پرده سینما

«خانه دختر» دارای زوایای پنهانی است که همه مخاطبان را درگیر می کند

پرده سینما



 

 

 




نشست فیلم خانه دختربه گزارش خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پرده سينما، نشست گفتگوی اصحاب رسانه با عوامل فیلم سینمایی خانه دختر با حضور شهرام شاه حسینی کارگردان، محمد شایسته تهیه کننده، رویا تیموریان بازیگر، رعنا آزادی ور بازیگر، حامد بهداد بازیگر، محسن دارسنج بازیگر و طراح صحنه و لباس و میثم مولایی تدوینگر در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

در ابتداي اين نشست شاه حسيني از شكل ساخت اين فيلم سينمايي سخن گفت و اظهار داشت: در تمام سالهايي كه در سينما فعاليت داشتم سعي اصلي ام بر اين بوده كه قدمي به عقب بر ندارم و هميشه در مسير پيشرفت باشم، با همين افكار به پرويز شهبازي بر خوردم. اميدوارم اسم پرويز شهبازي بر فيلم سنگيني كند، من دوباره سراغ او خواهم رفت و از او قصه خواهم گرفت.

در ادامه اين نشست محمد شايسته اظهار داشت: من در دفتر برادرم مرتضي فیلمنامه را دیدم و متوجه شدم به خاطر درگيري اش براي ساخت خبر خاصي نيست کسی فرصت ساخت آن را ندارد. فیلمنامه را به سرعت خواندم، به ساخت آن علاقهمند شدم و خوشبختانه خيلي سريع توانستيم پروانه ساخت بگيريم و چهار ماه بعد هم فیلم را کلید زدیم.

رويا تيموريان در ادامه اين نشست طي سخناني گفت: براي من نقش اول، مكمل يا مثبت و منفي فرقي ندارد، مهم ترين چيز ساختمان سناريو است و اينكه من بتوانم خودم را در آن فيلم نشان دهم.

تيموريان در ادامه با اشاره به شكل ساخت اين فيلم اظهار داشت: معتقدم این فیلم حرکت تازهای در سینمای شاهحسینی است و ما برای تصويربرداري صحنه ها به صورت گروهي با هم مشارکت میکردیم، حامد بهداد ايده هاي زیادی درباره اجرای سکانسهای مشترک مطرح میکرد.

نشست فیلم خانه دختروي درباره شخصيت نقشش در خانه دختر افزود: همچنین به نظرم شخصیتی که من نقشاش را ایفا میکردم نمیتواند منفی یا مثبت باشد چرا كه این زن به خاطر عقیدهای که دارد، با ما متفاوت است بنابراین نمیتوانیم او را منفی بنامیم.

رعنا آزادیور نیز درباره ایفای نقش خود در این فیلم خاطرنشان كرد: من بازی در این فیلم را خیلی دوست داشتم و از ایفای نقشم در این فیلم خیلی لذت بردم.

حامد بهداد نیز در ابتدای صحبتهایش عنوان کرد: امیدوارم امسال شاهد فیلمهای خوبی باشیم و دعا میکنم که سینمای ما از بیماری اقتصادی و سوژه نجات پیدا کند. برخلاف چيزي كه معمولاً عنوان مي كنند حال ما خوب نیست و شادی بین ما کم شده است. من به آن دسته كه مي گويند حال ما خوب است مي گويم كه بگذارید با اعتماد دو طرفهای که بین ما شکل میگیرد فیلمهای بهتری بسازیم. خدایا به سینما، به فرهنگ و به روابط نورانی ما که باعث افتخار و سرافرازیمان در جهان میشود شفا بده.

شهرام شاهحسینی در ادامه نشست اظهار داشت: ما زمان محدودی برای فیلمبرداری گذاشتیم و همانطور که میدانید من در صحنه دکوپاژ ندارم و منتظر حضور حامد بهداد در صحنه میماندم تا براساس شرایط فیلمبرداری کار را آغاز کنیم.

وی در ادامه از ريتم و پايان بندي فيلم خانه دختر سخن گفت: خوشحال باشید که پایان فیلم کوتاه است چون ریتم مردم به شدت تند شده و حوصله فيلم هاي كند را ندارند. ما قصد داشتیم تا حادثهای را بررسی کنیم و در طی این بررسی به ابتداي فیلم برگردیم.

میثم مولایی تدوینگر خانه دختر با اشاره به مدتزمان فیلم گفت: نسخه اوليه اين فيلم 94 دقیقه بود و ما زمانی بیش از زمان فیلم را صرف حذف چند دقیقه از فیلم کردیم. نشست فیلم خانه دختر

شاه حسيني درباره همكاري اش با حامد بهداد اظهار داشت: حامد برادر تنی من است و چندین بار میخواستیم با هم کار کنیم كه متأسفانه این فرصت فراهم نمیشد. زمانی

که شهبازی گفت فيلمنامه را مخصوص بهداد نوشته من از خدا خواسته برای بازی در این نقش به سراغش رفتم و او هم پذيرفت تا در اين نقش بازي كند.

حامد بهداد در پايان گفته هايش اظهار داشت: من براي دريافت دستمزد در اين فيلم به دليل فيلمنامه و عوامل بسيار خوبي كه شاهد آن بودم تخفيف ويژه اي دادم و اگر باز هم با فيلمنامه و عواملي حرفه اي روبرو شوم اين كار را خواهم كرد.

رويا تيموريان در پايان اين نشست اظهار داشت: اين فيلم من را با خود درگیر كرد و دارای زوایای پنهانی است که هرکسی فیلم را ببیند میتواند برداشت شخصی خود را از آن داشته باشد.

گفتني است شوخ طبعي هاي حامد بهداد به اين نشست فضايي شاد داده .

 

بود و گاه باعث خنده حضار در جلسه مي شد.

 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از نشست رسانه ای فیلم خانه دختر


 تاريخ ارسال: 1393/11/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.