پرده سینما

پوستر جشنواره فیلم کن رونمایی شد

پرده سینما






 

 

 

پوستر شصت و هفتمین دوره جشنواره کن با تصویری از فیلم هشت و نیم به کارگردانی فدریکو فلینی طراحی شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، این پوستر را ژیل فراپیه از شرکت ارو شینیون طراحی کرده است.

هشت و نیم به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شد، اما عکس مارچلو ماسترویانی بازیگر اصلی فیلم به رنگ سپیایی روی پوستر طراحی شده است.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند پوستر این دوره جشنواره از طریق ماسترویانی و فدریکو فلینی، سینمایی را تجلیل می‌کند که آزاد و پیش روی دنیاست و با استفاده از یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های دنیای سینما، بار دیگر بر اهمیت هنری سینمای ایتالیا و فراتر از آن سینمای اروپا صحه می‌گذارد.

طراح پوستر گفت: «نوع نگاه ماسترویانی از بالای عینک دودی‌اش از یک شادی سینمایی در سطح جهانی خبر می‌دهد، شادی تجربه گروهی در جشنواره فیلم کن».

برگزارکنندگان جشنواره کن افزودند: «مارچلو ماسترویانی چکیده تمام خلاقیت‌ها، ضدیت با دنباله‌روی‌ها و نگاه شاعرانه را در فیلم‌هایش گنجاند

شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن  14 تا 25 مه (24 اردیبهشت تا 4 خرداد) برگزار می‌شود.

جین کمپیون فیلمساز نیوزیلندی ریاست داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره را به عهده دارد. عباس کیارستمی فیلمساز ایرانی رئیس داوران بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه جشنواره است.

گریس از موناکو به کارگردانی اولیویه دان با بازی نیکول کیدمن فیلم افتتاحیه جشنواره است.

فدریکو فلینی 20 ژانویه 1920 در ریمینی به دنیا آمد و 31 اکتبر 1993 در رم از دنیا رفت. او برای فیلم‌های جاده، شب‌های کابیریا، هشت و نیم و آمارکورد برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد و کمی پیش از مرگ نیز یک اسکار افتخاری گرفت.

روشنایی‌های واریته، شیخ سفید، ولگردها، جولیتای ارواح، ساتیریکون، رم، کازانووا، شهر زنان، و کشتی به راهش ادامه می‌دهد، جینجر و فرد و آوای ماه از دیگر فیلم‌های اوست.

پوستر جشنواره کن شصت و هفتم


 تاريخ ارسال: 1393/1/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.