پرده سینما

پیشروی سریع، عقب نشینی سریع؛ نقد و بررسی فیلم ترانسفورمرز: تاریکی ماه

موحد منتقم

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقد و بررسی فیلم ترانسفورمرز: تاریکی ماه به کارگردانی مایکل بی

 

 Transformers: Dark of the Moon

 

ترانسفورمرز: تاریکی ماهاسباب بازی های ترانسفورمرز اولین بار 26 سال پیش در کمپانی هاسبرو  روی خط تولید قرار گرفتند. اسباب های جالبی که  می توانستند با چینشی متفاوت از ماشین تبدیل به روبات بشوند و برعکس. این کشف شرکت اسباب بازی هاسبرو باعث شد کتاب ها، کامیک بوک ها، ویدئو گیم ها و انمیشن های زیادی از روی آنها ساخته شود. این اواخر یک سریال انیمشین ژاپنی هم به اسم ترانسفورمرز: زایش بارها و البته با نام دیگری از صدا و سیمای خودمان پخش شده است. اولین فیلم زنده در سال 2007 با همکاری مایکل بی و استیون اسپیلبرگ روانه ی پرده سینما شد. صحنه های اکشن نفس گیر و تعقیب و گریز های فراوان در فیلم به علاوه وجوه کمدی فیلم باعث شد فروش حیرت انگیزی داشته باشد. دنباله ی آن طبق معمول  دوسال بعدش تولید و در سال 2009 روانه اکران شد؛ ولی این بار موفقیت مالی بیشتری نسبت به قسمت قبل پیدا کرد و فقط در امریکا 400 میلیون دلار فروخت. ولی فیلم به شدت ضعیفی بود. باز هم دوسال بعدتر یعنی امسال قسمت سوم این فیلم با عنوان فرعی تاریکی ماه اکران شده است. فیلمی که امید می رود پرفروشترین فیلم تابستان 2011 باشد. که البته با وجود رقیب قدرتمندی مثل هری پاتر بعید به نظر می رسد.

هری پاتر و شرک و دزدان دریایی کارائیب فقط بخشی از هزاران دنباله ی هالیوودی پر رمز و راز هستند. هر اثر هالیوودی که وقتی در قسمت اول اش با موفقیت می شود در سایر دنباله ها سعی می شود مفاهیم نهیلیستی فراوانی را در پس ظاهر پر زد و خوردش پنهان کنند. سری فیلم های ترانسفورمز از قسمت دوم تغییر رویه داد و رفته است به سوی طراحی مسائل تئوری توطئه  و مسائلی که برای آنها جوابی وجود ندارد. مانند اتفاقی که در 20 جولای  1969 افتاد. نيل آرمسترانگ و ادوين آلدرين در ماه فرود می آیند. در حین پخش برنامه زنده سفر اولین انسان ها به کره ماه، به مدت دو ساعت ارتباط با آنها قطع می شود و یکی از بزرگترین پرسش های تاریخ به وجود می آید که چه شد که در آن دو ساعت ارتباط آپولو 11 قطع شد؟ چه اتفاقی در کره ماه افتاد که باعث شد ارتباط قطع شود؟ بعضی ها احتمال دادند این برنامه با تأخیر پخش می شده و به خاطر مشاهده ی موجودات عجیب و غریب فضایی، پخش تلویزیونی آن به دستور مستقیم رئیس جمهور امریکا قطع شده است. و بعضی ها اصلاً ماجرا را از پایه و اساس تکذیب می کنند و می گویند سفر به ماه دروغ دولت امریکا بود که می خواست از لحاظ علم فضانوردی از شوروی پیش بی افتد. (فضیه ای که حتی در فیلم کاپریکورن یک ساخته پیتر هایمز هم به صراحت متجلی شد.)

ترانسفورمرز: تاریکی ماهفیلم ترانسفورمرز به فرضیه اول علاقمند است و می گوید به این دلیل برنامه تلویزیونی قطع شده است که روبات ها و موجودات فضایی در کره ماه وجود داشته اند. یعنی همان چیزی که عامه مردم دوست دارند بشنوند. دوقسمت آخر ترانسفورمز دست هرچه فیلم نیهلیستی است را از پشت بسته اند و بدون آنکه خود بیننده بداند آشکارا عقاید فراماسون ها را در ذهن او حک می کنند. در این قسمت و قسمت های قبلی اشاره و ارجاع های فراوان به کتاب «ارابه ی خدایان» اریک فون دانیکن وجود دارند و کسانی که این کتاب پرفروش را خوانده باشند به راحتی با  فیلم ارتباط برقرار می کند. فیلم همان قدر به این کتاب ها شباهت دارد که هری پاتر به کتاب های جی کی رولینگ! گویی ریشه فیلم نامه دقیقاً از این کتاب ها گرفته شده است. کتاب هایی که پر از نظریه پردازی های دروغ هستند که صرفاً برای سرکیسه کردن مردم نوشته شده اند و هیچ توجیه علمی ندارند. کتاب هایی که نوشته می شوند، صرفاً به این دلیل که مردم دوست دارند نوشته شوند. سفر به مصر و وجود یک پایگاه مخفی در نزدیک یک سد آبی و سفر به ماه بیخودی درقسمت های قبلی ترانسفورمرز گنجانده نشده است.

ترانسفورمرز: تاریکی ماهبله! این سری فیلم خیلی جالب هستند؛ اما نه از نظر هنری، که از این نظر آشغال یک بار مصرفی بیش نیستند. بلکه از این نظر که بدانید هالیوود چگونه مفاهیم مورد پسندش را در لابه لای فیلم های پرسروصدا قرار می دهد. در سری فیلم های ترانسفورمرز عملاً وجود خدا نفی می شود و این روبات ها هستند که در جایگاه خدا قرار می گیرند. حتی وقتی در پایان قسمت دوم  سام می میرد به یک جهان دیگر می رود که یک روبات کهنسال اجازه ی زندگی دوباره به او می دهد. از طرف دیگر عکس های مخفی در پشت سر بازیگران  و نمادهای فراماسونی بسیار زیاد در فیلم غیر قابل انکار است. تمام قهرمان های روبات فیلم که از آمریکا دفاع می کنند ایستاده می میرند. این نماد سرباز های امریکا است که در فیلم های امریکایی ایستاده می میرند و هرگز بر روی زمین نمی افتند. (در این اواخر هم نمونه تقلیدی وطنی اش هم داشتیم که کیان (سرباز ایرانی) در مختارنامه در حالی که بر شمشیرش تکیه داده شهید می شود. در حالی که اطرافیان اش با خاک یکسان شده بوند کیان به شمشیرش تکیه داده بود و نیافتاد!) برگردیم به فیلم.

سری فیلم های ترانسفورمرز از آن نوع سری فیلم هایی هستند که هر قسمت اش بدتر از قسمت قبلی شده است. این آخری واقعاً از نظر سینمایی به فاجعه ای تبدیل شده است و پس از اینکه فیلم در ادامه قطاری از انفجار و ویرانی و ... تمام می شود در کمال تعجب بدجوری احساس خستگی می کنید. شرط می بندم به جای اینکه میخکوب شوید خمیازه می کشید! داستان از این قرار است که سفینه آپولو 11 در دهه 1960 هنگام فرود بر روی ماه با سفینه ی ترانسفورمرز برخورد می کند. آن سفینه تبدیل به آرامگاه یکی از رهبران به نام  سنتینل پریم (صدای لئونارد نیموی) شده است. یکی از رهبران فراموش شده که به اوپتیموس  هرچه می دانسته یاد داده است و همه چیز را درباره او می داند ولی اوپتیموس همه چیز را درباره او نمی داند. در همین حال یک رهبر خبیث به نام  مگاترون سعی دارد زمین را در دست بگیرد. او برای اینکه کل فضا را به دست بیاورد اول باید زمین را در دست بگیرد. در همین حال سام را می بینیم که از دانشگاه فارغ التحصیل شده است ولی هیچ کاری پیدا نمی کند. دوست دختر جدیدش کارلی نام دارد و جای مگان فوکس را در قسمت قبل گرفته است. سرانجام سام در بخش پستی یک اداره استخدام می شود. رییس شرکت اش بروس برازورس (جان مالکوویچ) است. سام در آنجا توجه یکی از همکاران اش را به نام جری ونگ (کم جئونگ) که تئوری پرداز است و  قبل از مرگ اش توسط  یک لیزر بیک (که طراحی اش خیلی جالب و شبیه کرکس است ولی در اصل یک روبات است که دم آن شبیه عقرب است) جلب می کند. او با سام درباره  نظریه «تاریکی ماه» حرف می زند. پس از این ماجرا او با  سیمور سیمون (جان تورتورو) تماس می گیرد و می گوید دسیپتیکاننزها تمامی افرادی را که ربطی به ماجرای پرتاب سفینه به فضا داشته اند نشانه گرفته اند. ادامه ماجرا هم به راهی مثل قسمتهای قبلی ختم می شود. دوباره اپتیموس ها و سام و ارتش امریکا با یکدیگر هم پیمان می شوند تا دنیا را بار دیگر نجات دهند.

ترانسفورمرز: تاریکی ماهربط دادن فیلم به ماجرای آپلو11 خیلی بی ربط و نچسب است. فقط این خاصیت را دارد که به ملت جهان یادآوری کند این آمریکا بود که برای اولین بار پا به کره ماه گذاشت. گفتگوهای فیلم مسخره است. جملاتی که آبتیموس روبات مثبت می گوید آدم را یاد سخنرانی های بوش و اوباما می اندازد و دقیقاً از همان ریتم و مفهوم برخوردار است. اگر این فیلم را دیدید حرف های فلسفی که آبتیموس می زند و شعار هایی که می دهد را با حرف های اوباما و بوش مقایسه کنید.

خوب درآمدن ماجراهای عشقی در این جور فیلم های تین ایجری از عوامل موفقیت فیلم است. در این قسمت دیگر مگان فوکس حضور ندارد به جایش یک دختر بلوند در همان مایه های چهره ی مگان فوکس به نام  رزی هانتیگتون را انتخاب کرده اند که انصافاً هنرپیشه ی بد و بی استعدادی است.

مایکل بی از معدود کارگردان هایی است که شناخت درستی از اکشن مردم پسند دارد. یعنی خوب می داند که تین ایجر هایی که به تماشای فیلم می روند چه چیزی را می خواهند. به همین خاطر صحنه های اکشن جاه طلبانه فیلم هیچ حد و مرزی ندارند و روبات های مختلف و ویرانی های عظیم در فیلم همه و همه برای تماشاگران سنگ تمام گذاشته اند. یعنی اگر یک نفر در سالن انتظار سینما باشد احساس می کند در درون سالن جنگ جهانی به پا شده است. فیلم به قدری آلودگی صوتی ایجاد می کند که در هیچ فیلمی سابقه نداشته اشت. از نیمه فیلم به آن طرف سکانسی نیست که صدای انفجار و زد و خورد شنیده نشود. تماشاگران  مسن با این حجم سروصدا و انفجار  باید بروند زیر صندلی سنگر بگیرند. تنها چیز قابل انتظار در این فیلم جلوه های ویژه است. جلوه های ویژه ی فیلم فوق العاده قوی است و نسبت به دو قسمت قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است.

وقتی بچه بودم آدم آهنی های زیادی داشتم که خیلی با آنها بازی می کردم و کلی رویای اکشن باهاشان می ساختم که مثلاً حمله می کنند و همه جا را نابود می کنند. با این مکعب های خانه ساز برج می ساختم و با آدم آهنی ها می زدم خرابشان می کردم. خیلی لذت بخش بود. اگر آن  زمان فیلم ترانسفورمرز را می دیدم بهترین فیلم عمرم می شد چون رویاهایم را به واقعیت تبدیل می کرد و چیزهایی که در ذهن ام ساخته بودم را روی پرده سینما مجسم می کرد. به همین دلیل است که بچه ها و تین ایجرها برای دیدن این فیلم به سالن های سینما هجوم می برند و بدون توجه به مفهوم و ساختار فیلم از آن استقبال م کنند. ولی در شرایط فعلی ترانسفورمرز3 فیلمی بیش از یک اکشن بی مخ و پرسروصدای هالیوودی نیست که با همان سرعت و اکشنی که پیش می رود با همان سرعت هم از ذهن ها فراموش خواهد شد.

 

 

در همین رابطه نقد و بررسی دیگر فیلم های اکران تابستان 2011 را بخوانید

پیشروی سریع، عقب نشینی سریع؛ نقد و بررسی فیلم «ترانسفورمرز: تاریکی ماه»

رابطه معکوس طنز و ضریب هوشی؛ نقد و بررسی فیلم «خماری2»

در جستجوی چشمه آب حیات، نقد و بررسی فیلم «دزدان دریایی کارائیب: سوار بر موج های غریبه»

یک کماندار با دو هدف متفاوت؛ نقد و بررسی فیلم «ثور» ساخته کنت برانا

ترکیب عشق سرعت و سرگرمی خالص؛ نقد و بررسی فیلم «سریع و خشمگین»

نه تیره، نه روشن، خارق العاده و خاکستری؛ نقد و بررسی فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ2»

ابر قهرمانی با مأموریت تخیلی؛ نگاهی به فیلم کاپیتان آمریکا ساخته جو جانستون

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/4/12
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>محمد:

میدونی مشکل ما ایرونیا چیه؟فکر میکنیم ما بهترینینم و بقیه بد. کاش یه کم تو لابه لای حرفاموم عمل هم میکردیم.

2+1-

چهارشنبه 15 خرداد 1392



>>>يك نفر:

نظر من اين است كه1.شما كه هيچي از بعد هنري يك فيلم نمي دوني نبايد اصلا در مورد بعد هنري يك فيلم نظر بدي (مثل بيشتر منتقدين ايران) امثال شما فقط ضعف هاي خود را با نقد هاي سياسي/ديني مي پوشانيد.اگر شما از اين فيلم نقد سياسي/ديني داريد و اين انتظارات رو هم داريد مي تونيد توضيح بديد چرا{بيشتر نه همه} فيلم هاي كشور ما از هيچ نظر/سياسي-فرهنگي-ديني و .../ هيچي براي ارائه به مردم ندارد و مردم كشور ما با اين تاريخ با عظمت بايد سريالي هاي مثل جومونگ و پشت كوه هاي بلند را نگاه كند ؟ [با احتساب اينكه اين فيلم و ديگر فيلم هاي هاليوود مشكل دارند] 2. درمورد رزی هانتیگتون مي توانيد بگوييد كلا در چند سكانس فيلم بازي اونو ديديد ؟شايد در همه سكانس فيلم نه B-) واقعا براتون متاسفم كه معياراتون اين چنتا سكانس است 3.منم شرط مي بندم شما اصلا فيلم رو نديدي واقعا مگاترون مي خواست كل فضا رو تسخير كنه يا مي خواست سايبرترون رو نجات بده 3.خودت را بزار جا نويسنده ي فيلم شما چطوري مي تونستي در اين سه فيلم {خدا} را وارد فيلمنامه كني 4.... در آخر يك مقدار دقت بيشتر در ديدن اين فيلم از خودت نشون بده

0+0-

سه‌شنبه 6 تير 1391



>>>ahmad:

آقای صابر تو تا به حال بازی های خانم مگان فوکس دیدی که بهش همین طوری ری میدی اول قبل از اینکه درمورد چیزی بخوای ری بدی برو تحقیق کن برادر من

0+0-

چهارشنبه 3 خرداد 1391



>>>علی:

چرت ترین نقدی بود که به عمرم خوندم. چون تنها قصد تخریب فیلم رو داشت. فیلم هم اصلا خسته کننده نبود و خیلی جالب و دیدنی بود. برای شماها همون بهتره که برید فیلم مختارنامه و دیگر فیلم های چرت ایرانی رو ببینید و با کیان و امثال اینها حال کنید.

0+2-

پنجشنبه 7 ارديبهش



>>>میلانو:

من نمی دونم چرا بعضی از دوستان با نقد سیاسی مخالفند. فقط دوست دارن از جلوه های ویژه و غیر ویژه فیلم لذت ببرند.به اطلاع این دوستان برسونم که اگه از کل فیلم لذت بردین حتما از سکانسی که پرچم کشورمونو برعکس نشون می داد هم خوشحال بودین !!!!! خود فیلم دیگه داره داد میزنه من سیاسی هستم اونم سیاست علیه ایران ! اونوقت دوستان میگن آقای منتقد کودک درونتو پرورش بده .اینو مجبورم بگم خواستی سانسورش کن : خاک تو سر ما که مثل ببو گلابی داریم فیلم نگا میکنیم!!!

1+0-

جمعه 23 دي 1390



>>>منتظر:

سلام دوستان. به این لینک هم یک سری بزنید. یه نقد جالب توش بود که خیلی پسندیدم http://coming-sun.ir/?p=21

0+0-

چهارشنبه 16 آذر 1390



>>>خورشید می آید:

خانم سارا 24 حرفتون درسته.میدونید چرا؟؟ چون فقط اونا میتونند 200 میلیون دلار برای کم رنگ کردن خدا در ذهن مردم خرج کنند. ای کاش توی ایران ما کسی پیدا میشد که نه 200 میلیون دلار،اما لا اقل کمی بیشتر از فیلم های چرت و پرت ایرانیريالهزینه کنه و یه فیلم بین المللی در اثبات وجود خدا بسازه

1+0-

شنبه 12 آذر 1390



>>>arman:

واقعا حال می‌کنم بچه‌هایی که روک حرفشونو میزنن . منم موافقم که نباید سیاست و وارد اینجور حرفا کرد . خدایی من اگه اونجا بودم و یکنفر از جهان سوم دهنشو باز میکرد یه هم چین نقدایی میکرد اول یه نیشخند میزدم بد یه فیلم میساختم راجع ادمیی‌ که سینمای خودشون در حد مستراست بد میان نقد می‌کنن

0+0-

جمعه 29 مهر 1390



>>>مرگ بر استکبار:

آقا پیشنهاد می کنم که برای اینکه این اجانب به درک واصل بشن سریال مختار رو به قیمتی نازل به هالیوود عرضه کنیم تا اینا بدونن فیلممممممممممممممممم یعنی چی!!!!!!!!!!!!!!!!

1+0-

يكشنبه 24 مهر 1390



>>>مجتبی:

یعنی فیلم بدتر از این نمیشد.مخصوصا اونجاش که ربات ها به مقر مخفی سلاح های هسته ای ایران حمله کردند.واقعا بچه بازی بود.دم ایرانی گرم که خوب سوزوندتشون!

1+0-

جمعه 15 مهر 1390



>>>Arash:

تخريب فيلمهاي موفق و كارگردانان آنها نقد نيست...بهترين توصيف براي اين كار ، لجن پراكني ميباشد.

0+1-

دوشنبه 4 مهر 1390



>>>فري طلا:

سلام. بيتا جان و تمام كسايي كه از اين فيلم برداشت سياسي ميكنين . مي خوام اينو بدونيد كه اگه اين فيلم هر جنبه اي داشته باشه(اعم از سياسي و ...) به من و طرفداراش مربوته نه به كسايي مثل شما (تا ديديد داره تو فيلم مسخره ميشيد (گذاشتن پرچم ايران چپه و ...) زود انتقاد ميكنيد . ببخشيد كه اينقدر رك حرف زدم.ولي به شما مربوط نيست...!!!!!!!!!!!!!!!!!

0+0-

پنجشنبه 31 شهريور 1390



>>>e.t:

دهنتون سرویس .عجب نقدهای جالبی دارید تو سایتتون .از ساعت 10 صبح تا الان که 4 عصره داره تو سایتتون میچرخم .خیلی عالی بود. بهترین نقد رو جناب فاضلی برای جدایی نادر از سیمین نوشته بود و نقد هری پاتر و این ترانسفورمرزها هم جالب بود.کلی درس یاد گرفتم از مقاله های سایت.محشرید

1+0-

سه‌شنبه 18 مرداد 1390



>>>حمید مگا ترون:

یه روز خوب میاد واقعی!!!!!!1

0+0-

سه‌شنبه 4 مرداد 1390



>>>عصبانی:

تراوشات یک ذهن خطرناک!واقعا لرزه بر اندامم افتاد

0+0-

دوشنبه 3 مرداد 1390



>>>منصور د:

خیلی باحال بود .نقدت نه .عکس هایی که برای نقدت گذاشتی:))))))))

0+0-

چهارشنبه 29 تير 1390



>>>رامتین:

آقای منتقم گرامی، بحث کردن درباره ی نیهیلیسم و فراماسون و دین و خدا در فیلمی ضعیف مثل ترانسفورمرز کاملا بیهوده و عبثه. فیلمی که میخواد پیامی رو برسونه (چه آمریکایی باشه چه نباشه) اولا باید بتونه تماشاگرش رو راضی کنه. وقتی اینکارو کرد اونوقت میتونه پیامش رو هم به مخاطب ایقا کنه. واقعا فکر میکنین تماشا گر بخت برگشته با وجود اون همه سر و صدا و سر درد توجهی هم به پیام ها پوچ و توخالی فیلم میکنه. شما منتقد بدی نیستین اما از الان بهتون میگم بهتره اول از نظر فنی هنری یه فیلم رو نقد کنی بعد اگه جا داشت به این مباحث هم بپردازی. با این روش خواننده ی حرفه ای مثل من رو از مطلب زده میکنین. نصیحت من رو به عنوان یه همکار بپذیرید.

0+0-

دوشنبه 27 تير 1390



>>>hossein:

نمي دونم چرا اين آقاي منتقد به فيلمبردار اين فيلم هيچ اشاره اي نكرده.امير مكري فيلمبردار اين فيلمه. فيلمهاي bad boys 2 و Season of the Witch وFast & Furious رو هم فيلمبرداري كرده .برين بيشتر راجع به اين هموطنمون اطلاعات كسب كنين.پرچم ايراني ها توي هاليوود هم بالاست http://en.wikipedia.org/wiki/Amir_Mokri http://amirmokri.net

1+0-

يكشنبه 26 تير 1390



>>>cr7:

بعضی ها فکر میکنن با بد جلوه دادن این فیلم میتونن بگن عقل کلن

0+0-

يكشنبه 26 تير 1390



>>>keley:

اين نمادهاي فراماسونري كه جديد نيستن هميشه بوده.اين ضد خدا و اينجور حرفا هم اونايي كه درد دين دارن آزار ميده.فعلا كه اين خدا پدر همرو درآورده.با وجود اين همه خرج و تبليغات و تكنولوژي معلومه كه پس زمينه هاي سياسي و ... رو هم وارد ميكنن ولي بازم به نظر من اشكال نداره چون همه جور فيلمي تو هاليوود ساخته ميشه حالا چه يعضي فيلما بيشتر چه كمتر ولي هست.رمز موفقيتشم همينه براي همه يه چيزي پيدا ميشه.

1+1-

جمعه 17 تير 1390



>>>حسین:

به نظرم یه اکشن تخیلی عالی ای است,حرف نداره.کلا دیدنش خیلی باحاله من 4 بار 1,2 را دیدم.

0+0-

چهارشنبه 15 تير 1390



>>>مرتضی:

بابا گلی به جمالت! ما هم همینو میگیم منتقد به نکاتی توجه میکنه و اونارو به خواننده میگه

0+0-

سه‌شنبه 14 تير 1390



>>>علیi:

اقا اصلا میگیریم این فیلما بد ضد خدا فراماسونی اخه یه جوون 20 21 ساله که به این جور چیزا توجه نمیکنه این شما منتقد هایین که به این نکات توجه میکنین .امثال من و جوون هایی که اینجور فیلم ها رو نگاه میکنن فقط فکر بکش بکششو انفجار و هیجانن نه مفاهیم فراماسونی و ضد خدا

0+0-

سه‌شنبه 14 تير 1390



>>>مرتضی:

منطق سارا24 ساله و کامنتای طرفدارش عجبیه! این کامنت نشون میده کسانی که اونارو گذاشتن قبول کردن که فیلم ترانسفورمرها طبق نقد موحد منتقم یه فیلمیه که خدا رو نفی میکنه، اما حاضر نیستن درستی نقدو قبول کنن و میگن طرف حق داره ضد خدا باشه چون پول خرج کرده! داداش! آبجی! کلاهتو بگذار بالاتر! نقد کارشو درست انجام داده میگه اگر فیلمو دیدی حواست باشه که ضد خداست و تو بجای اینکه افرین که فیلمو شکافتی میگی بیخود کردی منتقد! پول داده! بابا دست مریزاد! یه بار دیگه نقد و کامنتا رو بخونین محشرین والله

0+0-

سه‌شنبه 14 تير 1390



>>>دکتر ارنست:

سارا 24 ساله واقعا کامنتتون جالب بود.باید با آب طلا نوشت.عجب حرف درست و درمانی زده اید خانم.راست میگید بنده خدا کارگردان و تهیه کننده 200میلیون دلار خرج کرده که عقایدش رو تبلیغ کند.عمرا یه مسئول تو ایران و یا هر نهادی حاضره 200میلیون دلار خرج تبلیغ اسلام بکنه.بعد جالبه که افرادی مثل جناب منتقم انتظار دارن کارگردان بیاید درس خداشناسی و مذهب هم بدهد.نه تنها این جناب منتقم بلکه کلیه افراد و مسئولان که از سیاست های هالیوود انتقاد میکنند باید در جواب انتقاداتشان گفت:شما برای تبلیغ اسلام چه کاری کرده اید؟

1+0-

سه‌شنبه 14 تير 1390



>>>مجید:

20 بود نقدت. تنکیو وری ماچ!

0+0-

سه‌شنبه 14 تير 1390



>>>عرفان ز:

درست که بخشهای از فیلم سیاسی هست اما هالیود همینه چه کار میشه کرد

0+0-

سه‌شنبه 14 تير 1390



>>>یکی مثل خودم.:

شرک فراماسونیه؟وااااااااااااااااااای.بیا منو بکش.نکنه اون الاغه نماد فراماسون توی شرکه:))).نظر خانم سارا 24ساله زیبا بود و منو به فکر فرو برد.

0+0-

دوشنبه 13 تير 1390



>>>صابر:

جناب امید خان نکه سرکار خانم مگان فاکس یه 20-30تایی اسکار گرفته!داداش چرا جوک میگی؟اونم یکیه مثل رزی رو هانتیگتون که فقط بخاطر قیافه اش میارن فیلم بازی کنه چون اصلا تو این فیلم ها مهم ربات ها هستند و بازیگران همشون نقش مکمل هستند.فکر نکنم کسی بیاد مثلا شیالابوف رو تو این فیلم ببینه .همه میان که روبات ها و زد وخرد ها رو ببینن.

0+0-

دوشنبه 13 تير 1390



>>>Mojtaba.b89:

این که تو درصدی از فیلمهای هالیوودی مباحث درونی ضدخدایی و یا همین شیطان پرستی و اومانیسم و ... وجود داره درسته اما باید یه نکته ای رو همین جا به همه مخصوصا به " هومن " بگم . ماتریکس صرفا قسمت اولش نه تنهافیلم فراماسونی نیست بلکه ضد فراماسونی هم هست . البته متاسفانه یا خوشبختانه درک فیلم ماتریکس 1 کاره خیلی سختیه چون به نظرم پیچیده ترین و نمادپردازترین فیلم تاریخ سینماست ؛ اما اگه می خواین منظورم رو متوجه بشید پیشنهاد می کنم فیلم انیمیشنی شاهکار " انیماتریکس AniMatrix " رو بدون پیش زمینه ذهنی ببینید مخصوصا اپیزود 8 ( رکورد جهانی ) تا متوجه قدرت معنایی این فیلم بشید . با سپاس از عوامل سایت پرده سینما

1+0-

دوشنبه 13 تير 1390



>>>رویا:

اسم فیلم خیلی قشنگ است.تاریکی ماه.چون ماه خودش معمولا تاریکی رو روشن میکند ولی اینجا اسمش تاریکی ماه هست. و ماه خودش همرنگ تاریکی شده است.من عاشق این پارادوکس ها هستم.هرچند بیان کردن اینجور مسائل برای اینجور فیلمی مثل جوک میماند ولی به هرحال جالب بود.

0+0-

دوشنبه 13 تير 1390



>>>دادا رسول:

هاهاهاها:))))))))))کامنت ها عالی بود.خوشم میاد موحد خوب میتونه دست بزاره رو نقاط حساستون و اعصابتون رو خرد کنه.کلی حال کردم دادا.دمت گرم

0+0-

دوشنبه 13 تير 1390



>>>امید:

مگان فوکس کجا و این دختر خانومه رزی رو هانتیگتون مانکن کجا؟اصلا بازیگری بلد نیست.

0+0-

دوشنبه 13 تير 1390



>>>فرزاد قصه گو:

با تشکر از نقدهای جالب پرده سینما.این نقد خیلی عجیب و غریب بود من اصلا نفهیدم باید به جنبه های سیاسی فیلم توجه کنم یا خود فیلم.گیج شدم.درضمن نیلوفر جان خودت رو ناراحت نکن سانسورچی محترم نظر نرگس خانم را کلا پاک کرده است.

0+0-

دوشنبه 13 تير 1390



>>>هومن :

عالی بود جناب منتقم .واقعا خوبه که به این نکته ها توی نقداتون اشاره میکنید .من خودم کتاب ارابه ی خدایان را خواندم و همون موقع که خوندم به نظرم اومد باید خالی بندی باشد.چون مثلا یه عکسی انداخته بود که عکس یه بشقاب پرنده بود و از اهرام مصر پیدا شده بود .کل وب رو زیر و رو کردم غیر از کتاب جناب فون دانیکن هیج جایی به این موضوع اشاره نکرده بود..من نمیدونم این آمریکا چه روغن غازی داره که انقدر بعضی ها خوششان می آید ازش دفاع کنند.کل منتقدای دنیا گفتن فیلم آشغاله بعد تا شما گفتی بده و حرف سیاسی زدی شده بهترین فیلم از نظر حضرات.من اتفاقا از این طرز نقد نوشتن خوشم میاد چون دیگه خیلی تکراری شده بیای بگی بازی اون خوب بود و کارگردانی بد بود و ...!این رویه را لطفا ادامه دهید.البته به نظر من هری پاتر و ماتریکس خیلی خیلی فراماسونی تر از این فیلم ترانسفورمرز ها است.من چون خودم علاقه دارم که فیلم ها رو زیرو رو کنم و همین جوری الله بختکی فیلمی رو نگاه نکنم از این نقدت خیلی خوشم اومد.فیلم های هالییوود پر از نشانه های عجیب غریب است که از خود فیلم ها خیلی خیلی جالب تر هستند

1+0-

دوشنبه 13 تير 1390



>>>بیتا:

تازه حالا میفهمم اقای منتقم یه منتقد درجه یکه. و تازه میفهمم طاعون هالیوود چقدر وحشتناکه. هالیوود طوری جوونا رو مسخ کرده که حاضر نیستن حتی یک کلمه درباره فکرای سیاسی پشت فیلمهاش بخونن و بشنوند. تماشچیای هالیوود خودشونو چشم و گوش بسته به فیلمای اون سپردن. یه بار کامنتای این مقاله رو مرور کنین تا متوجه منظورم بشین.

2+0-

دوشنبه 13 تير 1390



>>>علی:

چون خیلی اهل فیلم دیدن هستم همیشه نقدهای مربوط به فیلم ها رو هم میخونم و برام مهمه. ولی اینو انصافا میگم که تا بحال نقدی به این چندش آوری ندیده بودم!! متاسفم. من هیچکدوم از این 3گانه ترانسفورمرز رو تابحال ندیدم. ولی از سمت و سوی دیدگاه متتقد واقعا بدم اومد.

0+1-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>نیلوفر:

من میخوام جواب کامنتی که با امضای "نرگس" گذاشته شده رو بدم. خانم محترم شما ظاهراً تازه به دنیای وب ورود کردین چون نمیدونین اگه سیستم تاییدنظرات وجود نداشته باشه مخاطبها چه توهینهایی به "شعور" نویسنده و حتی سایر خواننده ها میکنند

0+0-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>نرگس:

من از خوانند گان سایت شما هستم و اولین بار است که میخوام نظر بدم چون به نظرم این نوع سیستم نظر دهی که باید تایید بشه توهین به شعور مخاطب و نظر دهنده است.به هرحال خواستم بگم جناب منتقم این فیلمی نیست که برای منتقدان ساخته شده باشد و نباید با همان عینکی که فیلم های هنری را نقد میکنید این فیلم را نقد کنید.

0+0-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>ناشناس:

کامنت سارا24ساله عاااااالی بود.مرسی

1+0-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>جندک:

موحد چرا چرت میگی داداش؟نقد فیلم میکنی یا نقد سیاسی /دینی فیلم؟همه چیز که سیاسی نیست.از اولش شروع کردی رسیدی که اپولو 11 و بعدش مختار!و بعدش اوباما و بوش. که شما موفق شدی با یک مقاله ی منحصر به زوج ربطشون بدی!

0+1-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>سارا24ساله:

یک سوم آخر نقدت خوب بود.بقیه اش چیزی تو مایه های گفتگوهای مزخرف تلویزیونی خودمان بود.اصلا چرا باید خدا در این فیلم ها باشه؟شاید کارگردان و تهیه کننده اش حال کرده 200میلیون دلارخرج کنه که بگه خدا وجود نداره.مشکلیه .هروقت تو حاضر شدی برای اثبات وجود خدا 200میلیون دلار خرج کنی بعد بیا این حرف ها رو بزن.

2+2-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>Mojtaba.b89:

آقای منتقم چند وقتی بود که منتظر نقد شما بر فیلمهای جدید بودم . نقد خوبی بود مخصوصا قسمت های تحلیلی فیلم که کاملا روشنم کرد البته به نظر میاد این فیلم از قسمت دوم بهتر باشه . با تشکر از سایت پرده سینما

0+0-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>مهرداد سرابی :

وای بابا شماها دیگه کی هستید.انتظار داری ... تورو خدا یکم منطقی باشید.این ها عیب یک فیلم نیست.

1+2-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>علی امامی:

اقای موحد شما منتقد بسیار خوبی هستید ولی یک اشکال بزرگ دارید خواهش میکنم به پس زمینه های سیاسی فیلم ها کاری نداشته باشید .شما در این نقد به جای انکه فیلم را نقد کنید پس زمینه های سیاسی ان را نقد کرده اید.بهتر نیست کودک درون خود را تقویت کنید و به جای توجه به پس زمینه های سیاسی مثل کودکیتان از خود فیلم لذت ببرید

0+2-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>عرفان:

پس انتظار داری بیان برات اصول دین بگن تو فیلماشون؟چرت میگیا.

0+2-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>فرود:

عجب جواد بازاریه فیلمه.از این فیلمهاست که اگر تو لاله زار اکران میشد تا 100سال فروش میکرد:))))))))))

0+4-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>tioti:

عید شبکه3 میده.دوقسمت قبلی هم تو صدا و سیما نشان داد دیدم.خیلی فیلم های جالبی بودند.

1+1-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>حمیدرضا:

عجب فیلم توپیه.مشکل شما میدونی چیه؟میای این فیلم رو با سخنرانی پادشاه و پدرخوانده مقایسه میکنی و انتظار داری مثل اونا باشه.درحالی که هدف اینجور فیلم ها سرگرمی بچه ها است نه اموزش مفاهیم انسانی به انها.منتقدان عزیز این را درک کنید.

2+3-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>قیصر:

ربط دادن ترانسفورمرزها به قسمت جدید مختار نامه فقط از عهده منتقدی مثل منتقم بر می آید!قیاس مع الفارق به این میگن.سوال ادبیات کنکور امسال بود بلد نبودم جواب بدم .ولی اگر تو بودی حتما جواب میدادی.

1+3-

يكشنبه 12 تير 1390



>>>رضا :

موحد استیل نقدات عوض شده.خیلی کاملتر بررسی میکنی.دمت گرم .همینجوری نقد کن و سرسری نگذر.این مایه های سیاسی نقدات هم واقعا داره آزاردهنده میشه.اینجوری نیست به خدا.انقدر بدبین نباشید به این هالیوود.

1+2-

يكشنبه 12 تير 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.