پرده سینما

جشنواره فیلم برلین و تهدید و تنبیه کره‌ای‌ها!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

مصاحبهبه‌نظر می‌رسد علی‌رغم تهدید کره شمالی، پیونگ‌یانگ در ‌‌نهایت مجبور نشود جشنواره فیلم برلین را با تنبیه روبه‌رو کند چون ظاهراً مقامات کره شمالی این‌بار اشتباه کرده‌اند. به گزارش مهر و به نقل از دویچه‌وله، مقامات کره شمالی که به‌اشتباه تصور کردند قرار است فیلم «مصاحبه» در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآید، این جشنواره را تهدید به تنبیه کرده‌اند. دیتر کاسلینک مدیر جشنواره سالانه فیلم برلین پنج‌شنبه بعدازظهر پیامی غیرمنتظره از سفارت کره شمالی در برلین دریافت کرد. اما او توانست با حضور در سفارت این مقامات را قانع کند که آن‌ها دچار سوءتفاهم شده‌اند.

کاسلیک دیروز اعلام کرد مقامات کره شمالی به‌اشتباه تصور می‌کردند فیلم کمدی «مصاحبه» درباره ترور رهبر کره شمالی قرار است در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآید. کاسلیک گفت اکران این فیلم هرگز در برنامه‌های این جشنواره نبود و اصلاً کمپانی سونی این فیلم را به جشنواره نداد. او افزود سونی حتی پیشنهادی برای نمایش این فیلم در جشنواره ارائه نداد. او موقعیت ایجاد شده از سوی کره شمالی را سوءتفاهم خواند.

فراک گرینر سخنگوی جشنواره فیلم برلین نیز گفت این تهدید نتیجه یک سوءبرداشت بود و جشنواره فیلم برلین که پنج فوریه شروع به کار می‌کند، برنامه‌ای برای نمایش این فیلم نداشته و ندارد. فیلم کمدی «مصاحبه» درباره دو تهیه‌کننده و مجری درمانده آمریکایی است که به پیشنهاد سازمان سیا تصمیم می‌گیرند تا رهبر کره شمالی را ترور کنند. این فیلم که از سوی کمپانی سونی ساخته شده، موجب هک شدن سایت این کمپانی تهیه فیلم و ارائه غیرقانونی چند فیلم این کمپانی در اینترنت شد. در‌‌نهایت کمپانی سونی از نمایش گسترده این فیلم منصرف شد و با اعتراض باراک اوباما به مخدوش شدن حق آزادی بیان، آن را در ۳۰۰ سالن سینما اکران محدود کرد.


 تاريخ ارسال: 1393/11/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.