سوال که آیا فیلم در گیشه موفق است، گفت: این فیلم در گیشه موفق است. زیرا پس از ساخت فیلم با کانکشن هایی که برخی بازیگران فیلم برقرار کردن،  ایمیل هایی از خارج دریافت کردیم که خواستار خرید فیلم هستند. طرف های خارجی گفتند که این فیلم بروز و جهانی است. زندگی جای دیگری است پیشنهادهای مختلفی از جشنواره های خارجی دارد. شما نگران فروش فیلم نباشید.

حامد بهداد در ادامه برنامه در پاسخ به ابراز علاقه یکی از خبرنگاران و مجری برنامه نسبت به بازی‌اش در فیلم، گفت: ممنون از اینکه به من محبت دارید. من دوست دارم به کمال برسم و از خدا این را می‌خواهم. امیدوارم بتوانم برداشتهایی که در زندگی دارم را در فیلم هایم استفاده کنم.

هادی در پاسخ به خبرنگاری که به ترویج دور زدن قانون در این فیلم اعتراض کرده بود، گفت: این فیلم دور زدن قانون را ترویج نمی‌کند. مگر در جامعه ما قانون را دور نمی‌زنند؟ در جامعه ما قانون را دور می‌زنند و این باید نشان داده شود.

وی در ادامه با رد شباهت زندگی جای دیگری است به بیوتیفول ایناریتو، گفت: ما از این فیلم تاثیر نگرفتیم. البته در طول نگارش متوجه شباهت ایده اولیه این دو فیلم شدیم ولی تلاش کردیم فیلمها مشابه نباشند. این دو فیم تنها ایده اولیه یکسانی دارند.

نیکی کریمی در پاسخ به خبرنگاری که به عدم نمایش صحیح زن خانه دار و مطیع ایرانی در فیلمها اعتراض کرده بود، گفت: شما به نکته درستی اشاره کردید. فیلمنامه نویسان و کارگردان ها باید به این سوال پاسخ دهند.  البته ما در فیلم سارا زن مطیع و قداکار ایرانی را می‌بینیم. در هیچ جای جهان شخصیت زن به خوبی سینمای ایران به تصویر کشیده نشده است. البته ما نباید در فیلمها زن و مرد مطیع را به نمایش بگذاریم.

نشست خبری فیلم زندگی جای دیگری استحامد بهداد در پاسخ به این سوال که چرا پیش از این کمتر در نقش های درون گرا حاضر شده بودید گفت :من این تقسیم بند ی های رایج در مورد نقش درونی و بیرونی را قبول ندارم ولی به هر حال در مورد نقشم در این فیلم فکر می کنم که یکی از بهترین شانس های سینمای من این بود که توانستم در آستانه چهل سالگی این نقش را ایفا کنم و به درک بهتری از این نقش برسم، به نظر من با مطالعه و تجربه بیشتر می توان به این نقش ها بیشتر نزدیک شد البته من در فیلم های قبلی مثل هر شب تنهایی و کافه ستاره هم اینچنین نقشی را تجربه کرده بودم ولی شاید بدلیل اینکه کمتر به آن نقش ها و کاراکتر ها نزدیکتر شده بودم فیلم های قبلی من کمتر دیده شد ، اقرار می کنم که منوچهر هادی در این فیلم به تک تک شخصیت ها مسلط بود و در ایفای نقش به من کمک کرد

در ادامه نشست نیکی کریمی در مورد بازی حامد بهداد بیان داشت در این فیلم بهداد در واقع بازی نکرده است و کاملا خود نقش را زندگی کرده است من کار بازیگری که نقش را بازی می کند نمی پسندم.

یکتا ناصر دیگر بازیگر این فیلم در مورد نقش حس در ایفا کردن نقش گفت من این نقش را خیلی دوست داشتم چون قبلاً هم تجربه همکاری با هادی در فیلم یکی می خواد باهات حرف بزنه را داشتم البته بدلیل اینکه این نقش شباهت زیادی به نقش قبلی من در آن فیلم داشت و از طرف دیگر نقش من در فیلم زندگی جای دیگری است تاثیر زیادی در کل جریان فیلم نداشت انتخاب این نقش و ایفای آن برای من کار سختی بود.


 تاريخ ارسال: 1392/11/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.