پرده سینما

مستند گابریل کارسیا مارکز روی پرده می‌رود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گابریل گارسیا مارکز در سالهای جوانییک فیلم مستند که بر مبنای زندگی گابریل گارسیا مارکز نویسنده فقید و برجسته کلمبیایی ساخته شده، به زودی در آمریکا اکران می‌شود. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، فیلم گابو: خالق گابریل گارسیا مارکز از سوی ایکاروس فیلمز در آمریکای شمالی به نمایش در می‌آید.

این فیلم تصویرگر زندگی این نویسنده برنده جایزه ادبی نوبل است که سال پیش در ۸۷ سالگی درگذشت. این فیلم را جاستین وبستر فیلمساز اسپانیایی، زاده بارسلونا ساخته و فیلمبرداری آن در کلمبیا زادگاه نویسنده و نیز کوبا، فرانسه، مکزیک، اسپانیا و آمریکا انجام شده است. فیلم گابو تلاش دارد به این پرسش پاسخ دهد که چطور پسری از یک شهر کوچک در ساحل کاراییب به نویسنده‌ای بدل شد که قلب میلیون ها نفر را تسخیر کرد؟ او چطور توانست با آثارش دیدگاه ما را نسبت به واقعیت تغییر دهد؟

این فیلم دربرگیرنده مصاحبه هایی است که با ماریا خیمنس دوسان و خوان گابریل واسکز نویسندگان کلمبیایی انجام شده است. مصاحبه ای با جرالد مارتین بیوگرافی‌نویس مارکز و نیز کارمن بالسلز کارگزار ادبی مجله نیز در این مجموعه جای دارد. جون لی آندرسون نویسنده نیویورکر، رییس جمهوری سابق کلمبیا و بیل کلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا که از دوستان مارکز بود نیز در این فیلم درباره او صحبت کرده اند.

هنوز روشن نیست این فیلم در چه تاریخی در آمریکا نمایش داده شود، اما قرار است در جشنواره لیما، جشنواره فیلم مستند مکزیکوسیتی و جشنواره فیلم بین المللی کلمبیایی نیویورک به نمایش درآید.



 تاريخ ارسال: 1394/5/4
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>sin:

Good !! I love you garsiya

2+0-

دوشنبه 5 مرداد 1394




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.