پرده سینما

حراج یادگاری‌های گرانقیمت لورن باکال

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لورن باکالمجموعه‌ یادگاری‌های لورن باکال هنرپیشه هالیوودی که در آن نقاشی‌هایی از پابلو پیکاسو و هنری مور هم به چشم می‌خورد، چوب حراج می‌خورد. به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، آثار هنری، جواهرات و مبلمانی که به لورن باکال بازیگر معروف هالیوودی تعلق داشت، در حراجی سال آینده بونامز به معرض فروش گذاشته می‌شود.

در این مجموعه، تابلوها و مجسمه‌هایی از پیکاسو و مور هم وجود دارد که ارزش آن‌ها سه میلیون دلار تخمین زده شده است.

باکال که مدتی همسر همفری بورگات بود، آگوست امسال در سن 89 سالگی درگذشت. مجموعه هنری وی که به هنر آفریقایی علاقه خاصی داشت، در شعبه‌های مختلف بونامز در نیویورک، لس‌آنجلس و لانگ‌آیلند به فروش می‌رسد. در حراجی سال آینده بونامز 700 یادگاری از لورن باکال چکش حراج می‌خورد.

او با نام اصلی بتی جان پرسک متولد 16 سپتامبر 1924 و دانش‌آموخته آکادمی هنرهای آمریکا در نیویورک بود. وی به همراه همفری بوگارت از محبوبترین زوج‌های هالیوود در سینما و زندگی واقعی بودند.

باکال در حالی‌که تنها 19 سال داشت، در اولین حضور سینمایی‌اش در فیلم داشتن و نداشتن به کارگردانی هاوارد هاوکز با همفری بوگارت 44 ساله آشنا شد و ازدواج آن‌ها 11 سال همکاری سینمایی آن‌ها را رقم زد. بهترین نقش‌آفرینی‌های باکال در فیلم‌هایی رقم خورد که همفری بوگارت نیز در آن‌ها حضور داشت که از معروفترین آن‌ها می‌توان به خواب بزرگ (1946)، گذرگاه تاریک (1947) و کی لارگو (1948) اشاره کرد.

این هنرمند در سال 1978 کتاب زندگینامه‌اش را با نام «روی پای خودم» منتشر کرد که جایزه ملی کتاب آمریکا را کسب کرد. در سال ۱۹۷۴ در فیلم پر ستاره قتل در قطار سریع‌السیر شرق بازی کرد که اقتباسی از یکی از داستان‌های جنایی آگاتا کریستی بود.

باکال تنها یک‌بار در سال 1996 برای فیلم آینه دو رو دارد نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. البته وی در سال 2010 به پاس یک عمر دستاورد سینمایی در دوره طلایی هالیوود جایزه اسکار افتخاری را دریافت کرد. باکال علاوه‌بر جایزه افتخاری دستاورد سینمایی در سال 1992، در سال 1996 نیز برای فیلم آینه دو رو دارد بهترین بازیگر جوایز گلدن گلوب شد.

وی علاوه‌بر دو نامزدی جایزه بافتا، توانست در سال 1997 جایزه دوربین جشنواره برلین را به پاس یک عمر دستاورد سینمایی کسب کند. از دیگر افتخارات سینمایی این بازیگر سرشناس می‌توان به جایزه سزار افتخاری در سال 1996 و یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو در سال 1998 اشاره کرد.


 تاريخ ارسال: 1393/7/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.