پرده سینما

اعتراض غلامعباس فاضلی به سوءاستفاده از نام سردبیر سایت «پرده سینما»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

غلامعباس فاضلیغلامعباس فاضلی نویسنده و منتقد سینمایی و سردبیر سایت "پرده سینما" به سوءاستفاده از نام اش توسط یک عضو دیگر انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی اعتراض کرد.

فاضلی در این‌باره به خبرنگار مهر توضیح داد: مدت مدیدی است که نویسنده ای با سوءاستفاده از تشابه اسم اش با من، در محافل مختلف خودش را به عنوان سردبیر سایت "پرده سینما" معرفی می‌کند و به انحای مختلف قصد سوءاستفاده از این موقعیت را دارد.

غلامعباس فاضلی که مدیریت سایت "پرده سینما" را برعهده دارد در توضیح بیشتر این اتفاق بیان کرد: متأسفانه از آنجا که این شخص تشابه اسمی کوچکی با من دارد نه تنها در نشست‌های سینمایی مختلفی که در فرهنگسراها برگزار می شود خودش را به عنوان سردبیر سایت "پرده سینما" معرفی می کند تا از منافع اندک مالی برخوردار شود، بلکه برای گرفتن تبلیغات با مؤسسات و شرکت های تجاری متعددی وارد مذاکره شده است.

این فعال مطبوعاتی افزود: با برگزاری هر جشنواره به من خبر می رسد این شخص با معرفی خودش به عنوان سردبیر سایت "پرده سینما" تلاش می کند نام اش را در فهرست مهمانان جشنواره بگنجاند تا مثلا به کرمان یا اصفهان سفر کند. حتی در اسفند ماه سال گذشته، این شخص تصمیم داشت به جای من در مراسم اهدای یک جایزه سینمایی شرکت کند و جایزه‌ای بگیرد.

این منتقد سینما گفت: افراد متعددی به من گفته اند که در آخرین نشست رسانه ای مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، این شخص خودش را به عنوان سردبیر سایت "پرده سینما" جا زده و حتی در روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی داد و بیداد راه انداخته که او را وارد فهرست مهمانان جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان کنند.

فاضلی در پایان صحبتهایش گفت: سوءاستفاده از نام اشخاص و بهره مندی از موقعیت های معنوی و احیانا مادی آن رویداد تازه ای در سینمای ایران نیست. اگرچه متأسفانه همواره به تبعات تلخی برای شخص سوءاستفاده کننده منجر شده که کمترین آن رسوایی بوده است. در روزهای اخیر تعداد زیادی از دوستان که در محافل سینمایی شاهد سوءاستفاده آشکار شخص مذکور از نام من بوده‌اند، پیشنهاد کرده اند از وی که کارمند بازنشسته یکی از وزارتخانه ها و متأسفانه عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی است شکایت حقوقی کنم و حاضر شده اند در مورد این مسئله شهادت بدهند که امیدوارم ناچار به این کار نشوم.

 

 


 تاريخ ارسال: 1392/6/19
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>رضا :

همه شون ... ؛ به همه شون می ارزی مرد .

80+0-

پنجشنبه 28 شهريور 1392



>>>فرامرز:

آقای فاضلی شما از ایشون اسمی نبردی، اما ایشون جوابیه ای نوشته که خوندن داره! گفته که منظور شما، اون بوده! میگن چوب را که بلند کنی، گربه دزده فرار میکنه!

67+0-

شنبه 23 شهريور 1392



>>>faeze:

واقعا که سواستفاده از نام دیگران برای منافع شخصی شرم اور

66+1-

جمعه 22 شهريور 1392



>>>منتقد و نیسنده:

من جوابیه ایشون را خوندم. شما با این کارتون باعث شدید آدمی که بقول خودش از سال 1370 داره می نویسه (و خدا میدونه چی!!!) فرصتی برای مطرح شدن پیدا کنه! کار شما عین ثواب بوده آقای غلامعباس فاضلی! چون کمک کردید این آقا بعد از یک عمر و بوقی عکسی ازش چاپ بشه و بتونه اسمش را جایی مطرح کنه. خدا خیرتون بده.

50+1-

جمعه 22 شهريور 1392



>>>یک عضو انجمن منقدان و نویسندگان سینمایی:

این همکارمان را میشناسم. باید این مصرع را هم می نوشتید: ای مگس عرصه سیمرغ جولانگه تو نیست /عرض خود می بری و زحمت ما می داری

52+1-

جمعه 22 شهريور 1392



>>>رضا:

اینجور آدما میخوان با کت و شلوار مردم داماد بشن!!!

49+1-

جمعه 22 شهريور 1392



>>>مرتضی:

من این شخص رو میشناسم. جالب اینجاست که این آقا که حد اعلای کاراش در بقول خودش 22 سال نویسندگی گزارش نویسیه، در جوابیه ای خودش را بعنوان "منتقد و نویسنده سینما و تئاتر" معرفی کرده و مدعی شده جایزه سایت پرده سینما به "توصیه" او بوده!!!!!!! توهم زده اساسی!! کسی نیست بگه رفیق من، اولاً به سابقه نوشته های خودت نگاه کن! دوماً اگر تو چنین قلم طلایی یا نفوذ رویایی داشتی توی این 22 سال باید 100 تا جایزه برده بودی!

65+1-

جمعه 22 شهريور 1392



>>>رها:

بسکه پرده سینما ماهه همه میخوان مثل اون باشن دیگه... کور شه چشم دشمناتون

52+0-

پنجشنبه 21 شهريور 1392



>>>دوست:

من این شخص رو میشناسم و متاسفم که با ما هم صنفی است قضیه اینکه ایشان در همه محافل های سینمایی با کیسه حاضر می شود تا میوه و شیرینی ها را چپو کند و با خود به خانه ببرد دیگر برای همه آشکار و عیان شده است. متاسفم از این واقعه

73+0-

چهارشنبه 20 شهريوž



>>>سعید:

واقعاشخصی که توی این دور و زمونه که همچی شفاف و واضح است و خبرها سریع منشر میشوند اینقدر اعتماد به نفس و جرات داره که خودش را جای کس دیگه ای معرفی کند باید مورد تشویق هم قرار بگیرد!!!!!! البته شوخی کردم واقعا عجب روزگاری شده به نظر من باید عکس و اسم این موجود را هم منتشر میکردید برای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از سو استفاده های بیشتر

61+0-

چهارشنبه 20 شهريوž



>>>یاشار:

مردم چه کارهایی میکنند!!

111+0-

سه‌شنبه 19 شهريور 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.