پرده سینما

پوراحمد: چرا همه به فیلم من خندیدید؟؛ نشست خبری فیلم «پنجاه قدم آخر» برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست خبری فیلم پنجاه قدم آخر به کارگردانی کیومرث پوراحمد بلافاصله پس از اکران فیلم در سالن کنفرانس سعدی مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران با حضور اصحاب رسانه و برخی از عوامل این فیلم سینمایی برگزار شد.

 

پنجاه قدم آخر به دلیل ضعف محتوا و ساختار هنگام اکران باعث واکنش از سوی افراد حاضر در سالن شد و در هنگام نمایش فیلم حاضران دسته دسته سالن را ترک کرده و یا با دست و سوت های ممتد خود فیلم را مورد نقد قرار دادند. پس از پایان نمایش برخی از اصحاب رسانه درباره عدم حضور پوراحمد در نشست خبری فیلم سخن می گفتند اما پوراحمد در نشست حاضر شد و به شایعات پایان داد.

 

نشست خبری فیلم پنجاه قدم آخرکیومرث پوراحمد (کارگردان)، سعید سعدی (تهیه کننده)، بابک حمیدیان و طناز طباطبایی (بازیگران) از جمله عوامل این فیلم بودند که در نشست حضور داشتند. امیر پوریا نیز مدیریت این نشست را بر عهده داشت.

در ابتدای این نشست خبری پوراحمد گفت: من قبل از حرف هایم یک سوال دارم اولین پلانی که در تو شات بابک حمیدیان و طناز طباطبایی را دیدید همه خندیدند چرا خندیدید؟

این سوال پوراحمد باعث شد تا خبرنگاران واکنش های متفاوتی را به این سوال نشان دهند و جلسه به تشنج کشیده شد.

پوریا در ادامه نشست گفت: ما امسال محافظه کار شدیم و خواهش می کنم سوالات را شفاهی نکنید. فیلم در منتقل شدن سخنان دختر کرد وجه دوگانه پیدا کرده است. فیلم هایی در سینمای ایران ساخته شده مثل باشو غریبه کوچک اما همه چیز قابل فهم است. اما در فیلم شما وقتی دختر کرد در مورد بچه صحبت می کند همه مخاطبان شوکه می شوند که این بچه از کجا آمد؟

پوراحمد پاسخ داد: در این رابطه ما باید به فیلم زیرنویس اضافه کنیم.

در ادامه نشست خبری بابک حمیدیان در جملاتی اظهار داشت: فیلم شهری و آپارتمانی به من برای بازی پیشنهاد نشده است. من امسال دو فیلم سینمایی بازی کردم و بقیه فیلم هایم برای سال های دور است و این فیلم هم خیلی سخت بود. وقتی نقش اصلی فیلمی این چنینی را پیش می گیرید برای آدم مهم است که نتیجه آن چه می شود.

نشست خبری فیلم پنجاه قدم آخردر ادامه نشست خبری طباطبایی در مورد بازی در این فیلم گفت: من برای اولین بار تجربه چنین لهجه غلیظی را داشتم و با توجه به انتخاب لوکیشن ها و شرایط زندگی آن کاراکتر این را به من فهماند که این کرد است و من سعی کردم این را تلطیف کنم و اگر اشتباهی بوده شاید از طرف من بوده من با دو مشاور خیلی خوب لهجه کار کردم. درست یا غلط و تاثیر گذار بودن و یا نبودن آن را نمی دانم و مثل شما برای اولین بار بود که فیلم را می بینم اما برای اولین تجربه برایم بسیار جذاب بود و از نقدهای همه استقبال می کنم و می خواهم من را به عنوان اولین تجربه بپذیرید.

پوریا در ادامه نشست در مورد چند پارگی فیلم و تقسیم بندی فیلم به بخش ابتدایی با نگاهی به اتوبوس شب و نگاهی انسانی و بخش نهایی و لب رودخانه و تنها شدن مهندس و کشته شدن سه عراقی با نارنجک که خیلی ساده اتفاق می افتد از پوراحمد خواست تا در این رابطه توضیح دهد.

پوراحمد پاسخ داد: کشتن عراقی ها یک عمل انتحاری بود که این شخصیت از قصد این کار را انجام می دهد. اگر قرار بود فقط ماموریت در این فیلم داشته باشیم که داستانی وجود نداشت. فیلم همین است و کار زیادی نمی شود در رابطه با آن انجام داد و ساختار و قصه فیلم همین است و اگر کسی فیلم را دوست ندارد من شرمنده ام اما فیلم من همین است و تمام تلاشم را انجام داده ام و فیلمنامه ام را بارها و بارها بازنویسی کردم و بابک حمیدیان بارها در مورد شخصیت خودش به من کمک کرد و اینقدر همه خلاقیت نشان می دادند که فیلم چیز دیگری شد. حسین جعفریان نیز فیلمبرداری اش قابل بحث نیست و مشاور بسیار خوبی برای من بود و در هر پلان و صحنه و زاویه و حرکتی به من ایده می داد و پیشنهاد می داد و با من همدلی می کرد. من شانس داشتم که یک گروه 40 نفره بودیم که همگی فوق العاده و صادقانه کارشان را انجام می دادند.

نشست خبری فیلم پنجاه قدم اخردر ادامه این نشست جعفریان مدیر فیلمبرداری این فیلم توضیحاتی در مورد این فیلم ارائه داد و در ابتدا ضمن ابراز گلایه از خبرنگاران در مورد عدم درج نامش به صورت صحیح در برخی از رسانه ها گفت: من 30 سال است در سینما کار می کنم و همه سینما من را به عنوان مدیر فیلمبرداری می شناسند و از همه می خواهم در کارشان دقت کنند. در مورد فیلم باید بگویم که آقای پوراحمد به من لطف دارند و من کاری را که برای همه فیلم ها انجام می دهم در این فیلم هم انجام دادم من در بازیگری، طراحی صحنه، فیلمنامه و غیره با کارگردان بحث های مفصلی می کنم و شما می توانید از آقای حاتمی کیا، درویش، فرهادی و غیره هم این را بپرسید. فیلم چ و پنجاه قدم آخر هر دو جنگی بودند اما زاویه دید دو کارگردان با هم تفاوت داشت و به هر حال حاتمی کیا از سینمای جنگ آمده و با همه ابعاد آن آشنا است اما پوراحمد از قصه های مجید به جنگ آمده و دلش می خواهد با لحنی شاعرانه به طبعات جنگ اشاره کند و به همین دلیل فضای متفاوتی با سایر فیلم های جنگی داشت و به همین دلیل من یکی از دوستان خودم را پشت دوربین گذاشتم و خودم

پوراحمد دوباره ادامه داد: من در رابطه با خنده می خواهم بگویم درک شما خراب است! لحن ها را شما خبرنگاران عوض می کنید و این حیرت انگیز است! درک و فهم شما خراب است.

بسیاری از اصحاب رسانه به نشانه اعتراض سالن کنفرانس را ترک کردند!

 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از نشست رسانه ای فیلم پنجاه قدم آخر


 تاريخ ارسال: 1392/11/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.