پرده سینما

اولین کتاب مصور بت من رکورد سوپرمن را شکست!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روی جلد شماره 27 مجله کامیک به سال 1939 که اولین داستان مصور بت من در آن منتشر شدهفته گذشته بود که اولین کتاب مصور سوپرمن به قیمت یک میلیون دلار در یک حراجی توسط یک فرد ناشناس خریداری شد و با این مبلغ رکوردی به جا گذاشته شد، ولی اکنون خبر می رسد که بتمن (یا مرد خفاشی) در یک حراجی از سوپرمن جلو زده است!

رويترز اعلام کرد اولین کتاب مصور بتمن که در سال 1939 در شماره 27 مجله Detective Comics منتشر شده بود در یک حراجی در شهر دالاس آمریکا به قیمت 1.075 میلیون دلار فروخته شد! «شیرل رودز» از مسؤلان انتشارات «مار-ول» معتقد است که فروش این کتاب های مصور با قیمت بالا نشان دهنده اوضاع نابسامان اقتصادی است: "وقتی بازار بورس سقوط می کند و معملات املاک در لبه پرتگاه است، سرمایه گذاران به عنوان جایگزین بر روی چیز های کلکسیونی سرمایه گذاری می کنند به این امید که به طور بالقوه احتمال گران تر شدن آنها وجود داشته باشد."

بت مرد یا مرد خفاشی یکی از ابرقهرمان‌های دنیای کمیک‌استریپ‌های شرکت دی‌سی کمیکز است.

در این داستان مصور پدر و مادر بروس وین در کودکی به دست یک جنایت‌کار خیابانی به قتل رسیده‌اند. بروس سال‌ها به آموزش خود در رشته‌های مختلف می‌پردازد و توانایی خود را افزایش می‌دهد و سرانجام به نام بت‌من به گوتهام سیتی برمی‌گردد تا با فساد و جنایت مبارزه کند. نقطه ضعف بروس وین در کودکی ترسش از خفاش‌ها بود. او به یک‌باره پس از دیدن خفاشی، آن را طالعش می‌بیند و تصمیم می‌گیرد این نقطه ضعف را به قدرت خود بدل کند و خود را به هیبت خفاش در می‌آورد. در طول سال‌ها ظاهر و سرگذشت بت‌من تفاوت‌های بسیاری کرده. شکل و شمایل امروزی بت‌من بعد از فیلم بت‌من (۱۹۸۹) اثر تیم برتن تثبیت شد.

چندین اقتباس تلویزیونی و سینمایی از داستان‌های این ابرقهرمان کمیک انجام شده‌است که مشهورترین آنها دو اقتباس تیم برتون هستند. فیلم‌های بتمن عبارتند از ۱)بتمن (۱۹۸۹)۲) بازگشت بتمن (۱۹۹۲) ۳)بتمن برای همیشه ۴)بتمن و رابین (۱۹۹۷)۵) بتمن آغاز می‌کند(۲۰۰۵)۶)شوالیه تاریکی (۲۰۰۸) در دو فیلم اولیه مایکل کیتون در نقش بروس وین (بتمن) ایفای نقش کردوتیم برتون کارگردانی این دو فیلم را برعهده داشت. در بتمن برای همیشه وال کیلمور نقش بروس وین (بتمن) را بازی کرد و کارگردانی این فیلم برعهده جویل شوماخر بود.در فیلم بتمن و رابین کارگردانی برعهده شوماخر بود و جرج کلونی درنقش بتمن حضور یافت. در دو فیلم آخر یعنی بتمن آغاز می‌کند و شوالیه تاریکی کریستین بیل در نقش بتمن حضور یافته و کریستوفر نولان این دوفیلم را کارگردانی کرده‌است.

 

منبع: ایلنا

 

در همین رابطه بخوانید

یک میلیون دلار برای چاپ اول و ده سنتی کتاب مصور سوپرمن


 تاريخ ارسال: 1388/12/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.