پرده سینما

دوربین‌ها برای کدام کارگردان‌ها روشن شدند؟!

پرده سینما


 

 







دوربین‌ها در هفته‌های اخیر و این روزها برای کدام کارگردانان سینمای ایران روشن شدند؟! به گزارش  ایسنا، مسعود جعفری جوزانی،علیرضا رئیسیان، علی قوی‌تن از کارگردان‌های نسل میانی تا کیارش اسدی‌زاده،سهیلا گلستانی، هاتف علیمردانی و... از نسل جوان سینمای ایران، فیلم‌های را مقابل دوربین داشتند یا دارند.

 

ایران برگر جعفری‌جوزانی:

 

فیلم جدید مسعود جعفری‌جوزانی از شنبه (هشتم شهریورماه) در حومه تهران کلید خورده است. جوزانی سال‌های مشغول ساخت سریال در چشم باد بود، ایران برگر یک فیلم سینمایی کمدی است که علی نصیریان، محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، حمید گودرزی، هادی کاظمی، گوهر خیراندیش، فریبا متخصص، سحر جعفری‌جوزانی، سیاوش چراغی‌پور و... در آن ایفای نقش می‌کنند.

 

دوران عاشقی علیرضا رییسیان:

 

علیرضا رییسیان که پس از چهل سالگی اش در سال 87، فیلم دیگری نساخته بود، دوران عاشقی را جلوی دوربین برد. او در این فیلم باز هم از لیلا حاتمی به عنوان یکی از بازیگران اصلی استفاده کرده و نقش مقابل او را هم به شهاب حسینی سپرده است. همچنین بیتا فرهی و پرویز پورحسینی، دو بازیگر دیگر این فیلم هستند.

فیلمبرداری این فیلم اجتماعی هفته گذشته در منطقه زعفرانیه تهران به پایان رسید.

 

شکاف کیارش اسدی‌زاده:

 

کیارش اسدی‌زاده یکی دیگر از جوان‌هایی است که فیلم جدیدش تا چند روز قبل مقابل دوربین بود. او که یک فیلم فعلاً تعلیق شده به نام گس دارد، دومین اثر سینمایی‌اش را با بازی پارسا پیروزفر، سحر دولت‌شاهی، بابک حمیدیان و هانیه توسلی جلوی دوربین برد.

شکاف روایت زوج جوانی است که ناخواسته برای مدت کوتاهی از فرزند دوست خود نگهداری می‌کنند اما حادثه‌ای برای کودک باعث می‌شود که زندگی این زوج به بحران کشیده شود.

 

مشرف به کوچه بی‌نام هاتف‌ علیمردانی

 

هاتف علیمردانی که فیلم آخرش به نام مردن به وقت شهریور هنوز فرصتی برای اکران پیدا نکرده، در حال ساخت فیلم جدیدش با عنوان مشرف به کوچه بی‌نام است.

این کارگردان جوان یک هفته است که فیلمش را جلوی دوربین برده (از دوم شهریور) است و می‌خواهد در آن، اتفاقاتی که بین دو خانوار ساکن در یک منزل رخ می‌دهد را روایت کند.

فرهاد اصلانی، محمدرضا غفاری، باران کوثری، پانته‌آ بهرام، امیر غفاری، فرشته صدر‌عرفایی، ستاره پسیانی و ملیسا ذاکری در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

 

یحیی سکوت نکرد کاوه ابراهیم‌پور:

 

کاوه ابراهیم‌پور اولین فیلم سینمایی‌اش در مقام کارگردان را یک ماه قبل جلوی دوربین برده بود. در یحیی سکوت نکرد، فاطمه معتمدآریا به عنوان بازیگر اصلی ایفای نقش می‌کند و در کنار او، تورج منصوری، رابعه اسکویی، صالح میرزاآقایی بازی دارند.

این فیلم داستان پدر یحیی است که به دلیل مسائل کاری، یحیی را نزد خواهرش می‌سپارد تا از او نگهداری کند. زندگی عمه پر از رمز و رازهایی است که در ارتباط بیت این دو کشف می‌شود.

 

شرفناز حسن نجفی:

 

شرفناز که با نام راحله پروانه ساخت گرفته بود، تا آخر هفته گذشته در چابهار و روستاهای اطراف آن جلوی دوربین بود. حسن نجفی در این فیلم، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان است و داستان فیلمش در روستاهای مرزی پاکستان اتفاق می‌افتد.

حمیرا ریاضی در این فیلم نقش یک زن پاکستانی را بازی می‌کند. همچنین علی اوسیوند از جمله بازیگران این شرفناز است.

 

دو سهیلا گلستانی:

 

اولین تجربه کارگردانی سهیلا گلستانی، با بازی و تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی این روزها در تهران جلوی دوربین است. در این فیلم، مهتاب نصیرپور و صابر ابر نیز ایفای نقش می‌کنند.

 

فرمول 13 ناصر رفاهی:

 

جدیدترین فیلم ناصر رفاهی به نام فرمول 13 با بازی دانیال عبادی و لیلا زارع در حال ساخت است. فیلمبرداری این فیلم کودک که گفته می‌شود فیلمی فانتزی و سرگرم‌کننده است، از 11 مرداد آغاز شده و تا 20 شهریورماه ادامه دارد.

 

وروجک‌ها فرزاد اژدری:

 

فرزاد اژدری هم این روزها در حال فیلمبرداری یک فیلم کودک جدید است. او که هنوز فیلم آخرش به نام عملیات مهدکودک اکران نشده، وروجک‌ها را از 18 مردادماه جلوی دوربین برده است و فیلمبرداری آن در حال اتمام است.

در وروجک‌ها، علیرضا خمسه، سیما تیرانداز، طوفان مهردادیان بازیگران بزرگسال و ساینا اژدری، کیمیا حسینی، ایلیا مجیدی، آرتین پشنگر، روژان تقی‌زاده، عسل مردی، امیرعلی خانی و آرش ادبی بازیگران کودک هستند. این فیلم احتمالاً در جشنواره کودک اصفهان رونمایی خواهد شد.

 

جنجال در عروسی سیدرضا خطیبی:

 

آن طور که سازمان سینمایی اعلام کرده، فیلم سینمایی جنجال در عروسی در ژانر کودک و در شهر یزد در حال ساخت است. این فیلم محصول مشترک ایران و فرانسه است و بنیاد سینمایی فارابی در ساخت آن مشارکت دارد.

جنجال در عروسی تهیه‌کنندگان و کارگردانانی ایرانی و فرانسوی دارد. ژان ماری بوله تهیه‌کننده و کارگردان فرانسوی این اثر است و محمد احمدی و رضا خطیبی تهیه‌کننده و کارگردان ایرانی پروژه هستند.

آنطور که در اخبار سازمان سینمایی آمده، این فیلم قرار است جلوه‌های ویژه منحصر به فرد و فیلمبرداری سه بعدی داشته باشد.

 

پلیس مهدکودک حسین قناعت:

 

فیلم دیگر سینمای کودک که این‌ روزها جلوی دوربین رفته، پلیس مهدکودک حسین قناعت است که فضایی کمدی دارد و در حال آماده‌سازی برای جشنواره کودک است.

در این فیلم، بهزاد فراهانی، بهنوش بختیاری، رابعه اسکویی و تعداد زیاد کودک از بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان پلیس مهدکودک آمده است: دزد و پری حکایت پدربزرگ بازنشسته نیروی انتظامی است که بچه‌هایش برای سرگرم شدن او مهدکودک خانگی تأسیس می‌کنند. اما او با بچه‌ها مانند سربازان در سربازخانه رفتار می کند تا اینکه کودکی دزدیده می‌شود و پدر بزرگ و بچه‌ها به تعقیب و دستگیری سارق می‌پردازند.

 

فرار از قلعه رودخان غلامرضا رمضانی:

 

فرار از قلعه رودخان نام جدیدترین فیلم غلامرضا رمضانی است که در منطقه قلعه رودخان در گیلان فیلمبرداری می‌شود.

در این فیلم، بازیگرانی محمد بحرانی، سیروس همتی، شکرخدا گودرزی، علیرضا مهران و حمیدرضا فلاحی جلوی دوربین رفته‌اند.

فرار از قلعه رودخان داستان گروهی دانش‌آموز شهرستان میبد است که برای اردویی دو روزه به شمال کشور می‌روند. در آستانه رفتن به سمت دریا برنامه آن‌ها توسط مسئولان مدرسه تغییر می‌کند که این تغییر برنامه، مسائل و مشکلاتی را در پی دارد.

 

موقت امیر عزیزی:

 

موقت اولین تجربه کارگردانی امیر عزیزی است که فیلمبرداری آن از اواخر تیرماه آغاز بود. پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، بابک کریمی، نازنین فراهانی و ساناز عزیزی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.

در این فیلم اجتماعی، داستان خانواده‌ای روایت می‌شود گه همزمان با اسباب کشی و جابجایی خانه‌شان، ناخواسته درگیر ماجرا و مشکلاتی می‌شوند.

 

آسمان آبی مادرم علی قوی‌تن:

 

علی قوی‌تن که چند فیلم اخیرش رنگ اکران را ندیده، سراغ ساخت آسمان آبی مادرم رفته است تا آن را به جشنواره فجر برساند.

قوی‌تن این‌بار هم برای ساخت فیلمش به شهرستان رفته تا به گفته خودش، فیلمی پربازیگر را بسازد. این فیلم هم مانند بسیاری از فیلم‌های جلوی دوربین، در ژانر کودک است. 

در آستانه یک ماه به آغاز جشنواره فیلم کودک اصفهان، حداقل 6 فیلم کودک جلوی دوربین هستند. همچنین فیلم‌های کودک دیگری هم فیلمبرداری خود را به تازگی به اتمام رسانده‌اند تا به جشنواره کودک برسند.

تولید فیلم‌ها در فاصله چندماهه تا جشنواره کودک، همیشه یکی از ایرادات اصلی این جشنواره بوده است. بسیاری امیدوار بودند که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود، این اتفاق ناخوشایند که تضعیف‌کننده‌ی سینمای کودک است، مدیریت شود.

پیش از این، حجت‌الله ایوبی هم از روند تولید در سینمای کودک و تضعیف هرساله‌ی جشنواره تخصصی آن، ابراز نگرانی کرده بود.


 تاريخ ارسال: 1393/6/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.