پرده سینما

تقدیر از «باشو غریبه کوچک» در پایتخت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عدنان افراویان. دیروز و امروزبازیگر نقش «باشو» گفت: امیدوارم یک روز فیلم باشو غریبه بزرگ را هم با آقای بیضایی بسازیم. به گزارش ایسنا، عدنان عفراویان، قهرمان کودک سینمایی باشو غریبه کوچک در آیین تقدیر از این فیلم که شامگاه یکشنبه 25 مردادماه در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان برپا شد، اظهار کرد: امیدوارم خدا بهرام بیضایی را یک بار دیگر سر راهم قرار دهد و این بار فیلم باشو غریبه بزرگ را با هم بسازیم.

این بازیگر در ابتدای صحبت‌های خود گفت: امروز در این‌جا جای دو نفر بسیار خالی است. استادم آقای بهرام بیضایی و دیگر خانم سوسن تسلیمی.

عدنان عفراویان که بعد از فیلم باشو غریبه کوچک در فیلم دیگری بازی نکرده است، با گلایه از وضعیت این روزهای خود اظهار کرد: من امروز فقط یک اتاق کوچک برای زندگی دارم و یک دکه سیگارفروشی که در آن کار می‌کنم.

او اضافه کرد: من در ایام تعطیلات میزبان مهمانان زیادی از پایتخت و دیگر شهرها هستم. آن‌ها تصور می‌کنند که «باشوی غریبه کوچک»، حتماَ امروز برای خودش خانه و ماشین‌های خوب دارد، ولی من حتی الان خجالت می‌کشم که بگویم به من توجه نمی‌شود.

پرویز پورحسینی بازیگر دیگر فیلم باشو غریبه کوچک در سخنانی کوتاه گفت: هر لحظه‌ای که بهرام بیضایی در سینما و تئاتر ما حضور ندارد، خسران بسیار بزرگی برای ماست. اگر بیضایی هر کجای دیگر دنیا بود، استودیوهای بزرگی در اختیارش می‌گذاشتند و از او می‌خواستند که کار کند، ولی ما متأسفانه قدرش را نمی‌دانیم.

این بازیگر همچنین اضافه کرد: بهرام بیضایی به دلیل این که اصول فرهنگ نمایش ایران را می‌شناسد و آن‌ها را هم در کارهایش پیاده می‌کند، می‌تواند برای آیندگان سینمای این کشور راهگشا و آموزنده باشد.

همچنین در این مراسم حسن آقاکریمی، دستیار بهرام بیضایی در فیلم و سرپرست امور سینمایی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان حضور داشت و به عنوان نماینده کانون هدیه‌ای به عدنان عفراویان اهدا کرد و در سخنانی قول داد که تمام عواید ناشی از این فیلم به این بازیگر داده شود. در این بزرگداشت، واروژ کریم مسیحی، جعفر پناهی، هوشنگ گلمکانی، ایرج رامین‌فر، احمد طالبی‌نژاد، جواد طوسی و ... نیز حضور داشتند.

فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک بهار امسال پس از گذشت سه دهه از ساخت در گروه هنر و تجربه اکران مجدد شد؛ و روز یکشنبه 25 مرداد ماه با حضور هنرمندان و هنردوستان ، با یادی از کارگردان این فیلم از قهرمان کودک فیلم، تقدیر شد.

 

 


 تاريخ ارسال: 1394/5/26
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>ثمین:

باشو غریبه بزرگ :-) خیلی ترکیب بازی بود با اسم فیلم!!!

6+0-

دوشنبه 26 مرداد 1394




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.