پرده سینما

هیأت انتخاب بخش‌ بین‌الملل فیلم فجر معین شدند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

فجرطی احکامی جداگانه از سوی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی هیأت انتخاب بخش‌های رقابتی بین‌الملل سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد. به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، رضا درستکار، شادمهر راستین، مرتضی رزاق کریمی، نیما عباسپور و سعید نوری به‌عنوان اعضای هیات انتخاب بخش‌های رقابتی بین‌الملل سی‌ و‌ سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آثار بخش بین‌الملل را انتخاب خواهند کرد. اسامی «هیأت انتخاب بخش‌های رقابتی بین الملل» به‌ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است.

*رضا درستکار: متولد ۱۳۴۸ در تهران است. از سال ۶۸، به‌شکل رسمی و حرفه‌ای کار خود را در مطبوعات آغاز کرد و سال‌هاست که در حوزه نقد مباحث فرهنگی، به‌ویژه نقد و تحلیل آثار سینمایی فعالیت دارد. درستکار در مقاطعی، با نشریات تخصصی از جمله ماهنامه‌های فیلم، ادبستان، فیلم-ویدئو، فصلنامه فارابی و روزنامه اطلاعات همکاری کرده و از بدو تأسیس ماهنامه تخصصی سینمایی دنیای تصویر (از سال ۷۲ به بعد) نیز نویسنده و عضو ثابت شورای نویسندگان این نشریه بوده است. وی از دو دوره هفتم و نهم جشنواره مطبوعات، جایزه نخست «قلم زرین» روزنامه‌نگار بر‌تر را در دو رشته نقد ادبی-هنری و مقاله فرهنگی-هنری دریافت کرده است. از جمله آثار منتشر شده درستکار می‌توان به ‌کتاب‌های فریدون گله، زندگی و آثار (۱۳۸۰) و بهمن فرمان‌آرا، زندگی و آثار (۱۳۸۱)، با مجید مجیدی زندگی و آثارش (۱۳۸۵) و روایت‌های مستند (۱۳۸۶) اشاره کرد. وی از سال ۸۶ تاکنون به عرصه فیلمسازی ورود کرده و تعدادی فیلم مستند و داستانی ساخته است.

*شادمهر راستین: متولد ۱۳۴۳ در تهران است. این فیلمنامه‌نویس دانش‌آموخته رشته معماری از دانشگاه تهران است و دوره عالی فیلم سینمایی را در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی باغ فردوس گذرانده ‌است. وی در سال ۸۶ برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در جشنواره فیلم فجر شده است. فیلمنامه‌های متعددی از جمله: آفساید، زاگرس، به‌همین سادگی، این زن حرف نمی‌زند، چند روز بعد و آن مرد آمد را به نگارش درآورده است.

*مرتضی رزاق کریمی: متولد ۱۳۴۲ در تبریز است. دانش‌آموخته رشته اقتصاد است. از سال ۱۳۷۱ با تأسیس دگا فیلم، تهیه و تولید فیلم‌های مستند و داستانی مختلف در ایران و همکاری در تولیدات مستند با کشورهای اروپایی را آغاز نمود. وی تهیه‌کنندگی فیلم‌های مستند خاطراتی برای تمام فصول، بیابان‌زدایی، غذاهای آئینی، خانواده در ایران، ایران-تهران و... را بر عهده داشته است. وی تهیه‌کنندگی فیلم‌های سینمایی یاد و یادگار، این زن حرف نمی‌زند، حس پنهان و... را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. رزاق کریمی عضو هیأت مؤسس انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند و شش دوره ریاست هیأت مدیره، سه دوره حضور در هیأت مدیره خانه سینما و شورای بازنویسی اساسنامه خانه سینما و نیز عضویت در اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران را بر عهده داشته است. وی با تهیه‌کنندگی مستند «خاطراتی برای تمام فصول» موفق به کسب دو جایزه بزرگ بهترین تهیه‌کنندگی از چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شد. وی در حال حاضر مشاور عالی مدیرعامل و سرپرست معاونت فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

*نیما عباسپور: متول ۱۳۵۲ در تهران است. عضو هیأت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران، عضو هیأت مؤسس آکادمی داوری فیلم کوتاه ایران است. وی فیلم‌های دور باطل، و هیچ دیگر، رؤیا چرا گم شده؟، آسانسور، پدر من باغ ما، جنگل، پیاده‌روی بزرگ و... را درکارنامه هنری خود دارد.

*سعید نوری: متولد ۱۳۵۳ در تهران است. دانش‌آموخته دکترای سینما از دانشگاه سزکانتن ورسای است. وی برخی دوره‌های تخصصی فیلمسازی را در سینماتک فرانسه گذرانده است. نوری فیلم‌های پازل، وصله‌کاری، از پایان تا آغاز، روزگار فرخ، شهرزاد و... را ساخته است. وی نویسندگی رمان در جستجوی تصویر گمشده و رمان پاریس انتشارات روزبهان را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. فیلم کوتاه وصله‌کاری دارای جایزه از نیویورک، جمهوری چک و ایران و فیلم کوتاه ناگهان تلویزیون دارای جایزه از فرانسه و یونان است. وی در جشنواره‌های مختلف، سرپرستی کارگاه‌های مختلف فیلمسازی را بر عهده داشته است.


 تاريخ ارسال: 1393/11/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.