پرده سینما

طباطبایی‌نژاد: ساخت «لاله» برای ما اولویتی ندارد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طباطبایی نژاد: ساخت لاله یا به بنیاد فارابی منتقل می‌شود یا بودجه‌اش توسط سازمان سینمایی تأمین خواهد شد و یا هر تصمیم دیگری که ریاست محترم سازمان سینمایی مدنظر داشته باشند.

 

 

محمدمهدی طباطبایی نژاد. عکس از مریم قاسمی. سینما پرسسیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه "آیا از سرگیری پروژه لاله واقعیت دارد؟" گفت: بارها گفته‌ایم مشکلی که میان ما و کارگردان فیلم پیش آمد، به دلیل مباحث حقوقی و مالکیت فیلم بود و به همین دلیل آقای رضاداد به عنوان حَکم سازمان سینمایی بین ما حکمیت کرد، اما آقای نیک نژاد کارگردان فیلم، از پذیرش این حکمیت خودداری کرد.

وی یادآور شد: در آن مقطع مشکلات حقوقی اجازه شروع مجدد فیلم را نداد. البته ممکن است نکات دیگری هم وجود داشته باشد، اما در وهله اول موضوع بحث ما مسائل حقوقی بود.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: زمانی که به مرکز گسترش آمدم، چند ماه از توقف پروژه لاله می‌گذشت و همانطور که بارها گفته‌ام، ابتدا باید رایت خانم «لاله صدیق» توسط شرکت درایو به مرکز منتقل شود تا وارد مرحله بعدی بشویم.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تصریح کرد: آقای نیک‌نژاد بعد از رد کردن حکمیت آقای رضاداد، به خارج از کشور رفت و ما هم هیچ کاری را به صورت غیرقانونی انجام نمی‌دهیم. به همین دلیل شرایط ادامه کار فراهم نبود تا اینکه چندی پیش به واسطه آقای ضیاء‌الدین دری به عنوان یک دوست مشترک، شرایط برای گفت‌وگوی دوباره‌ای فراهم آمد و این چنین بود که آقای نیک‌نژاد با اعلام همراهی و پذیرش حکمیت، قول داد تا مسائل حقوقی فیلم را انجام دهد.

وی افزود: البته هنوز جلسه دیگری تشکیل نشده است، اما همان‌طور که اشاره کردم، ایشان اول باید مسائل حقوقی را رفع و تمام حقوق را به مرکز گسترش منتقل کنند تا بتوانیم وارد مباحث بعدی بشویم.

طباطبایی‌نژاد متذکر شد: نمی‌خواهم به گذشته برگردم اما اگر آقای نیک نژاد دو سال پیش این موضوع را می‌پذیرفت، به این مقطع نمی‌رسیدیم، چون هر عقل سلیمی می‌پذیرد که شرایط آن دوره به دلیل همراهی نکردن ایشان بود که البته وی آن را ناشی از مشاوره‌های غلط دوستان اش می‌داند.

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود کمبود بودجه، ساخت فیلم پرهزینه‌ای مانند لاله چه اولویتی برای مرکز گسترش دارد‌، توضیح داد: لاله برای ما اولویتی ندارد و هیچ هزینه‌ای برای ساخت اش نمی‌کنیم؛ یعنی بابت ادامه تولید این فیلم ریالی از بودجه مرکز هزینه نخواهیم کرد و ساخت آن یا به بنیاد فارابی منتقل می‌شود یا بودجه‌اش توسط سازمان سینمایی تأمین خواهد شد و یا هر تصمیم دیگری که ریاست محترم سازمان سینمایی مدنظر داشته باشند.

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پایان متذکر شد: بودجه ما برای ساخت فیلم مستند و انیمیشن است و چهار پروژه سینمایی دیگر که از سال قبل باقی مانده‌اند و برای اتمام آن‌ها می‌بایست هزینه کنیم.


 تاريخ ارسال: 1394/3/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.