پرده سینما

سیمرغ ها به پرواز درآمدند؛ گزارش کامل آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

سارا طاهرمقدس









 

مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ساعتی قبل در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد با حضور تعداد کثیری از هنرمندان، اهالی رسانه و مسئولین سینمای ایران برگزار شد.

 

اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجربه گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در این مراسم چهره های شاخص فرهنگی و هنری کشور دیده می شدند و ازدحام جمعیت ساعت ها قبل از آغاز مراسم در اطراف برج میلاد به چشم می خورد.

در ابتدای این مراسم که با پخش سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گشت، شهیدی فر که اجرای مراسم را بر عهده داشت روی صحنه آمد و ضمت خوشامدگویی به حاضران گفت: سینمای ایران تجسم بخش آزادی است و موجبات رشد و پیشرفت کشور را فراهم می کند سینمای ایران در حال حاضر از لحاظ کمی در شرایط خوبی به سر می برد و فیلم های درجه یک تولید می کند و در نهایت من امیدوارم کسانی که امشب از این مراسم جوایز را به خانه های خود می برند استحقاق دریافت این جوایز را داشته باشند.

سپس تصاویری از کارهای انجام شده برای برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر پخش گردید و در نهایت محمدرضا عباسیان دبیر این دوره از جشنواره روی صحنه آمد و در جملاتی خطاب به حاضران گفت:

تشکر می‌کنم از اینکه امشب در کنار ما حضور دارید و مدیرانی که به من اعتماد کردند از همه همکارانم که تیم بزرگی برای برگزاری جشنواره بودند و مدیران بخش‌های مختلف قدردانی و تشکر می‌کنم که روزهای گذشته را به سختی کار کردند.از سینماگران عزیزی که فیلم‌هایشان در جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه حاضر شد یا دوستانی که فیلم‌هایشان در بخش‌های مختلف مسابقه حضور پیدا نکرد اما بودنشان به جشنواره رونق بخشید. در اینجا باید از اهالی رسانه و مردمی که از اولین روز جشنواره از این رویداد مهم استقبال کردند و باعث رونق جشنواره فیلم فجر شدند تشکر کنم، دست تک‌تکشان را می‌بوسم و آینده درخشانی را برای سینما آرزو می‌کنم اگر کوتاهی در جشنواره بود بر عهده من دبیر بود.

اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجرسپس تصاویری از فیلم های این دوره از جشنواره پخش گردید و پس از آن اسامی هیئت داوران بخش سینما حقیقت اعلام شد و سپس نوبت به اهدای جوایز این بخش گردید که جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا گردید:

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی و هنری به همراه مبلغ 15 میلیون تومان به هادی بهروز برای تصویربرداری فیلم روزهای زمستان

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به همراه مبلغ 15 میلیون تومان به مهدی زمانی پورکیاسری برای فیلم مشتی اسماعیل

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به همراه مبلغ 15 میلیون تومان به رامتین بالف برای فیلم رودخانه لیان

سپس و در ادامه این مراسم نوبت به اهدای جوایز فیلم های اول رسید و به همین منظور از هیئت داوران این بخش دعوت شد تا برای اهدای جوایز روی صحنه بروند. در این بخش جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا گردید:

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی هنری به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به فرشاد محمدی به خاطر فیلمبرداری برلین منفی 7

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به هادی مقدم دوست برای فیلم سر به مهر

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به همراه مبلغ 25 میلیون تومان به سید محمود رضوی مجد  برای فیلم دهلیز

هنگامه قاضیانی در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجررضوی مجد هنگام دریافت جایزه اش خطاب به مردم گفت: سیمرغ بلورین بهترین فیلم را معمولاً به تهیه کننده ها می دهند اما به عقیده من این سیمرغ متعلق به همه گروه است و جایزه بهروز شعیبی را هم مردم با دستانشان دادند.

محمدرضا عرب نیز که یکی از اعضای هیئت داوران این بخش بود پشت تریبون رفت در جملاتی گفت:

فیلم های اول این دوره از جشنواره همه متعلق به بخش خصوصی بود و هیچ حمایت دولتی از فیلم های اول و فیلمسازان اول صورت نگرفت و تکلیف اینکه انجمن سینمای جوان یا فارابی متولی حمایت از فیلمسازان اول هستند روشن نشد و به همین دلیل فیلمسازان اول بلاتکلیف مانده اند شخص من نیز بیش از 18 ماه است که پروانه ساخت برای یک فیلم در مورد «خلیج فارس» دارم که متأسفانه شرایط تولید این فیلم فراهم نشده است.

سپس در ادامه این مراسم جواد شمقدری ریاست سازمان سینمایی کشور روی صحنه رفت و در جملاتی گفت:

جشنواره فیلم فجر بزرگترین، مهمترین و زیباترین رویداد سینمایی کشور است.

وی افزود: در فیلم‌های سینما سه گرایش دیده می‌شود گروهی از فیلم‌ها به سمت سینمای بدنه و به دنبال سرگرمی و مخاطب عام هستند بخش دیگری از سینما راغب هستند تا رأی و نظر داوران جشنواره‌‌های جهانی را به خود جلب کنند و گروهی از فیلم‌ها نگاهی محتوایی و ارزشی به موضوعات داشته و آنها را دستمایه قرار می‌دهند. اتفاق مبارکی امسال رخ داد، اکثر فیلم‌های ما به این سه بخش توجه داشتند و سه ضلع سینمایی را تکمیل کردند.جذب مخاطب و داشتن محتوا و ارزش‌های متعالی و مفهومی در اکثر آثار دیده می‌شود همچنین بخشی از فیلم‌ها به گواه داوران بین‌المللی جشنواره فجر بسیار خوب و با محتوا ساخته شد و همه را شگفت‌زده کرد زیرا فیلم‌ها در این بخش در خدمت برنامه‌ها و نگاه‌های ملی کشور بودند و مخاطب را با خود همراه ساختند. سینمای ایران نیاز به همگرایی و همدلی دارد و اهالی رسانه و سینماگران در این دوره همدل و همراه بودند و به سهم خودشان وظایف را انجام دادند.ما سینماگران با بهره‌گیری از هنر زیبا و گنجینه ذیقیمتی که در اختیار داریم باید میراث نسل‌های گذشته را به کمک هم به تعالی برسانیم.

جواد شمقدری در اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجروی در ادامه سخنانش اظهار داشت: به سهم خودم امروز که بزرگترین راهپیمایی و با شکوه‌ترین آن‌ها بوده است را به ملت ایران تبریک می‌گویم اما باید بگویم هنوز سوژه‌های مناسب و در خور شأن انقلاب را نتوانستیم به تصویر بکشیم.همین جا از همه هنرمندان می‌خواهم تا سوژه و فیلم‌نامه‌ای را اگر دارند به ما ارائه دهند. این اختتامیه چهارمین دوره جشنواره در زمان مدیریت من است و از محمد خزاعی و آقای مسعود شاهی که در دوره‌های قبل ما را همراهی کردند تشکر و قدردانی می‌کنم همچنین هیئت داوران و هیئت انتخاب، اهالی رسانه که ما را همراهی کردند امیدواریم سینمای ایران با حمایت‌های شما عزیزان راهی متعالی را پیش بگیرد موفق و پیروز و سربلند باشید.

سپس نوبت به اجرای موسیقی زنده رسید و پس از آن اهدای جوایز به برگزیدگان بخش سودای سیمرغ شد.

در این بخش جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا گردید:

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به  محسن روزبهانی برای فیلم استرداد

 

 

 

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به بهنام خاکسار برای فیلم عقاب صحرا

اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجرسیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به محمد رضا دلپاک برای فیلم برلین منفی 7

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به یدالله نجفی و رشید دانشمند برای فیلم قاعده تصادف

سپس و در ادامه این مراسم همسر اصغر شاهوردی که همراه با وی برای اهدای جایزه بهترین های بخش صدابرداری و صداگذاری روی صحنه آمده بودند در جملاتی گفت:

بزرگترین افتخار من این است که همسر اصغر شاهوردی هستم و مطمئنم اگر حمایت های شما نبود اکنون من و اصغر در اینجا نبودیم. من از آقای وزیر، آقای شمقدری و برادر عزیزم آقای میرعلایی تشکر می کنم که در تمامی مشکلاتم من را یاری کردند و کمک حال من بودند.

سپس نوبت به اهدای سایر جوایز بخش سودای سیمرغ رسید و جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا گردید.

 

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به آتوسا قلمفرسايي برای فیلم حوض نقاشی

سیمرغ بلورین چهره پردازی به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به امير اسكندري برای فیلم رسوایی

 سیمرغ بلورین بهترین تدوین به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به بهرام دهقانی برای فیلم آسمان زرد کم‌عمق و استرداد

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به حامد ثابت برای فیلم برلین منفی 7

اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجرسیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به هومن بهمنش برای فیلم دربند

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن  به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به پگاه آهنگرانی برای فیلم دربند

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به هانیه توسلی برای فیلم دهلیز

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به رامبد جوان برای فیلم گناهکاران

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به همراه مبلغ 20 میلیون تومان به حمید فرخ نژاد برای فیلم استرداد

سپس برای اهدای سایر جوایز این بخش اعضای هیئت داوران روی صحنه رفتند و مهدی فخیم زاده بیانیه هیئت داوران را به شرح زیر قرائت نمود:

سالی که گذشت برای سینمای ایران سال خوبی نبود از میان فیلم‌هایی که به نمایش عمومی درآمد آنها که پرفروش بودند و می‌توانستند مخاطبی را که قهر کرده بودند به سالن‌ها بکشانند در نیمه راه از نمایش آنها جلوگیری شد و از پرده پایین آمدند. فضای ناامن و متزلزل برای فیلم‌هایی بود که در این شرایط اکران می‌شدند و تنها در تهران نمایش داشتند. نهادها و مؤسسات فرهنگی و هنری که قرار بود به بالندگی سینما کمک کنند از نمایش فیلم‌هایی که از وزارت ارشاد مجوز داشتند جلوگیری کردند و سر باز زدند.

اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجرسینماها را در سوت و کور کشاندند و نهادهای قانونی نظام را بی‌اعتبار کردند و باعث تشویش اذهان عمومی و بی‌اعتمادی اهالی سینما به مدیران دولتی شدند. مجموع بلیت‌های فروخته شده در سال گذشته برای فیلم‌ها 10 درصد مخاطبین کشور بود این به معنای آن است که 90 درصد ایرانیان یک بار هم قدم به سالن سینما نگذاشتند اما همین سینمای ضربه خورده و رنجور با همین سالن‌های خالی و سوت و کور 100 فیلم تولید کرد که نزدیک به 50 فیلم آن این قدر خوب بود که در بخش‌های مختلف جشنواره به نمایش درآید. بیشتر فیلم‌ها مربوط به جوانان پرشوری است که از سنگ‌اندازی برخی از نهادها عبور کرده و عاشقانه تلاش خود را ادامه دادند زیرا سینما را دوست دارند و یاد می‌گیرند خوب قصه بگویند و تماشاگران قهر کرده به سینما و سالن‌های خالی آن برگردانند. فیلم‌سازان تازه از راه رسیده سینما و پرده عریض آن را هدف گرفته‌اند و فیلم ساختن برای سینما را به خوبی از فیلم‌ ساختن برای تلویزیون، اینترنت و جشنواره‌های اروپایی متفاوت می‌دانند. تب تند فیلم‌سازانی که قهرمانان آنها با شکم‌های پر بر پرده عریض قرار می‌گیرند تمام شده و اینک کارکترهای جذاب که تماشاگر را شگفت‌زده می‌کنند باعث می‌شود سالن‌های خالی پر شوند. ما ملت بزرگی هستیم و قهرمان کم نداریم استادان فیلم‌سازی ما با تصویرهای قهرمانی، رفاقت، اخلاق و پهلوانی سینما را پر کردند فیلم‌سازان جوان جای آنها که به آرامش رسیدند، می‌گیرند همان گونه که استاد بزرگ ما ناصر تقوایی گفت ایرانیان آنقدر ذوق و شور دارند که اگر سینما اختراع نشده بود خودشان آن را اختراع می‌کردند ایرانیان مردم شگفت‌انگیزی هستند سینما هم شگفت‌انگیز است در انتظار شگفتی‌های بزرگ و پیروزی و بالندگی نسل جدیدمان هستیم.

سپس نوبت به اهدای سایر جوایز این بخش رسید و جوایز زیر به برگزیدگان اهدا شد:

اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجرسیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به همراه مبلغ 25 میلیون تومان به بهنام بهزادی برای فیلم قاعده تصادف

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به همراه مبلغ 25 میلیون تومان به پرویز شهبازی برای فیلم دربند

جایزه ویژه هیئت داوران به همراه مبلغ 30 میلیون تومان به علیرضا داوود نژاد برای فیلم کلاس هنرپیشگی

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به همراه مبلغ 25 میلیون تومان به محسن علی اکبری برای فیلم استرداد

سپس در ادامه این مراسم دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه رفت و در جملاتی گفت:

سی‌و‌یکمین سفر سینماگران با قطار جشنواره به ایستگاه پایانی رسید و تصویری متفاوت در خاطر مخاطبان کشید. قطاری که هم واگن‌هایش بیشتر گشته و هم امنیتش تضمین شده‌تر است و هم تنوع سرنشین و کالا به مشتریان انتخابی مطلوب‌تر را مژده می‌دهد. سینمای دینی هم به صدر اسلام پرداخته و هم از تاریخ عبور کرده و روزگار معاصر و زندگی امروزین را به رخ کشانده است و بر مسند عبرت نشانده است، گرچه تا سرایت هنر به رگ و پی آن، به زمان و افزایش میزان تعمق و تعقل نیازمندیم، و دل به طبیبان دردشناس می‌بندیم. ژانر اجتماعی به اقشار گسترده‌تر و موضوعات زنده‌تر و مسائل به‌روزتر و آسیب‌شناسانه‌تر پرداخته است، که کمال آن، درآمیختگی توجه به واقعیت‌ها و نگاه امیدوارانه به مسیر فراروست. سینمای سیاسی به جریان‌شناسی و فلسفه وقایع عنایت پیدا کرده است، اگر چه ضرورت دارد از متلک‌گفتن‌های سیاسی و نقل وقایع و سطحی نگریستن به شخصیت‌ها بگذرد. تلاش فیلم‌سازان متعهد بر کنار زدن نقاب از رخ داعیه‌داران صلح و امنیت و حقوق انسانی و برملا ساختن نحوه‌ی رفتار آنان با ملت‌های دیگر درخور توجه است. نقش‌آفرینی سینمای دفاع مقدس این‌بار بیشتر بر عهده‌ی استان‌ها بوده است که نیازمند حمایت و تقویت است. از فیلم‌اولی‌ها، جوانان و تازه به میدان آمده‌ها، خبرهای خوشی به‌گوش می‌رسد و نویدبخش آینده‌ی خوبی برای سینمای ایران است. امروز غرور این ملت، به غیرت قاصدک‌های مقصدشناس معرف‌بال هنرخال بلندپرواز مسیر کمال، زلفی از جنس رضای حضرت ذوالجلال، گره زده است. سینمایی که کلید پیشرفت کشور است اگر به همت و غیرت و معرفت صاحب‌خانه‌ها از دسترس نااهلان دور بماند، امنیت کیان این سرزمین مقدس در افکار مردمان و اذهان جهانیان تضمین خواهد شد. حسن ختام کلام سه بیت از فیض کاشانی که نیاز مبرم امروز ما و سینمای ماست:

اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجربیا تا مونس هم یار هم غمخوار هم باشیم /  انیس جان غم ،فرسودهٔ بیمار هم باشیم

دوای هم شفای هم برای هم فدای هم /  دل هم جان هم جانان هم دلدار هم باشیم

غم هم شادی هم دین هم دنیای هم گردیم /   بلای یکدیگر را چاره و ناچار هم باشیم

سپس با حضور دکتر حسینی روی صحنه محمدرضا عباسیان و جواد شمقدری هم روی صحنه رفتند تا جوایز بهترین فیلم از نگاه مردم را اهدا نمایند.

در این بخش جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا گردید:

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مردمی در بخش بین الملل به بهنام بهزادی برای فیلم قاعده تصادف

همچنین اعلام شد به دلیل آرای مشترک در بخش مسابقه سینمای ایران دو سیمرغ به برگزیدگان اهدا می شود.

در این بخش دو سیمرغ بلورین به شرح زیر به برگزیدگان اهدا گردید.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به پوران درخشنده برای فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به منوچهر محمدی برای فیلم حوض نقاشی

پوران درخشنده هنگام دریافت جایزه اش گفت:

من اگر این سمرغ را هم نمی گرفتم خوشحال بودم به خاطر اینکه من و همه عوامل این فیلم جایزه مان را از تک تک شما مردم گرفتیم از شمایی که اکران این فیلم را به سانس های فوق العاده رساندید و ایستاده و نشسته بر روی زمین فیلم را نگاه کردید و سپس با نجواهای آرام و بهت و درگیری ذهنتان می گفتید که خوشحالید که این فیلم ساخته شده است. من از همه شما مردم تشکر می کنم که برای شما فیلم می سازم و شما برای من اهمیت دارید و تشکر می کنم که شما چیزی را دیدید که داوران ندیدند و داوران چیزی را دیدند که شما ندیدید! راستش این همه تضاد من را حسابی به هم ریخت و خواستم در مورد آن امشب در اینجا حرف هایی بزنم اما به خودم گفتم «هیس اینجا جاش نیست!»

این سخنان درخشنده با تشویق ممتد حاضران روبرو گشت و در نهایت این مراسم به کار خود پایان داد.

 

برخی حاشیه های مهم این مراسم:

 

اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجرحضور تعداد کثیری از مردم عادی که کوچکترین ارتباطی نه تنها با سینمای ایران بلکه با عالم هنر نداشتند و با اهل و عبال و همسر و بعضاً فرزندان خردسال خود از ساعت ها قبل از آغاز مراسم در برج میلاد حاضر بودند یکی از نکات مهم این دوره از جشنواره بود. بسیاری از اهالی رسانه رسماً از نابودی سینمای ایران و حضور چنین افرادی در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر رسماً انتقاد کردند و این جشنواره را جشنواره ای خانوادگی برای برگزار کنندگان آن برشمردند. نکته ای که حائز اهمیت است اینکه در هیچ کجای دنیا و در هیچ فستیوال مهم فیلمی حضور کودکان و بعضاً حتی افراد زیر 15 و یا 18 سال آزاد نیست اما در این مراسم کودکان حضوری پر شور داشتند!

این مراسم که قرار بود بدون تأخیر آغاز شود با تأخیر طولانی مدت بیش از نیم ساعته آغاز شد.

 

بی احترامی مسئولین حراست به اهالی رسانه در مراسم اختتامیه هم همچنان ادامه داشت و در برخی از موارد مسئولین مانع ورود عکاسان و خبرنگاران به داخل سالن می شدند.

 

بسیاری از اصحاب رسانه با اینکه پیش از این اعلام شده بود ریاست محترم جمهور در این مراسم حضور پیدا نخواهند کرد به شدت انتظار حضور رئیس جمهور در این مراسم را می کشیدند.

 

روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نهایت تلاش خود را برای احترام به حفظ حقوق اهالی رسانه به کار بسته بود و به همین منظور چندین ردیف صندلی در بهترین مکان سالن همایش ها در اختیار اهالی رسانه قرار داده بود که این امر تحسین تمامی اهالی رسانه از عملکرد روابط عمومی جشنواره با مدیریت یزدان عشیری را برانگیخت. در برخی از موارد تنی چند از دست اندرکاران روابط عمومی با افرادی که با کارت های دیگر در جایگاه اهالی رسانه نشسته بودند برخوردهایی صورت گرفت که این امر تشویق اهالی رسانه را برای دست اندرکاران روابط عمومی جشنواره به همراه داشت.

 

دکور مراسم اختتامیه بر خلاف مراسم افتتاحیه دکوری بسیار ساده بود و این امر تعجب همگان را برانگیخت. این دکور کمترین شکوه و جلالی به همراه نداشت و به هیچ وجه درخورد برگزاری این مراسم نبود.

 

دکور مراسم اختتامیه به نحوی بد چیده شده بود که در حین اجرای مراسم بالاخص هنگام باز و بسته شدن پرده بارها و بارها تریبون و پرچم جمهوری اسلامی در حال سقوط بودند.

 

اختتامیه جشنواره فیلم فجراخلال و عدم هماهنگی و کارگردانی بسیار بد مراسم اختتامیه باعث شده بود تا وقت زیادی به هدر برود و در اجرای این مراسم اخلال زیادی به وجود بیاید. از جمله اینکه گروه موسیقی که در اواسط مراسم قصد اجرای قطعه ای را داشتند تمرین خود را روی صحنه و جلوی چشم حاضران انجام دادند که این امر تمسخر حاضران را برای آن ها در پی داشت.

 

محمدرضا شهیدی فر که اجرای این مراسم را بر عهده داشت آه را از نهاد همگان برآورد و با گاف های عجیب و غریب خود بارها اهالی رسانه را به واکنش وادار نمود از جمله آنکه وی بارها این مراسم را افتتاحیه عنوان می کرد و در جایی این مراسم را اختتامیه جشنواره سی ام نامید!

 

بی شک بزرگترین و با شکوه ترین استقبال از پوران درخشنده فیلمساز برجسته سینمای ایران صورت گرفت به نحوی که تمامی حاضران به احترام وی از جایشان برخواستند و دقایق متمادی او را مورد تشویق خود قرار دادند.

 

حضور خانواده علیرضا داوود نژاد در روی صحنه و صحبت های وی و نام بردن از اقوامش همچون زندایی اقدس و مامان اتی که او را برای ساخت به اصطلاح فیلمش یاری کرده بودند واکنش های تمسخر آمیزی را از سوی برخی از حاضران در پی داشت.

 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر-1

عکس های الهام عبدلی از آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر-2


 تاريخ ارسال: 1391/11/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.