پرده سینما

کتاب «از شما چه پنهان»

مریم پزشکپور








از شما چه پهان

خاطرات مطبوعاتی و سینمایی

 

کتاب از شما چه پنهان نوشته احمد طالبی نژاد 

نویسنده: احمد طالبی نژاد

 

 

«از شما چه پنهان» خاطرات سینمایی احمد طالبی نژاد منتقد سینمایی کهنه کار از درون بیش از سی سال ممارست جدی و حرفه ای با سینماست. این کتاب در سیزده فصل خواندنی نه تنها حدیث نفس و «خودسرگذشتنامه» سینمایی طالبی نژاد، که یک حاشیه نگاری دقیق و خواندنی از دوره زمانی مهمی از تاریخ سینمای ایران است.

«از شما چه پنهان» پر است از شرح خاطره درباره چهره های جنجالی سینمای ایران. و آنقدر اشاره های متعدد به چهره های خبرساز در آن هست که نمی شود با ذکر ده-بیست نام از آن گذشت!

این کتاب همچنین می تواند یک تاریخ نگاری بی ادعا از سینمای ایران (به خصوص از دهه ی 1360 که برخلاف این روزگار هیچ امکانی برای پرداختن به حاشیه ها در آن نبود) محسوب شود. لحن و نثر کتاب خودمانی و سرراست است. و شاید اگر طالبی نژاد در فرصتی دیگر به هرکدام از شخصیت های سینمایی کتاب یک فصل مجزا اختصاص دهد و با دقت بیشتر، و نگاهی نه صرفاً روایتی بلکه تحلیلگرا به آدم ها و ماجراها بپردازد، بتواند کتاب دیگری شبیه «شبه خاطرات» دکتر علی بهزادی تألیف کند.

در حالی که معمولاً کتاب هایی از این دست در قطع «رقعی» منتشر می شوند، نشر «چشمه» کتاب را در قطع وزیری منتشر کرده است که انتخابی کاملاً صحیح، هوشمندانه و شایسته کتاب است.

 

 

از شما چه پنهان

خاطرات مطبوعاتی و سینمایی

 

 

نویسنده: احمد طالبی نژاد

ناشر: چشمه

چاپ اول: پاییز 1393

222 صفحه

13000 تومان


 


 تاريخ ارسال: 1393/12/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.